[winxp] SSH over router werkt niet - poort 22

Pagina: 1
Acties:

• Darkraver8
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-08 17:38

Darkraver8

Het komt allemaal goed!

Topicstarter
hoi :)

Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb op me winxp een ssh server geinstalleerd, en kan die ook bereiken vanuit mijn netwerk, maar mijn router (3com 3cr860-95) blockt de verbinding als ik hem vanuit internet wil bereiken. Ik heb poort 22 openstaan maar nog steeds niks :?

Moet ik hiervoor bij de VPN verbindingen kijken? of doe ik iets anders verkeerd?

plz help

[ Voor 7% gewijzigd door Darkraver8 op 21-09-2004 00:28 ]

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-08 21:39

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Volgens mij gebruikt SSH ook poort 23 :) Hoe het zit met TCP/UDP weet ik zo 1-2-3 niet.

Verwijderd

Wacky schreef op 19 augustus 2004 @ 00:45:
Volgens mij gebruikt SSH ook poort 23 :) Hoe het zit met TCP/UDP weet ik zo 1-2-3 niet.
SSH gebruikt volgens mij alleen poort 22, want 23 is voor telnet... ik heb hier dezelfde router als TS... wat heb je precies ingesteld? VPN heb je iig niet nodig :)

Op welke manier test je het trouwens? Want je kunt dat niet vanuit je eigen netwerk testen...

Je dient onder 'Firewall' --> 'Virtual Servers' een nieuwe virtual server aan te maken waarbij het 'Server IP address' het IP van je WinXP is, voor 'Local Service' kies je '- Custom -' en de 'Service Port' moet op 22 ingesteld worden. Daarnaast kun je als 'Custom Service Name' 'SSH WinXP' invullen ofzo... suc6

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2004 01:05 . Reden: Typo's en uitleg ]

• Darkraver8

Darkraver8

Het komt allemaal goed!

Topicstarter
Ik test bij Shields Up! (https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2) of mijn poort 22 closed of stealth is.
Maar tot nu toe blijft poort 22 stealth :'(

Ik heb de virtual server zo ingesteld als jij beschreven hebt. protocol = tcp and udp

Bij Special Applications heb ik ook poort 22 geopend en dezelfde naam als bij de Virtual Server
protocol = tcp
multi hosts = disabled
timeout = 0 seconds
chaining = disabled
translation = no address translation

verder test ik ook met mn putty of ik me bak van buitenaf kan bereiken.

Verwijderd

Darkraver8 schreef op 19 augustus 2004 @ 01:18:

[...]

Bij Special Applications heb ik ook poort 22 geopend en dezelfde naam als bij de Virtual Server

[...]

verder test ik ook met mn putty of ik me bak van buitenaf kan bereiken.
Die special application heb je volgens mij niet nodig. Draai je putty op een PC binnen je netwerk? Of log je met putty op een PC buiten je netwerk in die je op zijn beurt weer laat connecten naar je thuis IP?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2004 09:11 ]

• Darkraver8

Darkraver8

Het komt allemaal goed!

Topicstarter
Het uiteindelijke doel is van buitenaf inloggen met putty op mijn bak. Maar tot nu toe heb ik alleen kunnen testen vanuit mijn eigen pc.

Verwijderd

Darkraver8 schreef op 19 augustus 2004 @ 14:50:
Het uiteindelijke doel is van buitenaf inloggen met putty op mijn bak. Maar tot nu toe heb ik alleen kunnen testen vanuit mijn eigen pc.
Wat in ieder geval niet kan is putty draaien op je WinXP bak en dan connecten naar <EXTERN_IP>:22... om dat te testen dien je het vanuit een andere PC (buiten je eigen netwerk) die verbonden is met het internet te proberen.

Mocht je de firewall van XP aan hebben staan, dan moet je daar voor poort 22 ook toestaan dat er geconnect wordt ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2004 16:06 ]

• Ajunne
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Ajunne

Uitje

Als je zeker bent dat je router de poort correct forward, check dan eens of je windows geen firewall heeft lopen? Die van SP2 bijvoorbeeld? Klinkt dom, maar kan gebeuren.

Verwijderd

Probeer hiermee eens om in te loggen... Online SSH client

[Edit]Dit is natuurlijk bullsh*t,... |:(

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2004 16:14 ]

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

protocol = tcp
multi hosts = disabled
timeout = 0 seconds
chaining = disabled
translation = no address translation

Ik kan het fout hebben maar volgens mij is dit geen port forward!? Ik zie nergens inside IP / outside IP etc etc. Werken andere port forwards wel? Kan je anders je config(/backup) file van je router posten?

Verder zou je nog je conf na kunnen kijken of hij public IP ranges blockt, dan wel alleen toe staat. Zelfde verhaal voor je eventuele software matige firewall op die bak natuurlijk.

• pelleke
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-11-2024

pelleke

Aut viam inveniam aut faciam

Ajunne schreef op 19 augustus 2004 @ 16:07:
Als je zeker bent dat je router de poort correct forward, check dan eens of je windows geen firewall heeft lopen? Die van SP2 bijvoorbeeld? Klinkt dom, maar kan gebeuren.
TS geeft juist aan dat niet zeker te weten.

Ik ken je router niet, maar je moet op de router instellen dat de poort 22 moet worden geforwarded naar jouw LAN-IP. Als je niet BEIDE gegevens (poort EN IP) hebt ingevuld bij je router, is het zeker dat je iets niet goed hebt gedaan. Check het even. Als een andere tweaker deze router ook heeft kan ie dat misschien wat concreter zeggen? :)

Verwijderd

Zoals eerder gezegd ben ik in het bezit van eenzelfde router als TS.

Voer de volgende stappen uit om een poort te forwarden:

* Log in op je router
* Kies links de optie 'Firewall'
* Selecteer het tabblad 'Virtual Servers' wanneer deze niet direct geselecteerd is
* Klik op NEW
* Voer de gegevens in zoals in het onderstaande plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.frinkel.nl/public/PortForward.jpg

* Klik op ADD

Natuurlijk moet je bij 'Server IP Address' wel het IP opgeven van je WinXP bak...

Mocht het nu nog niet werken, dan ligt het in ieder geval niet aan je router (mits je verder geen dingen aangepast hebt) ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2004 22:56 ]

• Darkraver8

Darkraver8

Het komt allemaal goed!

Topicstarter
TS geeft juist aan dat niet zeker te weten.
Hij staat uit, en het is geen SP2 want die is nog niet leverbaar in het nederlands (ja ik zit met Nederlandse winxp ;))

[EDIT]
ik heb het geprobeerd en zover ik het begrijp moet mijn ssh server opnieuw instellen. Hij pakt namelijk ook niet als de firewall uit staat. Ook niet vanuit een externe pc.
Zal em is opnieuw installeren en configgen als sp2 uit is ;)

[EDIT2]
Ik heb het aan het werken _/-\o_
Alleen is me poort nu zo geopend: 22-22 TCP :?
Anyway het is fixed nu dus deze thread is ook klaar O-)

[ Voor 51% gewijzigd door Darkraver8 op 21-09-2004 15:28 ]

Pagina: 1