Toon posts:

iPod wordt niet herkend door windows XP pro

Pagina: 1
Acties:
  • 2.569 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren 3 keer naar apple gebeld, en uiteindelijk niets wijzer geworden. Misschien zitten hier mensen die wél wat van dit probleem kunnen maken.

Ik heb 3 weken geleden een 4G iPod (40gig :9~ ) gekocht in de VS. Prima ding, heerlijk geluid, en heb hem toen aan mijn laptop (win2k, USB1.1) gehangen zonder al teveel problemen. Nu ik weer thuis ben wil ik hem eigenlijk liever gebruiken bij mijn desktop. Apple vertelde me dat je dan je Ipod opnieuw moet formatteren, hij kan schijnbaar maar met 1 puter gesynct worden. Om illegaal copiëren van liedjes te voorkomen, zegt men. Dat doe ik dan wel op een andere manier...

Dus, heb geprobeerd mijn iPod aan mijn desktop te hangen. Zowel de apple updater (versie 2004-8-6) als iTunes 4.6 herkennen de iPod niet, terwijl hij wél als HDD herkend wordt door win XP pro SP1. Overigens heeft mijn compu USB 2.0, en geen firewire. Firewire heeft soms compatibiliteitsproblemen, zegt de apple site...

Tip van Apple: formatteer je iPod op je laptop, en duw hem dan in je desktop. Je raadt al wat er gebeurt. NIETS! Apple vindt nu dat het een windows probleem is een geen apple probleem, terwijl ik vind dat hun iPod prima is, maar hun software bagger.

HELP! :? :?

• NEK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-10 14:19

NEK

Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 11:07:
Ik heb gisteren 3 keer naar apple gebeld, en uiteindelijk niets wijzer geworden. Misschien zitten hier mensen die wél wat van dit probleem kunnen maken.

Ik heb 3 weken geleden een 4G iPod (40gig :9~ ) gekocht in de VS. Prima ding, heerlijk geluid, en heb hem toen aan mijn laptop (win2k, USB1.1) gehangen zonder al teveel problemen. Nu ik weer thuis ben wil ik hem eigenlijk liever gebruiken bij mijn desktop. Apple vertelde me dat je dan je Ipod opnieuw moet formatteren, hij kan schijnbaar maar met 1 puter gesynct worden. Om illegaal copiëren van liedjes te voorkomen, zegt men. Dat doe ik dan wel op een andere manier...

Dus, heb geprobeerd mijn iPod aan mijn desktop te hangen. Zowel de apple updater (versie 2004-8-6) als iTunes 4.6 herkennen de iPod niet, terwijl hij wél als HDD herkend wordt door win XP pro SP1. Overigens heeft mijn compu USB 2.0, en geen firewire. Firewire heeft soms compatibiliteitsproblemen, zegt de apple site...

Tip van Apple: formatteer je iPod op je laptop, en duw hem dan in je desktop. Je raadt al wat er gebeurt. NIETS! Apple vindt nu dat het een windows probleem is een geen apple probleem, terwijl ik vind dat hun iPod prima is, maar hun software bagger.

HELP! :? :?
1.) De-installeer eerst alles op je PC wat met je iPod te maken heeft.

2.) Opnieuw opstarten

3.) iPod cd installeren

4.) Opnieuw opstarten

5.) iPod aansluiten en bij laten werken door: iPod Updater 2004-08-06

• NEK

NEK

Installeer dan gelijk iTuns 4.6

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dát had ik natuuurlijk al een keertje of 5-6 gedaan

alle third party software is er ook al vanaf. Alles opnieuw geïnstalleerd, itunes 4.6 van de website en zo... nog steeds NIETS

• NEK

NEK

Heb je de iPod reeds een keer ge-reboot?

Verwijderd

Topicstarter
Ge-reboot, nieuwe software geïnstalleerd via de laptop, nog eens reboot gedaan...

Dat heb ik allemaal al gedaan. Dat soort oplossingen snappen ze bij de apple helpdesk wel. Helaas, was het maar zo simpel...

