[win2k] FSO move, rechten niet mee verplaatsen*

Pagina: 1
Acties:

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04 21:10
Ik gebruik op mijn webserver een webbased filemanager. Nu heb ik per gebruiker 2 directory's aangemaakt:
d:\users\[user]\www\[domein]\
d:\users\[user]\db

Nu is de www map zo ingesteld qua beveiliging dat de IUSR_Server leesrechten heeft en de gebruiker zelf change rechten. In de map db heeft zowel de user als de IUSR_Server changerechten omdat je hier dan databasen en bestanden die niet direct toegankelijk mogen zijn via het www in kan zetten.

Nu is het probleem als ik via het FileSystemObject file's van bijvoorbeeld de www map naar de db map verplaatst (MoveFile) dat hij de huidige rechten mee verplaatst. Nu wil ik dit uiteraard niet en moeten de files de rechten van de nieuwe bovenliggende map krijgen. Echter dit krijg ik gewoon niet voor elkaar. Ik heb aangegeven dat de onderliggende mappen de bovenliggende rechten moet overnemen, maar dit werkt ook niet.

Wie weet hier een oplossing voor want ik voel er niks voor om telkens de server te moeten overnemen om handmatig weer alle rechten in de map goed te zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door Polderdijk op 19-08-2004 10:10 ]

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Hoe zie je dit zelf? Als je vraag namelijk over het FSO is lijkt me dit meer iets voor Programming & Webscripting, als je een work around wilt of een alternatieve oplossing is het iets voor Windows Operating Systems :)

• Polderdijk
Nou ja dat is een goede vraag :) Als je een instelling hebt die je mee kan geven aan het FileSystemObject om dit probleem op de lossen dan hoort het idd in P&W, maar zover ik kan vinden is dit niet mogelijk. Ik zat dus meer in de richting te denken dat je dit misschien met één of ander vinkje in windows kan aangeven dat tijden het verplaatsen de rechten worden overgenomen van de nieuwe map en niet de oude map.

Ik denk dus dat we pas weten in welk topic hij moet als we het antwoord hebben gevonden :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Voor zover ik weet bestaat zo'n vinkje niet aangezien het vermoedelijk zelfs een 'feature' is van het FSO om die rechten mee te verplaatsen :)

Misschien dat een 'copy' de rechten niet verplaatst en dat een copy+delete het ook zou kunnen doen? :)

• Polderdijk
elevator schreef op 19 augustus 2004 @ 10:24:
[...]
Misschien dat een 'copy' de rechten niet verplaatst en dat een copy+delete het ook zou kunnen doen? :)
Dat is idd wel een goed idee. Ik zal het eens gaan proberen in te bouwen...

Verwijderd

De enige situatie waarbij de rechten op files en folders behouden blijven is bij een move binnen hetzelfde volume, bij alle overige copy en move acties worden de rechten overgenomen van de directory waar de files en folders heen gaan.
Of je die actie nu handmatig uitvoert of via een script dat maakt voor de rechten (inheritence) niet uit.

Kopieer de files en folders en delete vervolgens de originelen.

edit:

NTFS file system... voor de volledigheid

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2004 11:21 ]

Verwijderd

Dit gedrag is standaard.

Als "bewijs" zie hetvolgende artikel:

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;310316

het gaat om dit stukje:
The only exception to this rule occurs when you move an object to a different folder on the same volume. In this case, the original permissions are retained.
Doe inderdaad hetgeen wat RSA reeds opmerkte.

P.S. In het artikel wordt gesproken over Windows Explorer. Het FSO object maakt gebruik van Explorer API's om zaken te regelen, dus dezelfde regeltjes gelden ook hier.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2004 12:14 ]

Pagina: 1