[IE] Kan geen sites meer openen na ServicePack2*

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• j.bouwmeester
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-05-2023
Mijn internet explorer reageert tegenwoordig na update met SP2 niet meer op adressen die ik in de adresbalk intik. Als ik dan op enter of '->go' druk doet hij niks. Soms komt tien minuten later opeens wel die site opzetten. Via mijn favorieten doet wel alles het.
Is dit vreemde probleem bekend en zijn er oplossingen?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

En waar heb je over al zelf gezocht? Welke sites heb je bezocht om je probleem zelf op te lossen? Waar en op welke keywoorden heb je gezocht? Kortom, doe nou eens datgene wat er in de GoT mailtjes richting jou wordt verzocht... Doe eerst zelf moeite, laat zien dat je moeite hebt gedaan en zorg dat je topic in het juiste subforum plaatst.... IE is Software Algemeen ;)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Internet Explorer voelt zich beter thuis in Software Algemeen - ik ga je topic verplaatsen :)

Vertel ook even wat je al geprobeerd hebt en dan ook met name ofdat je bijvoorbeeld al eens op spyware gecontroleerd hebt en waarmee dan en wat daar het resultaat van was :)

Verder, 'internet explorer doet vreemd na SP2' vertelt natuurlijk helemaal niets over je probleem (wat is vreemd? :+ ) dus ook je titel ga ik nog aanpassen :)

Windows Operating Systems >> Software Algemeen

• j.bouwmeester
ok, sorry voor de titel

Ik heb op GOT gezocht en op Google, maar ik kan niks vinden.
Ik heb het nog even goed onderzocht en de pagina's openen uiteindelijk allemaal wel, maar het duurt meer dan vijf minuten, terwijl vanuit de favorieten de pagina meteen wordt geopend.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

j.bouwmeester schreef op 19 augustus 2004 @ 11:21:
terwijl vanuit de favorieten de pagina meteen wordt geopend.
Dit zou vanuit de cache kunnen komen, daar zou ik niet teveel waarde aan hechten.

Meestal als ik een PC moet maken waar IE niet meer werkt, is het eerste dat ik doe even vanuit mijn eigen PC Firefox er opzetten. Meestal kun je hiermee gewoon op internet en dat is al een stap in de richting van het oplossen van het probleem. Directe downloadlink. Laat even horen of je via Firefox makkelijker kunt browsen, dan ligt het in ieder geval aan je browser en niet aan iets anders.

Zoals elevator al aangeeft even controleren op Spyware. En eventueel een (online) virusscan.

• j.bouwmeester
Ik heb gezocht op Spyware, maar dit loste het probleem niet op. Ook zitten mijn favorieten niet in de cache. Het wordt nog vager, want ik ben er ook achter dat als je al op een pagina zit (via favorieten) en dan iets veranderd achter de slash dan gaat hij er ook direct naar toe. Alleen als je een volledig nieuw adres in tikt treedt de vertraging op.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik heb gezocht op Spyware, maar dit loste het probleem niet op.
Was er spyware en weet je zeker dat er niets over is? <-- het HJT log is helemaal leeg?

En werkt het wel OK met een andere browser die niet de IE-engine gebruikt? Inderdaad bijv. Ff? Misschien een erg brakke DNS server; gaat pingen wel goed? En wat als je de server even als test in je hosts file zet?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• j.bouwmeester
het heeft duidelijk met IE te maken, waarschijnlijk veroorzaakt de SP2. Er gebeurd namelijk helemaal niks als ik op enter druk (ook geen aktie in de balk onderaan). Ook is spyware niet de boosdoener.

Maar ik denk dat ik windows weer eens opnieuw ga installeren. kan nooit kwaad.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Iets dat door SP2 komt lijkt me inderdaad voor de hand liggen, bijvoorbeeld de firewall. Maar goed, als je je zo gewonnen geeft ipv. uit te zoeken wat er nu aan de hand is, leer je niets en krijg je het misschien weer over een maand. Het kan dus wel kwaad ;)

offtopic:
Het zal in dit geval ws. wel meevallen maar 100% zeker weten dat iets niet aan malware ligt zou ik zelf nooit durven zeggen (zeker als je IE gebruikt), er zijn zat zaken die niet worden herkend als je spywarescanners gebruikt :o

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-05 21:17

NNF

Heb je toevallig ZoneAlarm? Dat zorgt ook vaak voor verrassingen :P

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:00

Diamon

The Weird One

Installeer IE even opnieuw zou ik zeggen.

8)7 me collega zit me maf aan te kijken, zei het hardop :X

[ Voor 2% gewijzigd door Diamon op 20-08-2004 17:22 . Reden: ben aan weekend toe !! ]

And The Only One

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
j.bouwmeester, zou je iets duidelijker willen uitleggen wat je allemaal doet? Aan een kort berichtje "ik heb gezocht" heeft men niet zoveel, vermeld ook altijd waarnaar je gezocht hebt. Probeer zo compleet mogelijk te zijn, dan kan je het beste geholpen worden :)

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Werken andere browsers wel?

• j.bouwmeester
Ik heb de oplossing gevonden: het had te maken met het feit dat mijn Canon MPC190 niet overweg kon met SP2. Heeft iets met het communicatieIP te maken.

Oplossing:
Het veranderen van MpNetIpc.ini in c:\windows\system32

--------
[IPC]
Address=127.0.0.2
------------------------

veranderen in

--------
[IPC]
Address=127.0.0.1
------------------------

Verwijderd

j.bouwmeester schreef op 22 augustus 2004 @ 18:17:
Ik heb de oplossing gevonden: het had te maken met het feit dat mijn Canon MPC190 niet overweg kon met SP2. Heeft iets met het communicatieIP te maken.

Oplossing:
Het veranderen van MpNetIpc.ini in c:\windows\system32

--------
[IPC]
Address=127.0.0.2
------------------------

veranderen in

--------
[IPC]
Address=127.0.0.1
------------------------
Ik weet dat dit oude koeien uit de sloot halen is maar ik heb bovenstaande gedaan en heb nog steeds hetzelfde gezeur.
Alles is keurig netjes geinstalled en gedaan maar als ik op testpagina printen druk geeft windows een communicatie error aan :/

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 12:16:
[...]

Ik weet dat dit oude koeien uit de sloot halen is maar ik heb bovenstaande gedaan en heb nog steeds hetzelfde gezeur.
Alles is keurig netjes geinstalled en gedaan maar als ik op testpagina printen druk geeft windows een communicatie error aan :/
Volgens mij heeft dat niets met dit topic te maken; open even een nieuw topic :) Jij hebt het over printen en communication errors; dit topic gaat over het traag openen van websites ;)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.