Toon posts:

Na overzetten HW, nu geen verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb eergisteren mijn hardware verplaatst van mijn Mycom-kast naar mijn nieuwe chieftec cx-03b.
Tevens heb ik op de proc. een zalmann cnps700 Al-Cu geplaatst i.p.v. de boxed cooler, een Arctic VGA-silencer op mijn videokaart geplaatst en een andere voeding in gebruik genomen.
De Zalmannkoeler loopt nu via een regelaartje naar een molex-aansluiting, dus niet meer op het moederbord.
Ik heb er verder voor gekozen om de oude, toch wat kuren vertonende, soundblaster eruit te laten en het on-board audio te gebruiken.
De kast bevat nu dus:
Tagan 380 Watt voeding
Asus p4p800
P4 2.8 GHz, gekoeld door Zalmann cnps7000Al-Cu
2x 512 DDR-ram pc3200
Sapphire Atlantis 9800 pro, gekoeld door een VGA-Silencer
H.D. 40 GB
PCI-Ethernetkaart 10/100
DVD-rom
Cd-R
diskettestation

Op de soundblaster en de koelers na is er niets veranderd in de configuratie!

Sinds die ombouw is het niet mogelijk op een website te komen.
Pingen met de helpdesk van @home gaat wel. De modem is ook online en het lampje van de ethernetkaart knippert ook.

Software-matig is er (nog) niets veranderd. De PC start wel goed op.
Ook zijn er geen instellingen veranderd.

Bijkomende rariteit is dat XP aangeeft dat de configuratie dusdanig afwijkt, dat XP opnieuw geactiveerd moet worden. ( :? )
Het is een originele licentie van mezelf, die altijd met die conf. heeft gewerkt.

Zie hier dus 2 problemen waar ik niet uit kom. :'(
Wie heeft de oplossing? _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
P.s.
Modem is 2x gereset bij @home en bij mij thuis. De DNS-codes werden bij @home ge-update.

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

Even bellen met Microsoft om je versie van Windows te laten activeren (even uitleggen wat er is gebeurt denk.), Voor de rest, klinkt als een brakke DNS server. Als je @home kan pingen, kan je waarschijnlijk ook iets anders pingen? 216.239.57.104 bijvoorbeeld (google).
Het lijkt er trouwens op dat je wel op een andere PC online kan, wel op dezelfde verbinding? Zoja, kijk dan eens bij je netwerkinstellingen of er niks geks staat ingevult bij de DNS server.

Zo niet, kijk dan toch maar even :9, en stel ze daarna (als dat niet helpt dus) eens in op 62.45.45.45 en 62.45.46.46. Let op, dit is geen blijvende oplossing, Kabelfoon/Caiway zal het niet echt leuk vinden dat je 'zomaar' hun DNS servers gebruikt. Kan je dan wel weer gewoon naar www.google.nl, dan is het eventjes bellen met @home, met de melding dat de DNS servers niet werken ;).

Oja, trouwens, als je iets toe wilt voegen aan een post, is daar de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-knop voor.

[ Voor 38% gewijzigd door RSpliet op 19-08-2004 12:11 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik zit hier op m'n werk.

Gisteren gaf de Helpdesk het statische ip en dns door.
Zelfs toen kon ik niet op internet.
Als ik het niet opgelost krijg dan bel ik microsoft ook wel, maar het is raar dat de conf. anders is volgs. XP, terwijl er m.i. niet veel is veranderd.