Toon posts:

"Internet Stalker plaats foto's online"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mensen,

Heb sinds een tijdje een forum maar er zijn een aantal mensen die er een hekel aan hebben.
Nu is voor de zoveelste keer elende maar dit keer blijft het niet bij topics openen nee maar het uitschelden van crew, telefoon nummers online posten foto's van crew online posten met beledigende tekst eronder.
Wat kan ik hier tegen doen, volgens mij maakt hij inbreuk op onze privacy hij heeft geen goedkeuring gekregen dat hij de foto's online mocht posten.
Hij is al eens eerder een weblog begonnen maar die is verwijderd nadat ik de beheerder had gemailt.

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-02 21:13

PromWarMachine

Forsaken Archer

Als jij een forum hebt, dan heb jij vast zijn ip?
Als hij een weblog had, dan heeft hij vast ADSL, waardoor hij een vast IP heeft?

1+1=2?
Hem IP-bannen zou kunnen werken?

Dividend for Starters

Verwijderd

Topicstarter
PromWarMachine schreef op 19 augustus 2004 @ 00:59:
Als jij een forum hebt, dan heb jij vast zijn ip?
Als hij een weblog had, dan heeft hij vast ADSL, waardoor hij een vast IP heeft?

1+1=2?
Hem IP-bannen zou kunnen werken?
nee want hij maakt gebruik van een proxy, ik weet zeker dat hij hier ook op het forum aan het rondhuppelen is.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

en als je zijn IP hebt heb je ook de ISP.
Dus even een mailtje richting Abuse@provider.nl met dat IP adres. Als hij echt dingen doet die niet kunnen zou de provider evt ook stappen kunnen ondernemen.

Verwijderd

Topicstarter
hij suft via een proxy, proxy's zijn toch niet traceerbaar :S

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
de eigenaar van die proxy mailen, uitleggen wat er aan de hand is en dat ie de proxy misbruikt, miss dat de proxyeigenaar zijn echte IP kan doorgeven/zelf een abuse mailtje naar de provider van het echte IP sturen :)

proxyservers houden logs toch?

• not-known
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-02 17:15

not-known

[BI] Crewmember

Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 01:03:
hij suft via een proxy, proxy's zijn toch niet traceerbaar :S
En anders het IP van de proxy maar tijdelijk blokkeren? Soms is het niet anders. De goede lijden helaas altijd onder de kwaden, maar dit kan ook niet imho.

Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!

Verwijderd

Topicstarter
dat is het juist kan het niet elke keer blijven blokkeren, hij gebruikt steeds andere proxy's.
Maar mijn vraag was eigenlijk wat mijn crew kan doen tegen hem want de foto's verwijderen zal hij niet doen.

• DutchTSE
  • Niet online
dan gebruikt ie gewoon andere proxy, schiet dus niet op ;)

• DutchTSE
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 01:25:
dat is het juist kan het niet elke keer blijven blokkeren, hij gebruikt steeds andere proxy's.
Maar mijn vraag was eigenlijk wat mijn crew kan doen tegen hem want de foto's verwijderen zal hij niet doen.
probeer eens wat te googlen met gegevens van hem
en je zei dat hij weblog had? is dat op eigen domein oid? dan ff dns lookup doen ;)
http://www.enternext.com/webtools/whois.asp?link=2

offtopic:
WaYo! shame on me, had me post moeten editten 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door DutchTSE op 19-08-2004 01:29 ]

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:32

Jimbolino

troep.com

- kijk waar hij zijn foto's host, mail die provider, die hebben waarschijnlijk wel het echte ip adres

- blijf alle ip's bannen, elke keer een andere proxy zoeken is voor de stalker ook geen leuk werk.

- delete zijn posts, zo blijft er geen mooie souvenir achter

- geef niet toe door te zeggen dat je er last van hebt, doe alsof het niet boeit

- misschien tijdelijk een vertraging (handmatig?) in het registratie proces, zodat registreren moeilijker word

- zorg voor anti-spam instellingen op je board, maximum aantal posts per minuut enzo

- hoe komt de stalker aan je foto? houd je privé foto's dan ook private !

[ Voor 17% gewijzigd door Jimbolino op 19-08-2004 01:33 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Topicstarter
hij moet iig elke keer een email adres hebben om een account op aan te maken

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 00:57:
Hallo beste mensen,

Heb sinds een tijdje een forum maar er zijn een aantal mensen die er een hekel aan hebben.
Nu is voor de zoveelste keer elende maar dit keer blijft het niet bij topics openen nee maar het uitschelden van crew, telefoon nummers online posten foto's van crew online posten met beledigende tekst eronder.
Wat kan ik hier tegen doen, volgens mij maakt hij inbreuk op onze privacy hij heeft geen goedkeuring gekregen dat hij de foto's online mocht posten.
Hij is al eens eerder een weblog begonnen maar die is verwijderd nadat ik de beheerder had gemailt.
Ik denk dat je wat meer moet reageren met het beleid zoals dat hier op Tweakers.net gebeurd. Bovenstaande post van Jimbolino geven al een paar goede tips..

Belangrijkste regel van Jimbolino is eerst laten merken dat je het niets interesseert: oftewel zijn posts direct trashen en het board schoon houden. Je moet het immers in de kiem proberen te stoppen. Zolang het er blijft staan, gaan andere users dat ook lezen..

Als het om het tweakplaza forum gaat, dat ziet er professioneel uit, maar er is ook een professioneel gedrag van moderators nodig door met de juiste woorden te reageren en te handelen op bepaalde posts.

Mocht je een aantal dagen hulp nodig hebben van een modje extra, dan meld ik me hierbij aan.

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:30
verbieden om bv hotmail.com enz als email te gebruiken om te registreren op je forum.
veel mensenv inden dit niet zo leuk maar zo kan hij geeng ratis adres meer gebruiken.

had ooit es in een oude clan last met een andere clan die forum bleef spammen na meerdere bans bleven ze maar komen met natuurlijk gratis email adressen.
heb het toen paar weken zo ingesteld dat nieuwe users deze niet meer konden gebruiken samen met een maat.

[ Voor 44% gewijzigd door Deadsy op 19-08-2004 03:31 ]

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Bigbot schreef op 19 augustus 2004 @ 03:27:
verbieden om bv hotmail.com enz als email te gebruiken om te registreren op je forum.
veel mensenv inden dit niet zo leuk maar zo kan hij geeng ratis adres meer gebruiken.

had ooit es in een oude clan last met een andere clan die forum bleef spammen na meerdere bans bleven ze maar komen met natuurlijk gratis email adressen.
heb het toen paar weken zo ingesteld dat nieuwe users deze niet meer konden gebruiken samen met een maat.
hoe ga je dat in de praktijk doen? een paar domainen blokkeren (yahoo,hotmail,...) is nog wel te doen, maar er zijn echt duizenden freemailers...

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:14

4POX

Everybody is wired

The_Stickie schreef op 19 augustus 2004 @ 07:41:
[...]

hoe ga je dat in de praktijk doen? een paar domainen blokkeren (yahoo,hotmail,...) is nog wel te doen, maar er zijn echt duizenden freemailers...
Daar zijn tekst files van waar al die freemailers in staan. Dit forum heeft die lijst ook. Misschien kun je die van got krijgen omdat het toch openbare informatie is.

AKA Rinkel weblog

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
De meeste proxies zijn transparant en geven dus ook aan voor wie ze het request doen in hun http request. Iemand die steeds een andere proxy gebruikt (of moet gebruiken) gaat een keer de fout in om op een niet compleet anonieme proxy in te loggen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1