Oud DOS programma heeft SYS: nodig

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Ik moet voor mijn werk een oud DOS programma opnieuw schrijven. Heb verder geen toegang tot de source. Nou wil ik het programma even draaiend hebben om als voorbeeld te gebruiken. Maar het programma verwacht een bestand op de SYS: drive, volgens mij heeft dit iets met novell te maken. Dit bestand heb ik opzich wel, maar dus niet een SYS: drive.

Is er een mogelijkheid om een SYS: drive te simuleren of emuleren zodat het pakket kan starten?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
je zou een map kunnen delen op een andere pc en deze kunnen delen als 'sys' , tenminste zo ziet een netware client het sys volume ook op een netware server

A wise man's life is based around fuck you

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
En welke drive letter moet ik um dan geven?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Kaassoevlee schreef op 19 augustus 2004 @ 11:06:
En welke drive letter moet ik um dan geven?
geen.
De share moet bereikbaar zijn onder \\pcnaam\sys

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Dat is hij, maar dan moet ik de netware client installeren?
Zo ja, waar kan ik deze downloaden?

[ Voor 24% gewijzigd door jelmervos op 19-08-2004 11:09 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Kaassoevlee schreef op 19 augustus 2004 @ 11:08:
Dat is hij, maar dan moet ik de netware client installeren?
Zo ja, waar kan ik deze downloaden?
Probeer gewoon bovenstaande optie eens. Kom je toch vanzelf erachter of je een Netware Client nodig hebt :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Oke, zal even uitleggen wat er nu gebeurd: als ik de DOS applicatie start komt hij met een melding: "Bestand SYS:\bestand\CNC\CNCXXX bestaat niet". Dat bestand heb ik, alleen moet het dus in het juiste pad staan.
Ik dacht hiervoor een SYS: drive nodig te hebben oid, maar ik ben totaal niet bekend met Novell.

Nu heb ik een sys share gemaakt met het bestand op de juiste plaats. Alleen hoe weet die DOS applicatie nou dat hij die share moet gebruiken?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
sys: is toch gewoon de systeemschijf....

Hoeoud is dat programma wel niet?

Heb je alleen een C: partitie en verder geen?
Draai je echt onder DOS, want meestal werken dit soort dingen slecht onder XP cmd.

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Ik heb gewoon een Windows XP installatie, alles op de C schijf. Verder geen Novell clients oid. Heb de executable van het programma en het data bestand welke het programma op een sys schrijf verwacht. Maar die sys schijf heb ik dus niet. Ik weet wel dat het iets (vaag) met Novell te maken heeft, maar hoe en wat precies.

Programma is uit 1993

[ Voor 18% gewijzigd door jelmervos op 19-08-2004 11:23 ]

• memphis
  • Laatst online: 21:38

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

IS het niet iets met het SET commando, daarmee kan je wat variabelen aanmaken.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Uhhm, maar welke? Heb geprobeerd: SET SYS=z:\ waar z:\ een drivemapping is naar een sys share op mijn machine. Hierin staat op de juiste plaats het bestand welke het programma zoekt. Maar het werkt niet.

• PieterJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:11
Ik denk niet dat het gaat werken zonder dat je een Novell server instaleert.

ALs je applicatie direct om SYS: begint te zeuren kan je dat niet oplossen met een drive mapping. SYS: is een Novell volume.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
En dan neem ik aan dat ik ook de Novell client moet installeren op mijn machine?

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-08 15:15
Wat is trouwens de voorgeschiedenis? Als een bedrijf dat programma al zo lang gebruikt, kan ik me niet voorstellen dat ze dat programma aan de kant gooien voordat jij met een nieuwe versie of iets komt. Dus dan kan je dat programma toch gewoon bij het bedrijf bekijken?

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:12

lier

MikroTik nerd

Kaas wil wel erg graag een Novell client installeren...?

Zit deze niet standaard onder Windows ?

Bijzondere manier van bouwen trouwens, op basis van een (niet)werkende applicatie. Bestaat deze applicatie niet (= te koop) ? Eventuele alternatieven ?
Welke programmeertaal ga je gebruiken ?
Wat moet het doen ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• PieterJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:11
Yep.

Maar dat mag volgens mij wel de Microsoft Novell client zijn. Anders moet je de Novell Novell client downloaden.

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Kaassoevlee schreef op 19 augustus 2004 @ 14:09:
En dan neem ik aan dat ik ook de Novell client moet installeren op mijn machine?
Een Novell Client installeren heeft geen zin. De DOS applicatie probeert via een DOS call een bestand te openen en DOS ziet dat het een 'foreign filesystem' is. Het enige wat DOS doet is de DOS Redirector Interface aanroepen. De Novell Client heeft deze afgevangen en redirect het naar de juiste NetWare server/volume.

Dus als je de client installeert gebeurd er nog niks omdat je gewoon geen NetWare SYS: volume hebt. Ik geloof niet dat DOS/Windows het pad 'SYS:\whatever' ooit als native gaat zien.

Wat je wel zou kunnen proberen is een NetWare Services Emulator for Windows (of hoe je het ook wilt nomen) programma installeren dat een (basic) NetWare server emuleert op Windows. Ik heb snel even gegoogled en vond dit. Waarschijnlijk kun je meer zoeken meet google.

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Of je installeert dus effe VMWare en installaleert daarin een Netware server, dan kun je echt testen of het programma iets doet.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Ik weet niet precies wat een goede oplossing is voor dit probleem, daarom dit topic. Zelf dacht ik dat de Netware Client mij zou helpen.

Het programma draait nu goed bij de klant, maar het voldoet niet meer. De Novell server is er nu alleen nog voor deze applicatie. De applicatie is ook totaal niet geintegreerd met de rest van onze applicaties die bij de klant draaien, dat moet dus wel daarom een vervanging.
Ik kan de applicatie wel bij de klant bekijken, maar het is niet in de buurt. Daarom leek het mij sneller en goedkoper om het lokaal even draaiend te maken zodat ik het in alle rust kan bekijken zonder dat ik mensen van hun werk hou.

De applicatie is gewoon een stukje maatwerk. Ik schrijf in Delphi.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Ben al wat verder:

Heb de executable gedecompressed, vervolgens in een Hex editor openen, daarna alle verwijzigen naar SYS: veranderen in C:, lijkt goed te werken! :)

Bedankt voor het mee denken.

Pagina: 1