Hoi Allen,
Deze week ben ik thuis begonnen met het installeren van mijn nieuwe server. Deze gaat mijn huidige @home verbinding verwerken en data opslaan ed. Nu ben ik dit stap voor stap aan het uitvoeren. Squid is nu aan de beurt en heb deze inmiddels geinstalleerd en geconfigureerd. Om deze te testen heb ik de howto TransparentProxy doorgelezen en de volgende iptables regels uitgevoerd op mijn huidige server.
Helaas krijg ik het niet aan de gang. Waarschijnlijk doe ik iets fout, maar ik weet niet wat.
even snel een situatie schets:
Situatie origineel:
Situatie nu ter test:
Deze week ben ik thuis begonnen met het installeren van mijn nieuwe server. Deze gaat mijn huidige @home verbinding verwerken en data opslaan ed. Nu ben ik dit stap voor stap aan het uitvoeren. Squid is nu aan de beurt en heb deze inmiddels geinstalleerd en geconfigureerd. Om deze te testen heb ik de howto TransparentProxy doorgelezen en de volgende iptables regels uitgevoerd op mijn huidige server.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| aangepaste versie aan mijn situatie: iptables -t nat -A PREROUTING -i eth1 -s ! 192.168.1.198 -p tcp --dport 80 -j DNAT --to 192.168.1.198 :3128 iptables -t nat -A POSTROUTING -o eth1 -s 255.255.255.0/24 -d 192.168.1.198 -j SNAT --to 192.168.1.1 iptables -A FORWARD -s 255.255.255.0/24 -d 192.168.1.198 -i eth1 -o eth1 -p tcp --dport 3128 -j ACCEPT Versie zoals hij in de howto staat: iptables -t nat -A PREROUTING -i eth0 -s ! squid-box -p tcp --dport 80 -j DNAT --to squid-box:3128 iptables -t nat -A POSTROUTING -o eth0 -s local-network -d squid-box -j SNAT --to iptables-box iptables -A FORWARD -s local-network -d squid-box -i eth0 -o eth0 -p tcp --dport 3128 -j ACCEPT |
Helaas krijg ik het niet aan de gang. Waarschijnlijk doe ik iets fout, maar ik weet niet wat.
even snel een situatie schets:
Situatie origineel:
code:
1
| Internet lijn <-> Server met squid <-> werkstation |
Situatie nu ter test:
code:
1
2
| Internet lijn <-> server <-> werkstation
<-> server met squid |