Toon posts:

Jasc paint Shop Pro 8

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Van mijn ouders had ik, om speciale redenen nog een cadeau te goed.
Ik ben het mwah, laatste jaar een beetje aan het knutselen met foto's bewerken, hiervoor deed ik dat met Ulead PhotoImpact XL
Maar dat was allemaal maar een beetje aan prutsen, en uitvinden.
Nu heb ik van mijn ouders een pakket gehad: Power Suite photo edition.
Daar zit in Paint Shop Pro 8
Paint shop photo album 4
paint shop Xtras 1 en 2

ben er nu al 3 dagen mee aan het uitvinden en zoeken ne doen, en erg mooi programma, ben er ontzettend blij mee, maar euh, iemand anders ervaringen met dit programma ?
heb een klein probleempje met het verwijderen van Rode ogen, op de een of andere manier kan ik het niet zo toepassen als ik zelf wil, en ik volg toch echt goed de instructies, iemand een idee hoe het zou moeten/kunnen?
alvast bedankt.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
http://www.google.com/sea...+paint+shop+pro+8&spell=1
daar staan een helelboel tuto's over red eye removal enzo

je kan dit topic denk ik ook beter in webdesign en graphics plaatsen dan hier denk ik, omdat het meer om bewerking van foto's gaat dan om de foto's zelf.

ikzelf heb psp7 nog steeds (vind 8 ni zo gebruikersvriendlijk, maar dat komt denk ik omdat ik 7 gewent ben) en moet zeggen dat ik het meestal doe met color to target.
dat vin dik mooier dan die speciale functie daarvoor

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

http://www.computertotaal...n/cst.cfm?id=114&sub=2453 legt het stap voor stap uit, maar vertel eens wat er precies niet lukt of wat je anders wil zien...

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Mja in W&G geef ik je ook weinig kans omdat het verwijderen van rode ogen een nogal basic klusje is en je op 1000 verschillende manieren te werk kunt gaan om dat te verhelpen.

Uitproberen, tutorials zoeken, andere tools behalve die Red Eye Remover gebruiken etc.. :)

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Paint Shop Pro is alvast een goed programma!

Verwijderd

Topicstarter
euhm oke, Bij Ulead, kreeg je een zwart stipje, en moest je pupil maar bijwerken, vind het nu heel moeilijk om alles juist te krijgen, als het mooi is en gedaan zoals het hoort dan in iedergeval volgens de instructies, dan krijg ik een soort barbie oog, net alsof het met potlood is ingekleurd, het ziet er heel erg lelijk uit
ook de kleurbalans wil niet helemaal lukken bij het "mooier"maken van een foto,
ik heb een foto gemaakt deze winter achter ons huis, met een Fujifilm A202
ooit gehad vna mijn ouders, maar euhm, de lucht was die dag hele rare kleur,
de kleurbalans goed zetten wil nieth elemaal goed lukken
iemand tips?

Verwijderd

ik vind het een erg goed programma!!! maar idd, ik zou ff een beetje rondkijken naar tutorials enzo.

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02 08:44
Super programma. Gebruik al sinds jaar en dag versie 6. Is een beetje gedateerd, maar doet alles wat ik wil!

Carpe Diem

• Dark Blue
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik heb hier ook nu al bijna 5 jaar Paint Shop Pro 6.01 geinstalleerd staan, is voor kleine bewerkingen heel leuk.

Maar, en dit is niet om je droom kapot te prikken maar omdat het realiteit is: voor goede fotobewerking kan Photoshop handiger zijn.

En ja dat is even wat duurder en zul je misschien niet gauw van je ouders krijgen :P maar het is wel een stuk uitgebreider.

Aangezien bovenstaand stukje je geen drol helpt heb ik alleen maar te zeggen: oefen met een hele basic foto. Een weiland, met een koe erin, of een gekleurde haan op de voorgrond; blauwe lucht en groen gras, mooie witte wolken. Dan zie je het snelst hoe PSP op filters etc. reageert bij een 'standaard' foto. Dan pas kun je dezelfde trucjes gaan uithalen bij een moeilijkere foto.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Dark Blue schreef op 23 augustus 2004 @ 00:09:
Ik heb hier ook nu al bijna 5 jaar Paint Shop Pro 6.01 geinstalleerd staan, is voor kleine bewerkingen heel leuk.