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende goede idee komt van????

;)

• antimute
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-10 12:02

antimute

Developer

bij iemand met firewire aan een Win XP desktop hangen en kijken of dat wel lukt, drivers voor de usb opnieuw installen, upgraden. kijken of ipodservice wel draait in taskmanager(zo niet.....)I-tunes re-install hielp bij mij om ipodservice aan de praat te krijgen. Mijn VIA firewire kaartje is gewoon compatible met mn ipod(2g, 20gb) op Win XP pro SP1

i9 9900K, ASRock B365 Phantom Gaming 4, 32GB DDR4, EVGA RTX3070Ti XC3 ULTRA GAMING

Verwijderd

Topicstarter
antimute schreef op 19 augustus 2004 @ 15:05:
bij iemand met firewire aan een Win XP desktop hangen en kijken of dat wel lukt, drivers voor de usb opnieuw installen, upgraden. kijken of ipodservice wel draait in taskmanager(zo niet.....)I-tunes re-install hielp bij mij om ipodservice aan de praat te krijgen. Mijn VIA firewire kaartje is gewoon compatible met mn ipod(2g, 20gb) op Win XP pro SP1
Ik ga eens aan de slag, ken zo snel niet iemand met een firewirekaart maar nieuwe USB drivers moet ik wel kunnen vinden. Wie weet. Ben al heel blij dat XP pro SP1 an sich het probleem niet mag zijn. Ik denk eigenlijk dat ik zo maar eens een firewire kaartje ga ophalen voor in mijn peecee, als dat updaten van mijn USB drivers niet helpt.

Mag ik even zeggen dat ik alsnog de service én de software van Apple bagger vind op dit punt? Dank u.

Verwijderd

ja ik had dit probleem vanmorgen ook

ik heb dus driver geinstaleerd van mijn usb kaart

nu doet hij het weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 21:04:
ja ik had dit probleem vanmorgen ook

ik heb dus driver geinstaleerd van mijn usb kaart

nu doet hij het weer
Helaas, zoveel mazzel had ik dus niet. Laatste drivers geïnstalleerd, maar iPod wordt nog steeds niet herkend. Ik word er een beetje moedeloos van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEK

NEK

Koop anders een FireWire of USB 2.0 kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In mijn PC zit een USB 2.0 kaart, zou moeten werken. Echter, alle 4 de poosrtjes die erop zitten heb ik al uitgeprobeerd. Steeds weer hetzelfde liedje: de verkenner herkent het ding wel als iPod, en ik kan er ook data op schrijven (gek genoeg kan ik hem niet formatteren), maar krijg het ding nog steeds niet in Itunes 4.6 of de laatse versie van de updater. Ten einde raad heb ik ook eens de plugin van MusicMatch geprobeerd.

Je raad het al......

NIETS

En het was zo'n leuk apparaatje. Ik begin er nu serieus saggerijnig van te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEK

NEK

Download anders iPod Updater 2004-08-06 via http://www.apple.com/nl/ipod/download/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzer22
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-10 23:31
Wat ik raar vind van Apple is het volgende. Je zei dat je niet kan cyncen met 2 verschillende computers volgens hen. Nu klopt daar geen jota van :r of ik heet zowaar Peer ;)

Ik heb namelijk 2 PC's, en heb m al aan beide gehangen. Je wordt echter wel een beetje chagereinig als je bibliotheken niet compleet identiek zijn, want dan bijft iTunes aanbieden om t te cynchroniseren... :X

Hier is dat dus mogelijk, t zijn beide Windows XP pro systemen, misschien dat ze wel beiden tzelfde OS moeten hebben?

trouwens in de manual staat wel dat als je iPod op een MAC is gesynchroniseerd hij niet op een PC kan werken, voordat die geformatteerd is. Misschien is dat bij jou aan de hand. Maar 2 verschillende Windows PC's zou naar mijn idee gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
cazzer22 schreef op 21 augustus 2004 @ 21:17:
trouwens in de manual staat wel dat als je iPod op een MAC is gesynchroniseerd hij niet op een PC kan werken, voordat die geformatteerd is. Misschien is dat bij jou aan de hand. Maar 2 verschillende Windows PC's zou naar mijn idee gewoon moeten werken.
ik kan er niet bij... hij formatteert niet! Onder DOS begint hij er wel aan, maar dat durf ik eigenlijk niet aan.

