Toon posts:

Machtigingen Outlook alles toch zichtbaar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Het volgende probleem heb ik bij het doorvoeren van machtigingen in outlook.
Als Ik bij een gebruiker alleen de agenda machtig om te lezen en de rest "geen" invul zie ik bij de gemachtigde dat ie overal toch nog in mag en zelfs mag wijzigen.
Hoe kan ik dit rechtzetten? Dit moet dus niet zichtbaar worden voor de gemachtige
Bij andere bedrijven waar ik dit uitvoer werkt dit gewoon normaal en goed.

Alvast bedankt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2004 12:57 . Reden: Aanvulling ]

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:27

CAP-Team

XBL: CAPTeam

je instellingen in Exchange staan niet goed, dat hadden wij hier ook. Kijk maar in je Exchange System Manager bij de instellingen (Beveiliging) van je server, waarschijnlijk heeft "Iedereen" teveel rechten.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

Topicstarter
Thanx voor je reply.
Dit hadden we ook gewijzigd een paar dagen geleden, maar toen konden we heel small business server opnieuw installeren op die server. De groep everyone hadden we alles op "deny" gezet. De mailbox store was niet meer zichtbaar en niet meer toegankelijk voor elke user en dus ook niet voor de administrator.
Welke rechten moeten we aanpassen op deny en welke op allow zonder dat het consequenties heeft voor de rechten van administrator?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2004 14:09 ]

• darkseas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08 10:16

darkseas

Sailing dark seas of internet.

Vergeet je niet dat de deny instelling voorrang heeft op allow instellingen? Wanneer je niets invult bij deny worden rechten bepaald door wat er bij allow staat; wanneer deny is aangevinkt dan maakt het niet uit wat er bij allow staat en geldt deny.... Aangezien administrators ook vaak leden zijn van de groep everyone, wordt bij de instelling deny voor everyone dus ook aan administrators dit recht ontzegt! deny is deny en voor iedereen betekent voor iedereen...
Misschien moet je enkele rechten laten bepalen door het al dan niet zetten van allow en dus deny leeglaten?
R

• darkseas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08 10:16

darkseas

Sailing dark seas of internet.

Bij ons staat 'allow' 'read permissions' aan voor 'everone'; rest rechten is niet gezet (noch allow, noch deny). Self heeft natuurlijk alles op allow.
Toegangs rechten voor volledige mailbox worden op server niveau gezet. Toegang tot bepaalde onderdelen enkel op de gebruiker's client (Outlook).

Verwijderd

Topicstarter
We hebben al aardig wat geprobeerd bij de rechten in system manager. Dit lijkt niet echt te helpen. Het vreemde is dat het om een net nieuw geinstalleerde server gaat (SBS 2003). Dit zou dan toch standaard goed moeten staan? Ik kan me ook niet herinneren dat ik het ooit ergens anders zo gezien heb. We gaan nog even goed kijken naar het rechtengedeelte en even vergelijken met een andere server. In ieder geval...thanks voor de reply
Pagina: 1