welke shuttle?

Pagina: 1
Acties:

• muffinimal
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-01 20:02
Ik zit eraan te denken de shuttle SN41G2V2 of misschien de SN45GV2 te kopen.

Wat me aanspreekt aan de 41 is dat deze een onboard Geforce4 MX heeft. Probleem is wel de shared memory. Bij Tom's hardware vond ik deze review. Zwaar gamen zit er dus niet in, maar voorlopig heb ik aan Diablo en Counterstrike wel genoeg. Lijkt te gaan lukken:
NVIDIA's nForce 2, however, may be a viable option for a game now and then, as long it is of an older vintage. However, new games are off-limits even for the nForce 2, because it's too slow. The same goes for image quality enhancing features, such as FSAA and anisotropic filtering.
Uitbreiden met een AGP-kaart kan altijd nog. Toch? Of wordt dat moelijk met maar 250W aan boord? Een heel zware kaart kan er, lijkt me, niet bij. En hoeveel zou dat dan toevoegen aan de kaart die er dan in zit?

Een heel ander alternatief zou de Shuttle SB81P zijn. Die eet echter Intels, maar heeft ook ingebouwde video. De Intel Graphics Media Accelerator 900. Als die vergelijkbaar is met de "Intel I865G - extremely slow" dan valt ie als candidaat al eigenlijk af. Er zijn twee mooie dingen aan de SB81P: PCI Express en een 350W voeding.

Heeft iemand ervaringen met de een van bovenstaande shuttles? Ervaringen met het beeld bedoel ik. En ook hoe stil ze zijn. Eigenlijk zoek ik gewoon een lief, aaibaar en vooral stil pc-tje. Gamen af en toe lijkt me wel geinig, maar ik hoef niet het nieuwste van het nieuwste te doen.

En kan iemand me antwoorden waarom iemand voor de SN45GV2 zou kiezen? De SN41G2V2 is in alle(?) opzichten leuker. Of zie ik weer eens iets over het hoofd?

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Imho zou het met de 250watt voeding nog wel lukken om er een 9700pro in te knallen of 9800 (gebruikt geloof iets van 87 watt)

Je hebt namelijk een toch iets kleiner dan normaal systeem en de voeding is dan natuurlijk extra sterk.

Ik zou het gewoon proberen. (De AMD dus, die ander gaat 100% zeker werken)

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik meen dat de eerste idd voldoende capaciteit heeft om zelfs een X800 te draaien, laat je niet bangmaken door dat 250 Watt iig.