Toon posts:

[XP] Dubbel geinstalleerd*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik heb het al wel door, laatst een paar keer problemen gehad met mn computer, maar na het doorworstelen van een aantal pagina's toch als winnaar uit de strijd gekomen 8)

Dit keer daagt de computer me weer uit, en hij dwong me om windows opnieuw te installeren. De C: schijf kon niet, vond ie.. en dus was de D-partitie de klos..

Nu start ik de computer dus op, en vanaf de D-schijf wordt XP gerunned..

Als ik de C-schijf windows op wil starten.. zegt ie dat ie windows/system32/config/system mist.. net als een aantal weken terug..

Ik kan de standaard procedure van 'Copy C:\windows\system32\config\system C:\windows\tmp\system.bak' niet uitvoeren.. daar geeft ie fouten

Weten jullie hoe ik de C-windows weer kan repareren?..

Of is het mogelijk alles op de D: te zetten en dan C: te formatteren?..

( ik geloof dat C en D partities zijn op 1 schijf..)

danku!

groeten

• Tpn
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-12-2025

Tpn

euhm, wat je moet doen is je c partitie helemaal leeg gooien, dus niet in window´s formateren. start hem op vanaf cd-rom of neem een bootdisk. installeer je windows dan gewoon op c

• Sjoerd
  • Niet online
Nee waarschijnlijk is het dat hij tijdens de installatie een verkeerde versie van zijn hardeschijf driver gebruikt (je weet wel wanneer je op F6 moet duwen) ik heb dit ook voorgehad. Windows installeren draait goed en de volgende keer als je hem opstart stopt hij er ineens mee.
Ik heb toen ook contact gehad met Microsoft en die rade mijn een andere driver aan en sindsdien deed het probleem zich niet meer voor.
Misschien het proberen waart? ;)

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Verwijderd

-Wat voor hardware heb je? (controller, disk(s), mobo)
-Gebruik je SATA?
-welke disk wordt gebruikt in default bootorder? (dat kan je zien als je via je cd boot, als hij de controllers uitgelezen heeft en de partities gekozen kunnen worden voor installatie)
-bios al geflashed?
-zijn er driver updates voor je mobo/controllers/ disks?

Iets meer info plz

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:44
Zoals de rest ook al aangeeft, je geeft eigenlijk te weinig info's in je topic start. Geef ons iets meer info's over je evt. aanwezige raid controller, en hoe je nu windows hebt geinstalleerd en als ik moet raden heb je dat venuit windows gedaan?

Verder zou je dit even moeten doorlezen: Algemene gedragsregels (Netiquette) #pre-topic, en groeten is hier niet nodig @got dat doen we altijd al.

+Title fix

Verwijderd

Topicstarter
Nou, goed, ik heb het een en ander proberen op te zoeken..
mijn harde schijf wordt omgeschreven als LBA ATA 100, 200 GB, ik moet zeggen dat dit me erg weinig zegt, maar goed

De controller wordt omschreven met ACPI.

Over mobo en sata kan ik weinig vinden. Het komt er verder op neer dat ik een aantal websites niet kon bezoeken en er een foutmelding werd gegeven. Ik wilde een reparatie uitvoeren binnen windows XP, maar deze bleef steken en gaf aan niet verder te kunnen, door een interne fout.

Ik wist niet of ik windows opnieuw kon installeren zonder alles van mijn c-schijf te verliezen, dus besloot ik te gaan installeren op de D-schijf. Dat is gelukt, maar nu lijkt het alsof er een compleet nieuwe computer voor me staat, die me alleen in de zoekfunctie toegang geeft tot de programma's en bestanden.

Nu was dus mijn vraag of het mogelijk is XP opnieuw te installeren op de C-schijf zonder dat ik bestanden verlies, of dat ik eerst alles zal moeten verplaatsen/ dan wel branden..

