Toon posts:

alleen errors met memtest indien 2 modules

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat geheugenproblemen dus ik ben mijn modules gaan testen met memtest.

1 module bleek na 10 min 180.000 errors te hebben, redelijk defect dus ;)

Daarna heb ik mijn andere 2 modules afzonderlijk getest memtest gaf geen errors aan.
Toen ik vervolgens beide modules op mn mobo had geplaatst en getest kwam ik op zo'n 100-150 fouten na 10min

* Iemand enig idee hoe het komt dat 2 goedwerkende modules errors geven als ze samenwerken (geheel identieke modules)?

* is 100-150 fouten na 10min kritish of is het niet nodig om terug te gaan?

Verwijderd

Iemand enig idee hoe het komt dat 2 goedwerkende modules errors geven als ze samenwerken (geheel identieke modules)?
Interferentie, paracitaire capaciteit, beperking bussnelheid, slechte filtering etc.
is 100-150 fouten na 10min kritish of is het niet nodig om terug te gaan?
Ik heb liever 0 fouten, zodat ik zeker weet dat het stripje goed is en het mobo op de juiste snelheid draait.

Verwijderd

Topicstarter
is het misschien mogelijk dat het geheugen niet goed compatable is met het mobo als het onder dual channel werkt

of:

Is het mogelijk dat het mobo sowieso problemen opleverd met dual channel of 2 modules

specs:
Abit IS7-E2
2*256 RAM
P4 2,8
systeem werkent op een FSB van 408 (stelt cpu automatisch in)

Verwijderd

Het bordje is iig met dit geheugen getest: http://www.abit.com.tw/test_report/IS7-E2/02.php

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de link maar ik heb oem geheugen.. :|
Maar in het principe zou het niet aan het MERK geheugen moeten liggen lijkt me.. aangezien het individueel perfect presteerd op het mobo

* ik heb het aantal fouten inmiddels gereduceerd tot zo'n 5-10, hier genoegen mee nemen?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2004 17:51 ]

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-08 13:46
Ik had op een MSI KT3 Ultra2, 1x 512mb PC2700 TwinMOS geheugen zitten.
Toen kocht ik er later hetzelfde merk/type 512mb reepje TwinMOS bij.

Guess what.. precies hetzelfde probleem als jou. Afzonderlijk werkten ze perfect, maar in combinatie van elkaar op mijn moederbordje niet. Ik had em omgeruilt via de leverancier voor een ander merk (Nanya) en hierna hebben ze altijd perfect gewerkt.

Hoe het kan is mij een raadsel, maar ik zou het probleem als ik jou was voorleggen bij diegene waar je het vandaan hebt en hopen dat ze het willen omruilen voor een ander merk.

Probeer anders eens je CAS latency op 2.5 ipv 3.0 te zetten, of andersom.

Edit
Ik zie dat je op een FSB van 408 draait, is dat wat je in Windows te zien krijgt , of tijdens het booten? Draai anders eens het programmatje CPUiD waarmee je ook de precieze FSB/PCU specs kunt zien. Die 4 (*2=8)Mhz overclocking zou al eens die paar fouten kunnen zijn die je nu omschrijft.

[ Voor 27% gewijzigd door Sluuut op 19-08-2004 17:57 ]

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 13:00
Krijg je ook errors als je de CAS/RAS tijden op zijn traagst zet?

Verwijderd

Topicstarter
Redje schreef op 19 augustus 2004 @ 17:57:
Krijg je ook errors als je de CAS/RAS tijden op zijn traagst zet?
Alles staat al op zn traagst..

* als ik CAS op 2.5 probeer te zetten dan doet t geheugen weinig meer, dit moet toch kunnen?
Pagina: 1