Kan dit met IMAP (en hoe)

Pagina: 1
Acties:

• Jace / TBL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-03-2023
Ik heb een mail account waar één persoon op een vaste lokatie mee werkt (gewoon een Pop account met Eudora). Nou wil ik iets gaan opzetten zodat meerdere personen van verschillende lokaties er mee kunnen werken, alleen geen webmail (te traag, moet vaak & veel mailtjes doorzoeken enz).

Is IMAP hier geschikt voor? Naar ik heb begrepen blijven daarmee je mailboxen en alles op de server staan, en kunnen meerder mensen er mee aan de gang, right? En is dat dan wel snel? Eudora support ook IMAP, gaat ie dan steeds lokale kopiën van de mailboxen syncen met die op de server, of hoe werkt zoiets?

Ik neem aan dat ik hiervoor een IMAP server moet installeren. Is die van Argosoft aan te raden?
Andere tips?

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-02 12:23
JaceTBL schreef op 19 augustus 2004 @ 00:45:

Is IMAP hier geschikt voor? Naar ik heb begrepen blijven daarmee je mailboxen en alles op de server staan, en kunnen meerder mensen er mee aan de gang, right? En is dat dan wel snel? Eudora support ook IMAP, gaat ie dan steeds lokale kopiën van de mailboxen syncen met die op de server, of hoe werkt zoiets?

Ik neem aan dat ik hiervoor een IMAP server moet installeren. Is die van Argosoft aan te raden?
Andere tips?
imap is net als pop3 client-server programma, dus server is wel handig :)
klopt dattie gaat syncen, maar je bepaalt zelf hoe die dat moet doen en wanneer.
je kunt zelfs offline werken met wat je gesync-ed hebt.

proversie kan imap, maar kost 50 dollar volgens website.

Verwijderd

Probleem met IMAP is bij mijn weten (iig op een linuxbak) dat er maar één iemand tegelijk actief kan zijn. Tweede persoon logt in -> eerste gaat eruit. Dit was in ieder geval bij onze server zo :)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:04

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Hmm, in thunderbird kan ik ook voor een POP account gewoon instellen dat ie de mail op de server laat hoor, kan me niet voorstellen dat dat dan in eudora niet kan :?

[ Voor 21% gewijzigd door Orion84 op 19-08-2004 19:46 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Als je dan toch een server gaat gebruiken waarom dan niet meteen een eigen mailserver? Dan kan je ieder een eigen mailbox geven en mail die binnenkomt op het gezamenlijke account forwarden naar deze boxen. Wat neographikal zegt kan inderdaad een probleem zijn. IMAP is net als POP3 één user tegelijkertijd.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 18:23:
Probleem met IMAP is bij mijn weten (iig op een linuxbak) dat er maar één iemand tegelijk actief kan zijn. Tweede persoon logt in -> eerste gaat eruit. Dit was in ieder geval bij onze server zo :)
Daar merk ik zelf niets van op onze Communigate.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

CyBeR schreef op 19 augustus 2004 @ 21:36:
[...]

Daar merk ik zelf niets van op onze Communigate.
Dan zal het wel aan de versie liggen, ik gebruikte popi3d + bijbehorende imapserver. Maar ook een collega hoster met Plesk vertelde mij hetzelfde, de userfile wordt gelocked onder Linux wanneer iemand inlogt. In hoeverre dit waar is, kan ik TS niet vertellen maar mijn eigen ervaringen lijken hetzelfde te bevestigen.

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-02 12:23
Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 00:39:
[...]

Dan zal het wel aan de versie liggen, ik gebruikte popi3d + bijbehorende imapserver. Maar ook een collega hoster met Plesk vertelde mij hetzelfde, de userfile wordt gelocked onder Linux wanneer iemand inlogt. In hoeverre dit waar is, kan ik TS niet vertellen maar mijn eigen ervaringen lijken hetzelfde te bevestigen.
Gebruik een imap server die Maildir formaat (voor interne mailbox) ondersteunt. Die lockt nl niet :
http://cr.yp.to/proto/maildir.html
http://www.courier-mta.org/mbox-vs-maildir/
Zelf gebruik ik courier-imap http://www.courier-mta.org/imap/ op unix en die kan dus multiple connections op dezelfde Mailbox aan.
Pagina: 1