[CSS] Div hoogte méér dan 100% browserhoogte

Pagina: 1
Acties:
  • 597 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:45
Oke, ik heb een probleem wat niet in 5 woorden samen te vatten is, en derhalve heb ik misschien de search niet volledig gebruikt. Als iemand anders dat wel kan, enlighten me :).

Voici mijn probleem.

Ik heb ingesteld dat de body een height van 100% heeft, en de groene achtergrond ook. Ik wil alleen dat de height 100% is van de hele pagina. Niet van de browser. Hoe zou ik dat moeten doen?

[ Voor 30% gewijzigd door TMC op 19-08-2004 00:59 ]

• zubauza
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-03-2016
TerryC schreef op 19 augustus 2004 @ 00:58:
Voici mijn probleem.

Ik heb ingesteld dat de body een height van 100% heeft, en de groene achtergrond ook. Ik wil alleen dat de height 100% is van de hele pagina. Niet van de browser. Hoe zou ik dat moeten doen?
erg vaag. je wilt dat de hoogte van de body 100% van de hoogte van de pagina is. de inhoud van je pagina staat binnen de <body> / </body> tags en is dus je body.
een achtergroundkleur stel je in met <body bgcolor="..."> of <body style="background-color: ...">
als je een div precies even groot als de inhoud van de pagina wilt maken, gebruik je een container div. in deze div zet je de inhoud van de pagina. verder is het handig om padding van de body op 0 (<body style="padding: 0;">) te zetten, om ervoor te zorgen dat de div precies even groot is als de hele pagina

<body bgcolor="green"> dus :Y)

deviantART gallery

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:36
height=expression(document.availHeight) o.i.d. werkt in ieders geval. Een mooiere oplossing krijg je in de loop van de dag nog wel van Anne of een andere Guru.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:32

André

Analytics dude

code:
1
2
3
4
<div style="width: 600px; position:relative; margin-top: 0px; margin-bottom: 0px; background-color:#098746;">
  <div align="left" style="position: relative; float:left; width: 303px; top: 10px; left:10px; background-color:#FFFFFF; height: 900px;"></div>
  <div align="left" style="position: relative; float:left; width: 110px; top: 50px; left:47px; background-color:#FFFFFF; height: 271px;"></div>
</div>

[ Voor 16% gewijzigd door André op 19-08-2004 09:15 ]

• TMC
zubauza schreef op 19 augustus 2004 @ 07:59:
[...]

erg vaag. je wilt dat de hoogte van de body 100% van de hoogte van de pagina is. de inhoud van je pagina staat binnen de <body> / </body> tags en is dus je body.
een achtergroundkleur stel je in met <body bgcolor="..."> of <body style="background-color: ...">
als je een div precies even groot als de inhoud van de pagina wilt maken, gebruik je een container div. in deze div zet je de inhoud van de pagina. verder is het handig om padding van de body op 0 (<body style="padding: 0;">) te zetten, om ervoor te zorgen dat de div precies even groot is als de hele pagina

<body bgcolor="green"> dus :Y)
Werkte niet echt, helaas.
Die wel! Bedankt _/-\o_

• TMC
Alhoewel, ik wil eigenlijk absolute positionering gaan gebruiken, en dat is niet het geval met de laatste oplossing. Heeft iemand anders nog een andere idee?

Bvd :)
Pagina: 1