PS: omdat er één harde schijf is, denk ik dat ik bij het formatteren alles van de C en D-schijf kwijtraak, is dat juist?

MVG ( dan maar ) ;)

• Tpn
  • Laatst online: 07-12-2025

Tpn

neej, als je c formatteerd en daar windows op installeerd blijft de d partitie intact, en alle bestanden blijven toegankelijk

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:05

Thandor

SilverStreak

Ik kan de standaard procedure van 'Copy C:\windows\system32\config\system C:\windows\tmp\system.bak' niet uitvoeren.. daar geeft ie fouten
Ik neem aan dat ..config\system.. een map is :? Ik hoop dan voor je dat C:\windows\tmp\system.bak ook een map is. Je kunt een map nl. niet in 1 bestand kopieren ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 15:04:
Nou, goed, ik heb het een en ander proberen op te zoeken..
mijn harde schijf wordt omgeschreven als LBA ATA 100, 200 GB, ik moet zeggen dat dit me erg weinig zegt, maar goed
De controller wordt omschreven met ACPI.
Over mobo en sata kan ik weinig vinden.
Goed. je hebt dus een 200GB schijf.
Verder weten we nu nog niks, omdat je niet zegt welk moederbord + processor je hebt.
Nu was dus mijn vraag of het mogelijk is XP opnieuw te installeren op de C-schijf zonder dat ik bestanden verlies, of dat ik eerst alles zal moeten verplaatsen/ dan wel branden..

PS: omdat er één harde schijf is, denk ik dat ik bij het formatteren alles van de C en D-schijf kwijtraak, is dat juist?
OM FAQ - Een paar basiscursussen
OM FAQ- Hoe/waarmee kan ik mijn schijf/schijven het beste indelen?

Over hoe een harddisk + partities werken.

Ik raad je aan een backup te maken, en schoon te beginnen aangezien je duidelijk maakt er (nog) geen kaas van gegeten te hebben.
Is niet erg, gelukkig is er hier genoeg informatie voorhanden om dat te leren.
Windows Operated Systems - FAQ

OM FAQ / Beleid
Thandor schreef op 19 augustus 2004 @ 15:12:
Ik neem aan dat ..config\system.. een map is :? Ik hoop dan voor je dat C:\windows\tmp\system.bak ook een map is. Je kunt een map nl. niet in 1 bestand kopieren ;)
%systemroot%\config\system is een registry hive; een file, geen directory (map is zo'n triest woord).

[ Voor 17% gewijzigd door alt-92 op 19-08-2004 15:16 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ok ok, ik hoor het al.. ik moet eerst ff het een en ander door gaan lezen, dan doen we dat ..

maaruh..

ik kan geen map in een bestand zetten, dat weet ik ook nog..

maar wie kan me dan de bewerkingen van deze site uitleggen??

http://www.mediaworkstati...torials/cw_boot_toot2.htm

en als je geen zin hebt, doe je het niet :X

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:44
Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 17:32:
Ok ok, ik hoor het al.. ik moet eerst ff het een en ander door gaan lezen, dan doen we dat ..

maaruh..

ik kan geen map in een bestand zetten, dat weet ik ook nog..

maar wie kan me dan de bewerkingen van deze site uitleggen??

http://www.mediaworkstati...torials/cw_boot_toot2.htm

en als je geen zin hebt, doe je het niet :X
Ik wil je best de werking uitleggen, ik ben alleen bang dat het weinig zin heeft. Je moet er eerst voor zorgen dat je weer een werkend systeem krijgt met maar 1 windows installatie, zo heeft het weinig zin om te gaan troubleshooten.

Zoals BackSlash32 ook al aangeeft maak een backup van je data en begin clean. Verder kun je als je opstart van de windows cd ook gewoon aangeven dat je de hd niet wil formateren, alleen denk ik dat het in jou geval geen mooie oplossing is.

Die laatste zin had je wel weg mogen laten in je posting, we proberen je altijd te helpen.
Pagina: 1