High gain antenne voor de linksys wrt54g(s)

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:05
Ik ben op zoek naar zo'n antenne. dus ongeveer hetzelfde als de linksys zelf heeft:
http://www.linksys.com/pr...?grid=33&scid=38&prid=643
het gaat dus om de HGA7T.
Deze is niet te verkrijgen in nederland, maar enkel in het buitenland -> amerika dus. Daar staat ie voor $40,- te koop :) Ik heb via via gehoord dat zulke antenne's met tnc connector in duitsland voor €4,- te krijgen zijn, maar ik heb ze nergens nog kunnen vinden.

Dus wilde weten of men hier in nederland of ergens in de buurt nog leuke adressen heeft voor zulke antenne's want 7dbi voor zoiets is wel erg kewl! :D

Verwijderd

Ga maar uit van $ 30-60 en niet $4,-
http://neu.mobileaccess.d...o=newsitem&msgid=838&sid=

Heb je LinkSys al eens gebeld voor een distributeur die de antennes heeft?
0800 099 4407

Verder kun je zelf ook een 8 á 12dBi omnidirectionele antenne maken: http://neu.mobileaccess.de/wlan/index.html?go=omni&sid=

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2004 12:46 ]

• Ankh
linksys levert ze niet omdat deze antenne's niet niet getest zijn door het europese testorgaan om te kjken of ze wel mogelijk worden toegelaten hier in nederland ik zal de rest eens bekijken thanks alvast

• paultje1966
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05 19:44

paultje1966

feel the force

Als je zelf wil bouwen kijk dan een op http://wiki.wirelessleide...bin/moin.cgi/RadioAntenne

Will je je netwerk beter beveiligen kijk dan eens op www.paulkramer.nl

het nadeel van een draadloos netwerk is dat je zoveel kabels moet trekken

Verwijderd

Zo'n eindversterker van een 27MHZ MC bakkie van 4 Watt met een bijbehorende antenne... volgens mij moet dit wel werken en kan je dit vaak voor vrijwel niks krijgen..... Tja, enige probleem is dan die 4 Watt zendpower, waar je maar 100mWatt mag uitzenden.... maar het gaat om het principe niet? In werkelijkheid doen we dit natuurlijk toch niet. O-)

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:46
N 27MC versterker gaat absoluut niet werken. Kijk eens rond op http://www.wifishop.nl ofzo, die hebben volgens mij wel vergelijkbare antennes.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-05 16:00
Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 12:50:
Zo'n eindversterker van een 27MHZ MC bakkie van 4 Watt met een bijbehorende antenne... volgens mij moet dit wel werken en kan je dit vaak voor vrijwel niks krijgen..... Tja, enige probleem is dan die 4 Watt zendpower, waar je maar 100mWatt mag uitzenden.... maar het gaat om het principe niet? In werkelijkheid doen we dit natuurlijk toch niet. O-)
LOL, euh 27MHz = CB en WIFI=2,4GHz=2400MHz
2400-27=2....MHz hoger 8)7

Verwijderd

En wat heeft de frequentie dan te maken met een versterker?? Die antenne... Ok, dat kan ik nog wel begrijpen; maar zo'n versterker is niets anders als een high power transistorschakeling.

Indertijd heb ik zelfs mijn 27 Mhz bakkie tijdelijk WERKEND gehad met een simpele autoradioantenne. Dus waarom zou het dan niet werken. Miscchien met een aangepaste antenne, dat kan ik me nog wel voorstellen. Maar dat die versterker niet kan werken, dat lijkt me onzin...

