MAC OSX laten aanloggen op NT4 domein

Pagina: 1
Acties:

• xelior
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-01 13:32
Ik draai voor het bedrijf een MAC met OSx 10.3.5 en deze wil ik via de mailserver van ons NT domein laten mailen en internetten.

De firewall van de mailserver kijkt naar de NT autorisatie, hierdoor moet de MAC zich eerst kunnen aanmelden op het NT domein voordat hij toegelaten wordt op de mailserver.

Ik heb overal gekeken en kan alleen maar dingen vinden over aanloggen op AD.

Is er een mogelijkheid om het zonder AD te kunnen.
Als het via een progje moet is dat ook geen probleem...

Alvast bedankt.

Xelior.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

http://www.apple.com/nl/smallbusiness/mac_pc/networking.html

- Windows NT/2000/XP - Macintosh clients met Mac OS X kunnen dankzij de ingebouwde SMB-client rechtstreeks verbinding maken met Windows-servers. Voor Mac OS X is een domein, een gebruikersnaam en een wachtwoord vereist.

Heb je uberhaupt zelf al iets geprobeerd? Het lijkt met dat verder genoeg howto´s te vinden zijn?

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:02
Zeker kan dit wel, vergeet bij je username niet @domain.nl te gebruiken. Hiervoor hoef je de mac niet eerst in het domain te hangen. Dit kun je trouwens vinden onder utilities > adreslijsttoegang, daar zit de ad plugin.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:34
Heel simpel: Eerst ga je naar Programma's / Hulpprogramma's / Directory Access (weet niet hoe in nederlands).

LDAP server invoegen,

Opnieuw opstarten en klaar is malle pietje ;)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.