Verwijderd

Heb je je ipod ook al eens gereset toen ie aan je comp aangesloten zat?

Middelste knop + bovenste pijltje lang ingedrukt houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ook met een groot probleem en mijn ipod

Wanneer ik nu mijn ipod aansluit op firewire (wat het altijd goed deed) dan staat er in mijn ipod schermpje "Koppel niet los". Deze waarschuwing komt ook als je met itunes liedjes overzet, maar nu gaat de waarschuwing niet meer weg. Dit gebeurd al gelijk wanneer ik de ipod aansluit. Dit heeft tot gevolg dat ik geen liedjes meer met itunes kan overslepen. In device manager geeft hij aan "Device Cannot start", er staat ook een geel uitroepteken bij.
Wat ik al heb geprobeerd:
1. Alle Ipod software eraf, maar opnieuw erop lukt niet want bij setup moet de ipod geconnect zijn, dit doe ik, maar hij wordt dus niet herkent.
2. Ipod gereset geen resultaat
3. Windowns patch gedownload en geinstalled deze ==> Windows XP Patch: Inconsistent Gap Count Can Cause 1394 Devices to Not Enumerate op http://www.microsoft.com/...0C-4EDB-936A-5F0043E88BB2
4. Firewire andere pci-slot

Ik denk zelf niet dat het aan de firewire kaart ligt, deze werkt goed en word ook herkend in device manager.
Zou het iets met SP2 te maken kunnen hebben? Iemand nog meer van dit soort problemen?? Het is echt heel irritant. Help please!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 22:53:
Heb je je ipod ook al eens gereset toen ie aan je comp aangesloten zat?

Dat ga ik eens ff testen. Vanmiddag heb ik ook een firewire kaart dus misschien helpt de combi wel. You never know!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-10 07:19
Je hebt geen Mac?
Dan kun je het wel vergeten :9 ;) :+

Nee installeer eerst de software en plug hem dan in

[ Voor 33% gewijzigd door Evos op 30-08-2004 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-10 15:27
Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 18:19:
Ik zit ook met een groot probleem en mijn ipod

Wanneer ik nu mijn ipod aansluit op firewire (wat het altijd goed deed) dan staat er in mijn ipod schermpje "Koppel niet los". Deze waarschuwing komt ook als je met itunes liedjes overzet, maar nu gaat de waarschuwing niet meer weg. Dit gebeurd al gelijk wanneer ik de ipod aansluit. Dit heeft tot gevolg dat ik geen liedjes meer met itunes kan overslepen. In device manager geeft hij aan "Device Cannot start", er staat ook een geel uitroepteken bij.
Wat ik al heb geprobeerd:
1. Alle Ipod software eraf, maar opnieuw erop lukt niet want bij setup moet de ipod geconnect zijn, dit doe ik, maar hij wordt dus niet herkent.
2. Ipod gereset geen resultaat
3. Windowns patch gedownload en geinstalled deze ==> Windows XP Patch: Inconsistent Gap Count Can Cause 1394 Devices to Not Enumerate op http://www.microsoft.com/...0C-4EDB-936A-5F0043E88BB2
4. Firewire andere pci-slot

Ik denk zelf niet dat het aan de firewire kaart ligt, deze werkt goed en word ook herkend in device manager.
Zou het iets met SP2 te maken kunnen hebben? Iemand nog meer van dit soort problemen?? Het is echt heel irritant. Help please!
Reseeeet! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:17

Duinkonijn

Huh?

mm vreemd verhaal over dat formatteren

ik kan hier gewoon hem zowel op me apple als op me pc gebruiken..

hij syngroniceerd alleen volledig met de actuele host.

usb 2.0 & xp

heb gemerkt dat als je een level 2 device aan een 1.1 hub hangt op je pc
dan ziet xp hem wel maar doet er niks mee.. probeer het met niks er tussen

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-10 20:38

Largo

Donderdraak

Heb ik ook wel eens last van. Hij wordt herkend door XP, maar na max 1 minuut disconnect hij hem weer.