Nogmaals, ik ben een redelijke leek op dit gebied, maar weet wel wat af van electronica. ;) Je moet ergens in geloven om het te kunnen voltooien. Zie ook mijn sig hieronder... :)

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:46
Misschien heb je in theorie wel gelijk, maar vanwege de hoge frequentie van wireless worden er VEEL hogere eisen aan het ontwerp gesteld dan aan n 27MHz versterker.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Verwijderd

zelfs in de meest goedkope 27 MHz zender zit wel een simple laagdoorlaatfiltertje die de hogere frequenties niet doorlaat.... dus dat gaat in de praktijk niet werken en in theorie ook niet...
plus dat de HF-transistoren die op 27MHz werken, niet meer versterken op 2.4 GHz, daar heb je speciale UHF/SHF transistoren voor nodig..
Die transistoren zijn ook nog veel duurder ..... ze zijn heus niet zo gek om SHF transsitoren in een 27 MHz versterker te zetten....
Kortom: een goede versterker op 2.4 GHz moet je kant en klaar voor die band kopen of met verstand van ultra hoge frequenties zelf bouwen....

PS: en dan is er nog wetgeving wat er uit je antenne aan power mag komen... De controlediensten prikken je er zo uit en ook de echte radio amateurs houden niet van op hun banden die er niet thuis horen.... althans niet met zo'n bereik en die niet aan de signaalzuiverheidseisen voldoen...

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2004 20:26 ]

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:15

Freak187

geen

Bij wifiapparatuur.nl heb je een 6dBi Hawkink omni antenne. Verder kun je door leuke firmware een beetje boost aan het zendvermogen geven.

Kia Niro-EV 2024

• caipirinha
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

caipirinha

The boy from brazil

Al gebruik je een kilowatt je bereik is niet verder dan zonder versterker, je hoort namelijk je tegenstation niet om twee redenen.

1. je hebt een bidirectionele versterkertrap nodig on tegelijk te kunnen zenden en ontvangen.
2. je tegenstation heeft een low power zender en jij hebt een low gain antenne.
Bovendien bent je binnen een week je spullen kwijt + bestuurlijke boete a 500
euris.

Vergeet die versterker en gebruik een fatsoenlijke antenne, mag ook niet maar levert minder problemen op omdat bij meer gain de openingshoek van de antenne en dus je stoorpotentieel kleiner wordt. Antennes zijn reciproke elementen die voor zowel zenden als ontvangen evenveel gain hebben dus je tegenstation hoeft niets bijzonders te doen.

27 mc versterkers, sorry die werken niet vanwege de LF transistoren en ze zijn bovendien meestal klasse C dus als ze al zouden werken dan moet er redelijk vermogen in om ze uberhaupt iets te latend doen en je wifi kaart is maar max 100 mW ofzo.

kijk eens bij http://www.ukw-berichte.de/ niet goedkoop maar wel goed.
Zelf maken is natuurlijk ook een optie

No self-respecting engineer should have to close a game to run a circuit simulation.

• Ankh
Freak187 schreef op 20 augustus 2004 @ 23:06:
Bij wifiapparatuur.nl heb je een 6dBi Hawkink omni antenne. Verder kun je door leuke firmware een beetje boost aan het zendvermogen geven.
je mag maximaal maar 82mW versturen anders heeft ie extra koeling nodig :) hij staat nu op 60mW :) en je mag maar max 100mW versturen. (okay ik mag meer versturen, me pa heeft een licentie voor het versturen tot 1 kW uit me hoofd)

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
SCaRaBaeuS schreef op 22 augustus 2004 @ 10:35:
(okay ik mag meer versturen, me pa heeft een licentie voor het versturen tot 1 kW uit me hoofd)
In het wifi bandje is slechts 100mW toegestaan. Er zijn zeker gebruikers in de 2,4Ghz die meer vermogen mogen maken, maar dat is dan op een ander gedeelte.
Verder is die vergunning waarschijnlijk maar voor 120Watt PEP :)

[ Voor 9% gewijzigd door Coen Rosdorff op 23-08-2004 02:28 ]

• Ankh
2.4GHz wordt niet alleen voor wifi gebruikt hoor ;) (je magnetron straalt dat uit ook uit geloof ik :P) maar hij kan alles plat leggen als hij dat wilt :P ff omni met 1kW erop zetten en niemand heeft een signaal meer :>

Verwijderd

Dat weten we dan ook weer?! :) Bedankt voor de info jongens... ;)
Pagina: 1