Maar, en dit is niet om je droom kapot te prikken maar omdat het realiteit is: voor goede fotobewerking kan Photoshop handiger zijn.

En ja dat is even wat duurder en zul je misschien niet gauw van je ouders krijgen :P maar het is wel een stuk uitgebreider.

Aangezien bovenstaand stukje je geen drol helpt heb ik alleen maar te zeggen: oefen met een hele basic foto. Een weiland, met een koe erin, of een gekleurde haan op de voorgrond; blauwe lucht en groen gras, mooie witte wolken. Dan zie je het snelst hoe PSP op filters etc. reageert bij een 'standaard' foto. Dan pas kun je dezelfde trucjes gaan uithalen bij een moeilijkere foto.
als je zelf nog 6.01 gebruikt, zou je beter ff upgraden naar 8.x voor je iemand "goeie" raad geeft :X

psp8 bevat al heel wat meer goeie filters, en standaard macro's voor heel wat taken. Ook vector tekenen, het aantal effecten, de indelling van e menu's etc etc is al een hoop veranderd (verbeterd).
Daarenboven bevat het een heel degelijke help zodat je ook zonder veel kennis foto's kan gaan retoucheren...

• Dark Blue
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

The_Stickie schreef op 23 augustus 2004 @ 00:37:
[...]

als je zelf nog 6.01 gebruikt, zou je beter ff upgraden naar 8.x voor je iemand "goeie" raad geeft :X

psp8 bevat al heel wat meer goeie filters, en standaard macro's voor heel wat taken. Ook vector tekenen, het aantal effecten, de indelling van e menu's etc etc is al een hoop veranderd (verbeterd).
Daarenboven bevat het een heel degelijke help zodat je ook zonder veel kennis foto's kan gaan retoucheren...
Ik heb versie 8 ook draaiende gehad maar ben weer teruggegaan naar 6.0, het heeft inderdaad een hoop functies gelijkend aan Photoshop, maar als je een licht of kleur-bijstelfilter op een foto losliet kon je toch net niet het beste uit je foto halen, conlcusie: ik startte Photoshop maar weer op. Het mag dan wel een hoop verbeterd zijn, maar het zal het nooit kunnen halen bij een professioneel pakket als PS, dat zet gewoon net de puntjes op de i, en dan heb ik het niet over goedkope filters, maar over licht retouchering, kleurbenadering etc.. en dát is voor een foto heel belangrijk.

Ik heb mijn zegje over oefenen gedaan hierboven, ik heb hier weinig zin om een PS vs PSP discussie te gaan houden in zijn topic :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-02 23:08

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Dark Blue schreef op 23 augustus 2004 @ 01:13:
[...]

Ik heb versie 8 ook draaiende gehad maar ben weer teruggegaan naar 6.0, het heeft inderdaad een hoop functies gelijkend aan Photoshop, maar als je een licht of kleur-bijstelfilter op een foto losliet kon je toch net niet het beste uit je foto halen, conlcusie: ik startte Photoshop maar weer op. Het mag dan wel een hoop verbeterd zijn, maar het zal het nooit kunnen halen bij een professioneel pakket als PS, dat zet gewoon net de puntjes op de i, en dan heb ik het niet over goedkope filters, maar over licht retouchering, kleurbenadering etc.. en dát is voor een foto heel belangrijk.

