Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Feature] Topic-omhoog-schop-feature

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
[proloog]
Gezien het feit dat er 2 WOS-mods aangestelt zijn (G33rt en leon1e, feli nog), heeft ele de FAQ eventjes geupdate.. (Windows Operating Systems - FAQ)
Aangezien ik normaliter niet in die FAQ kijk, zou het me niet opgevallen zijn als hij niet in de Active Topics stond en het lampje brandde.. Ik vroeg me af hoe dat kwam :)
Ik quote:
[23:20:32] <Osiris> Hmz, ele?
[23:20:46] <Osiris> is dat een 1337 functie van React dat als je iets veranderd aan een post in een FAQ
[23:20:50] <Osiris> dat ie dan weer bovenaan komt te staan?
[23:21:01] <Osiris> of voegde je een post toe die je meteen weer trashde?
Het antwoord was:
[23:26:36] <@ele> Osiris: dat laatste ;)
Ik begrijp ele wel. Je wilt natuurlijk dat er bij significante veranderingen je FAQ de extra aandacht krijgt die hij verdient. Echter, je wilt niet dat je FAQ spontaan geschopt wordt bij een spellings-correctie.
[/proloog]

Door dit allen kwam ik op het volgende idee:

Zou het niet handig zijn om een "Schop Topic"-knop aan te brengen in de topic-admin? :)
Deze functie doet gewoon alsof er een post gepost wordt, zonder dat er daadwerkelijk een post gemaakt wordt (en ook geen post erbij op de post-counter ofzo). Ik weet natuurlijk niet precies hoe dat geregeld wordt, maar wellicht is het updaten van een last-message-variabele voldoende.

Voorbeeldje van een eventuele TopicAdmin-template:

Afbeeldingslocatie: http://www.flut.demon.nl/newtopicadmin.png

Misschien een ideetje :)

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

momania

iPhone 30! Bam!

[23:21:01] of voegde je een post toe die je meteen weer trashde?
Dat doe je niet, je post de hele topicstart gewoon in een reply en dan verwijder je de topicstart :)

Als je nml. een reply maakt en die weer verwijderd, krijgt dat topic weer z'n oude status.

En dus ook als je wat edit in de startpost (typfouten etc), maakt dat op dat moment niks uit voor de topi status en zal hij ook niet active worden.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

In het geval van de FAQ post in een nieuwe changelog en trash de ouwe maar ik had geen zin dat uit te leggen :P

• Osiris
  • Niet online
momania schreef op 19 augustus 2004 @ 00:01:
[...]

Dat doe je niet, je post de hele topicstart gewoon in een reply en dan verwijder je de topicstart :)

Als je nml. een reply maakt en die weer verwijderd, krijgt dat topic weer z'n oude status.

En dus ook als je wat edit in de startpost (typfouten etc), maakt dat op dat moment niks uit voor de topi status en zal hij ook niet active worden.
Het maakt me op zich niet 100% uit hóe je het doet.. Het feit is, is dat er met lastige workarounds gewerkt moet worden terwijl het eventueel ook met één enkele knop kan :)

• momania
  • Nu online

momania

iPhone 30! Bam!

elevator schreef op 19 augustus 2004 @ 00:02:
In het geval van de FAQ post in een nieuwe changelog en trash de ouwe maar ik had geen zin dat uit te leggen :P
tsk, luie mod :P

• momania
  • Nu online

momania

iPhone 30! Bam!

Osiris schreef op 19 augustus 2004 @ 00:04:
[...]

Het maakt me op zich niet 100% uit hóe je het doet.. Het feit is, is dat er met lastige workarounds gewerkt moet worden terwijl het eventueel ook met één enkele knop kan :)
Ach, meestal kost een aanpassing in een faq toch al het nodige werk. De aanpassingen doen we ook meestal niet in de reply zelf maar in een script die de html voor ons uit poept.
Al met al heb je dan toch een complete reply die je moet updaten, dus of je dan 'schop topic' daarbij moet aanvinken, of je clicked op 'trash relpy'. Allebei kwestie van 1 click ;)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

wat hij zegt ^^ - bovendien is het niet zo netjes (imho) om bewust data te vervalsen in je database (om te kicken moet je vermoedelijk de create time van de message aanpassen en dan krijg je dus berichten met een lager ID met een hogere createtime dan andersom) :)

• Osiris
  • Niet online
elevator schreef op 19 augustus 2004 @ 00:07:
bovendien is het niet zo netjes (imho) om bewust data te vervalsen in je database (om te kicken moet je vermoedelijk de create time van de message aanpassen en dan krijg je dus berichten met een lager ID met een hogere createtime dan andersom) :)
In een geval van last-reply niet.. Ok, die reply is er niet, maar verder wordt er niets gekloot met hoger/lager :)

• momania
  • Nu online

momania

iPhone 30! Bam!

Osiris schreef op 19 augustus 2004 @ 00:09:
[...]

In een geval van last-reply niet.. Ok, die reply is er niet, maar verder wordt er niets gekloot met hoger/lager :)
Toch blijft het trucken met de database data :)

Een reply verwijderen is ook wel trucken, maar dan anders. De reply staat nml. nog wel steeds in de database, hij wordt alleen niet meer zichtbaar op het forum.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-11 08:50

Nik

En je zou dit ook kunnen doen voor gewone gebruikers (of was dat al de bedoeling?). Er kan vast wel een timer gecode worden dat na 24 uur een soort "kick" knopje zichtbaar wordt, en dat men dan het topic kan kicken. Vind ik IMHo professioneler staan dan "kick" posten. Toch? En door die 24h bescherming, kan er niet zomaar gekicked worden.

Wel is het zo dat men op die manier makkelijk kan gaan kicken, en dat het kicken te erg wordt. Maar aan de andere kant, "kick" heb je ook zo gepost ;)

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-11 09:42

JHS

Splitting the thaum.

Maar toch denk ik dat "kick" posten een hogere drempel heeft, en het bovendien ook direct duidelijk is wie er gekickt heeft :) .

DM!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 22:17

chem

Reist de wereld rond

De sortering vindt plaats dmv een static counter. Ook de icon van aan-of-uit gebruikt die counter.

De counter geeft weer wat er in het topic aan data staat, en dient om MySQL te helpen. Die data vervalsen vind ik echt een no-go.

De enige andere methode die overblijft is een 2e counter, een soort "valse" teller die vooral als indicatie dient. Dat betekent dat alle queries en indices aangepast moeten worden, alle counters en statics qua code herschreven moeten worden, er dubbele en onnodige data instaat - en dat om te voorkomen dat men geen topic kan 'kicken' zonder een reply te zetten.

imho is een reply met uitleg WAAROM hij gekickt wordt aanzienlijk nuttiger dan vele, vele uren besteden aan dev en debug tijd, om het de toch al luie gebruikers nog makkelijker te maken. Dan moeten er weer policy's komen, configuratie opties...

Nou je hoort het al: nee dus.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

chem has spoken...

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.