Toon posts:

[Debian] + Postfix + Courier + MySQL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben aan de hand van deze http://workaround.org/articles/ispmail-sarge/ Tutorial mijn server aan het inrichten. Postfix werkt, MySql werkt alleen wil Courier niet werken. Ik heb precies alle instellingen door gekeken die worden gegeven in de tutorial, maar toch kan ik met pop3 men mail box niet bereiken. Als ik in de mail.log kijk, kom ik d volgende error tegen

code:
1
2
3
Aug 19 10:05:16 localhost authdaemond.mysql: failed to connect to mysql server (
server=127.0.0.1 , userid=root)
Aug 19 10:05:21 localhost courierpop3login: LOGIN FAILED, ip=[::ffff:127.0.0.1]

Ik heb in de config file van /etc/courier/authmysqlrc de servername al een paar keer gewijzigd in localhost, de hostname van de server, het ip adres, het localhost adres. Echter niks werkt en hij blijft dezelfde error geven wanneer ik met outlook of met telnet probeer te verbinden met de pop3 server.

Postfix werkt verder wel helemaal goed deze bezorgt de mail gewoon in het daarvoorbestemde mapje :) MySql werkt ook gewoon,alleen Courier wil niet verbinden

Ik heb al op dit Forum gezocht en op google en met alle twee heb ik er nog geen oplossing voor kunnen vinden. Ik hoop dat iemand hier een oplossing weet

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

PowerSp00n

There is no spoon

En het werkt wel (vanaf dezelfde host) met het volgende (gegevens liefst c/p zodat je zeker weet dat die hetzelfde zijn :)).

code:
1
mysql -h [host] -u [user] -p[pass] [database]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het al voor elkaar gekregen, door localhost.localdomain toe te voegen aan men gebruikers bij MySQL

PowerSp00n bedankt voor de moeite van het lezen ;)