Ik heb mijn zegje over oefenen gedaan hierboven, ik heb hier weinig zin om een PS vs PSP discussie te gaan houden in zijn topic :)
Ik krijg ook niet het idee dat TS hier professioneel mee aan de slag wil. En voor wat hij wil is Paintshop Pro uitermate geschikt. (in mijn ogen qua interface zelfs iets beter, maar dat is dus puur persoonlijk)

Wat ook goed werkt in grafische pakketten is gewoon elke filter een keer proberen, door een extreme waarde in te geven: dan zie je gelijk wat de filter in kwestie doet :) (worx for me :))

Voor logodesign, webgraphics & fotoretoucheerwerk (wat ik vnl. in PSP7 doe) zijn de volgende functies onmisbaar: (gaat op voor elk grafisch pakket, lijkt me)

- clone brush
- color replacer
- modify tool (expand/contract/feather etc.)
(allen met de tolerance optie)

Het credo is dus: oefenen, oefenen, oefenen :)

[ Voor 3% gewijzigd door DynaMikeY op 23-08-2004 03:13 ]

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

Topicstarter
mjah, ben nu al weer halve week verder, of hoe lang het ook mag zijn, en heb een hoop gehad aan de replies, toch blijft het erg zoeken
Photo shop? mwah me moeder stond er naar te kijken maar ik vond dit pakket gewoon echt heel erg mooi, maar we hebben het niet over welk pakket ik beter had kunnen kiezen dat maakt allemaal niet vele uit nu.
Ik ben dus een tijdje bezig, en ben dus maar begonnen met een foto van het weiland achter ons *ja, woon OMRINGD door weilanden*
een foto van het weiland in de sneeuw, om die te bewerken is aardig goed gelukt.
Ik ga nu een foto proberen te verbeteren van Mijn overgrootmoeder in Slowakije, dat ze net haar eerste kindje heeft, maar in die foto zit een scheurtje
dus kijken of ik daar iets mee kan

Verwijderd

http://www.baycongroup.com/paint_shop_pro/tutorials.htm
Daar heb je misschien iets aan :)

Op www.dutchphotozone.nl hebben ze volgens mij een speciaal forum voor fotobewerking, daar kunnen ze je vast van dienst zijn.

Verwijderd

Ben een fanatieke oud-gebruiker van Paintshoppro 7. Ging prima en snel.
Nu heb ik PSP 8 en is alles zooooo ontzettend langzaam geworden. Vooral het verplaatsen en kopieren van bestanden/plaatjes naar bv andere PSP documenten.
Kan er niets over vinden. Aan mijn PC ligt het niet, daar is niets veranderd en nog vrije ruimte genoeg.
(of zou het soms aan Windows 98 kunnen liggen? daar werk ik nl. nog mee)

Wat doe ik verkeerd (als iedereen zo enthousiast is over PSP8). Begin het langzamerhand op te geven, maar dat is toch niet de bedoeling van een nieuw programma.

Dank voor iedere tip!

Verwijderd

Ik heb zelf naast Photoshop nog steeds Paint Shop Pro 7 geïnstalleerd. Ik heb PSP al in gebruik sinds versie 3.0, waarvan velen origineel... waaronder ook 7. Omdat ik voor mijn fotobewerkingen nu Photoshop gebruik, heb ik PSP7 niet opgewaardeerd, maar het blijft wel geïntalleerd; simpele dingen zoals lijnen trekken en het maken van eenvoudige graphics gaat in PSP7 makkelijker en sneller als in Photoshop. Oh jongens, wat heb ik me vaak geërgerd als ik wat simpele graphics zoals een logo zelf wilde tekenen/maken in Photoshop... dat lukte me in Paint Shop Pro zonder ergernis, en 5 keer zo snel.

Daar zie je ook de basis van Paint Shop Pro: het is begonnen als een tekenprogramma, met ondersteuning voor heel veel bestanden, dat later fotobewerkingsmogelijkheden kreeg. Bij Photoshop is het andersom: een fotobewerkingsprogramma dat later tekenmogelijkheden kreeg. Paint Shop Pro blijft voor het tekenwerk lekker op deze PC staan. :)

Als je echter net begint met fotograferen en fotobwerkingen, dan is Paint Shop Pro 8 zeker een goede keuze. Niet zo uitgebreid als Photoshop, maar daarom ook niet zo duur; en alle veelgebruikte functies zitten erin. Ik vind bijvoorbeeld de "rode ogen reductie" van Paint Shop Pro veel handiger dan die van Photoshop.

Edit: Paint Shop Pro 9 is zelfs al in bèta. 8 wordt wel véél sneller opgevolgd dan 7...

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2004 15:13 ]

Pagina: 1