RAID 5 volume per ongeluk verwijderd

Pagina: 1
Acties:

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Hallo,

Ik zit even in de put, van de week is een van de disks van mijn raid 5 volume stuk gegaan (windows 2k3 software raid5), nu heb ik vandaag een nieuwe schijf gehaald om deze te rebuilden alleen nu is er het een en ander misgegaan en heb ik per ongeluk het raid5 volume verwijderd. ik zie dus nu 3 lege 80 gig schijven. Op twee van deze schijven staat dus nog de data alleen kan ik er niet meer bij.

Ik heb gelukkig een backup van de meest belangrijke data maar de overige data zou ik ook graag terug willen. Ik heb vanalles gebropeerd met het tooltje r-studio waarmee je verloren data van raid arrays kunt afhalen. Alleen dit tooltje benodigt partities om aan een virtuele raid5 toe te voegen, op de schijven staan nu geen partities meer natuurlijk.

Is er een andere manier om aan de data op het raid 5 volume te komen?
Wat gebeurt er als ik een nieuw raid5 volume aanmaak, ziet hij dan de data weer, ik weet in welke volgorde de schijven zaten. Op de microsoft site heb ik dit gevonden, maar er staat niet bij of dit ook voor raid 5 volumes werkt: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;245725

[ Voor 8% gewijzigd door ExcaliburDexter op 19-08-2004 12:35 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

opnieuw aanmaken zou weer moeten werken.
(laatste keer dat ik dat deed met een sw raid5 onder windows 2000 in ieder geval wel).

maak wel een image van die disks dan.

[ Voor 14% gewijzigd door alt-92 op 19-08-2004 14:45 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
let wel op dat een van de disks echt fysiek kapot is, er zit nu een nieuwe schijf in, de raid array bestaat dus nog maar voor 2/3. Ik ben het nu aan het proberen via een programa wat me de raid aray naar een andere schijf als image kan schrijven, deze kan wel de pariteit van de derde kapotte disk uit de andere twee HD's halen. heb alleen even een span moeten maken van een 80 en een 120 om de data op te kunnen slaan, het wordt namelijk een groot bestand

werkt dit niet dan probeer ik jouw idee eens, maar voor de komende 8 uur is hij nog bezig met mijn probeersel.

[ Voor 12% gewijzigd door ExcaliburDexter op 19-08-2004 15:47 ]

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-01 22:47

Vidra

Vragen?

Als je met r-studio werkt dan kan je toch mbv andere schijven/partities je data beetje bij beetje recoveren :)

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX