Ik zal hieronder proberen om antwoord te geven op alle vragen, in iedergeval tot nu toe al allemaal heel erg bedankt. Alleen zal ik er zeker niet uitkomen ;):
Start eens van uit een terminal 'gstreamer-properties'. Bij mij werkte alles heel lang alleen maar als ik esd gebruikte die dan weer de OSS emulatie van ALSA gebruikte, maar ik zie nu dat ALSA ook in 1 keer werkt. De 'Standaard bron' werkt bij mij trouwens niet.
Ps. Het test geluid is een monotone piep. Als je dat hoort is het dus in orde.
Oke, als ik dat doe dan krijg ik dus een venstertje met de instellingen voor gstreamer.
Ik heb hier 2 tabbladen, "Audio" en "Video". Bij "Audio" staat:
Standaardafvoer
Uitvoer: ALSA - Advanced Linux Sound Architecture
Pijplink: alsasink
[ TEST ]
Standaardbron
Invoer: ALSA - Advanced Linux Sound Architecture
Pijplijn: alsarsc
[TEST]
Als ik bij de bovenste op [ TEST ] klik krijg ik inderdaad de testtoon, bij de onderste [ TEST ] -knop krijg ik geen geluid maar ook geen error. Het tabblad "video" lijkt me overbodig voor dit dus die zal ik niet hier beschrijven

.
Met "output van rhythmbox" bedoelde ik dus:
- open een Terminal (in gnome vind je die meestal wel op de balk bovenaan je scherm)
- typ in: rhythmbox
Vervolgens zal rhythmbox opstarten zoals altijd, alleen omdat je het nu in een terminal doet zie je alles wat hij uitspuugt aan informatie/errors. Dat hier dus ff in plakken en we kunnen al wat meer zien
Wbt gstreamer instellingen, daar heeft ajvdvegt het ook over.
Kan je fedora niet op een of andere manier online updaten ofzo? Of hebben ze gewoon rhythmbox 0.8.5 nog niet in hun pakket zitten. Die is er toch al een tijdje namelijk.
Als ik Rhythmbox in een terminal opstart start die gewoon op, in de terminal geen extra info/errors.
De nieuwste Rhythmbox in RPM (voor Fedora) is 0.8.3. Ik heb uiteraard alle software al geupdate (bijna allemaal uit rpm pakketten)...
Volgens mij werkt internetradio sowieso niet echt lekker in Rhythmbox. Ik weet niet of je wel MP3-ondersteuning hebt geïnstalleerd? Want dat is volgens mij sowieso wel nodig.
Ik denk het niet, want een normaal MP3 bestand wil die ook niet afspelen (start ook niet, dat doet internet radio wel). Ik zal daar zo eens even naar kijken. Bedankt!
Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 13:06:
[...]
Ik vind het wel goed werken, alleen weet ik niet waar ik streams kan halen(alleen KINKFM

kreeg ik aan de gang).
Maar dat ligt aan de radiostations (die vooral Windows only zijn

) en niet aan dat programma.
Waarschijnlijk is je probleem dat je geen mixing hebt, en dat je geluid al wordt gebruikt door ander programma. Als je in KDE zit is die kans 90% (99% als je niet weet wat je aan het doen bent).

.
Ik wil graag naar Radio538 luisteren op deze locatie:
http://www.garnierstreamingmedia.com/asx/radio538.asp
Deze url heeft onder Windows maanden prima gewerkt. Nu ik dus overben op Linux wil die daar dus niet in werken. Hij blijft bufferen (in principe goed) maar dus geen geluid (ook niet na 15:00 wachten

). Ik zit trouwens in GNOME, niet in KDE. Hoe kan ik zien of ik geen mixing heb en/of het geluid door een ander programma gebruikt wordt?