Als dat gebeurt keel ik 2 pocessen die draaien na installatie van updater & manager: ipodmanager.exe en ipodservice.exe (geloof ik).

Als deze 2 weg zijn kan ik weer prima connecten met ephpod.

Overigens gebruik ik 2 pc's, en met beiden kan ik zowel met USB als met firewire aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Largow schreef op 01 september 2004 @ 11:16:
Heb ik ook wel eens last van. Hij wordt herkend door XP, maar na max 1 minuut disconnect hij hem weer.

Als dat gebeurt keel ik 2 pocessen die draaien na installatie van updater & manager: ipodmanager.exe en ipodservice.exe (geloof ik).

Als deze 2 weg zijn kan ik weer prima connecten met ephpod.

Overigens gebruik ik 2 pc's, en met beiden kan ik zowel met USB als met firewire aansluiten.
Hmm... inmiddels connect ik mijn iPod via een PCMCIA USB 2.0 kaartje aan mijn laptop, en gooi ik via mijn thuisnetwerk indirect mijn iPod vol. Beetje omslachtig maar het werkt. En als die iPod eenmaal vol zit hoeft er toch niet veel meer mee te gebeuren. Maar misschien is dit een tip, want dit blijft toch superonhandig. Daarnaast komt er wat weinig stroom uit dat PCMCIA ding, dus heeft de iPod de neiging leeg te raken bij intensief gebruik.

Ja... het is niet allemaal mooi wat apple verkoopt. Gelukkig doet mijn iTrip fm zendertje het wel fijn met de iPod. Muziek in de auto is echt geweldig. Als je ooit in de VS bent, halen zo'n ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unSOUND
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-06 19:31
Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 12:11:
[...]Ja... het is niet allemaal mooi wat apple verkoopt.
Nou sta je dus met de vinger naar de verkeerde te wijzen...

Windows hoort de iPod te herkennen, niet andersom !
Tevens gebruik je USB 1.1 wat ten sterkste wordt afgeraden
door Apple, dus wat had je verwacht ? Hun nederige excuses
omdat ze gelijk hadden ?

Verwijderd

Basschie,

iPod software de-installeren (including reg-check) SP1 de-installeren. Herstarten en zorgen voor een volledige SP1 installatie. Veel PC's (vooral OEM windows) hebben een niet volledige SP1 of Windows installatie. Dit geeft problemen met xterne HDD's, PPC's, Palms, camera's, Archos, iRiver en iPod apparaten ...

Groet,

Jot Ell

• Bartez
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-10 15:58
Sorry, beetje oud topic, maar ik heb een nagenoeg identiek probleem, althans....mijn probleem is als volgt:

PC met windows XP Sp1 met USB 1.1

Ik heb een USB 2.0 PCI kaart geinstalleerd....allemaal goed gegaan........

Prik ik de IPod in.....dan vindt hij hem wel...echter kan hij hem niet instaleren. Hij zegt dat hij de drivers gewoon niet kan vinden.....ik heb alles al geprobeerd.....zoals de updater en nieuwe drivers van de USB 2.0 kaart etc....

iemand enig idee waarom hij de ipod niet herkend als bijv. mass storage ofzo???

iemand misschien een oplossing? (intussen zoek ik vrolijk door)

Alvast nedankt!

• dawuss
  • Laatst online: 07-10 17:20

dawuss

gadgeteer

Open liever een nieuw topic. Dit maakt de boel alleen onoverzichtelijk :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Bartez
  • Laatst online: 09-10 15:58
ow.....ok.....ik d8 juist dat niet teveel mocht....maar ik zal het ff doen!
Pagina: 1