Toon posts:

[ftp] FTP-en vanuit IE6 geeft bij 2e keer een fout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik loop tegen het volgende probleem aan:
Op mijn site heb ik een href voor het inloggen op een ftp-account staan. Als ik deze href aanclick opent hij keurig een ftp-sessie en tevens het inlogscherm. (analoog aan het direct intikken op de adres-regel binnen IE.
Als de verbinding er is en ik sluit de FTP-sessie en wil vervolgens opnieuw een verbinding maken dan krijg in de volgende melding:
Kan ftp://ftp.voorbeeld.nl niet vinden. Controleer het pad of het internet-adres.

Sluit ik de website en open deze opnieuw, dan kan ik de ftp-sessie wel starten.
Het lijkt erop dat er iets blijft hangen. Ik weet niet wat.

---- stukje coding --

<SCRIPT LANGUAGE="Javascript">

function FTP() {
window.open("ftp://ftp.voorbeeld.nl","_blank")
}
</script>

-- knip --

<div style="position:absolute; top:0px; left:0px;">
[img]images/top.gif"[/img]
<map name="buttons">
<area shape="rect" coords="673,10,707,24" href="javascript:FTP()" border="0">
</map>
</div>

------------

Dus de eerste keer loopt alles correct, bij de 2e keer gaat het fout. Het adres en of pad is juist, deze veranderd immers niet, of het moet onderwater gebeuren

Wie kent dit probleem en kan mij op het spoor zetten om dit op te lossen??

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Misschien blijft er een connectie open waardoor hij niet opnieuw connecten kan?

Verwijderd

Topicstarter
Als de connectie openblijft, hoe kan ik die dan sluiten????

Als ik vernieuwen doe gaat het ook niet. Ook vernieuwen na het verwijderen van de cookies, temp internetfiles en historie geeft nog dezelfde fout.

zucht.

Verwijderd

André schreef op 19 augustus 2004 @ 09:16:
Misschien blijft er een connectie open waardoor hij niet opnieuw connecten kan?
Nee dan zou ie een melding geven dat er al teveel connecties van dat ipadres komen.

Ligt het niet aan IE. De ftpcode van IE is nogal brak en voldoet niet echt aan de ftpstandaard. Probeer eens met een andere browser.
Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 09:24:
Als de connectie openblijft, hoe kan ik die dan sluiten????

[...]

zucht.
ftpserver herstarten of wachten tot de connection time-out is.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2004 09:28 ]

• Sjoerd Mulder
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-05 23:03
Zoals hierboven, het ligt aan IE.

Het is niet mogelijk met internet explorer. IE is zowiezo erg onzorgvuldig met het openen en sluiten van connecties naar FTP-Sites een 'net' ftp programma maakt maar 1 connectie. IE gooit er zo 3 open als het meezit en meestal mag je maar 2 keer inloggen met de zelfde account. En krijg je ipv de fout een 'gebruiksvriendelijke' melding waar je geen reet aan heb. Je kan dat uitzetten in extra -> internet opties, geavanceerd. moet je daar even zoeken en kijken wat de echte foutmelding is.

[ Voor 5% gewijzigd door Sjoerd Mulder op 19-08-2004 09:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
>>> ftpserver herstarten of wachten tot de connection time-out is. <<<

Hoe moet een client de ftpserver herstarten. Hij/zij heeft toch geen toegang tot de server. Ik kan als webmaster de server wel herstarten, maar dit is geen oplossing. Voor eigengebruik maak ik gebruik van een ftp-progje (windows-commander). Hier gaat het goed mee.

Verwijderd

Topicstarter
Laat het hier maar bij. Ik zie het al, IE is de oorzaak. Moet maar een andere oplossing bedenken of de bezoeker mag naar 1 maal per bezoek gebruikmaken van de FTP-verbinding
Pagina: 1