Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Hmmz, das nie zo heel leuk om te horennaftebakje schreef op 18 augustus 2004 @ 23:14:
Volgens mij moet je een plug-in bijkopen die daarvoor geschikt is, een dll, die nogal duur is. Maar zeker weet ik het niet, kheb het gehoord van iemand die een lichtsturing was aan het maken in VB.
k heb er wel iets voor over, maar k blijf een Nederlander natuurlijk
hmmz... nou wacht wel ff of er misschien nog andere replys komen
leuke sign
Humankind… be both.
Nee, maar ik denk dat je best eens rondkijkt naar bestaande vu-meters die mss open source zijn, of eens een maker van zo'n vu meter mailen.Spike_wolf schreef op 18 augustus 2004 @ 23:20:
[...]
Hmmz, das nie zo heel leuk om te horen![]()
![]()
k heb er wel iets voor over, maar k blijf een Nederlander natuurlijk![]()
hmmz... nou wacht wel ff of er misschien nog andere replys komenen anders ga k eens rondneuzen wat zo'n plugin eventueel kost
enig idee hoe die heet ofzo?
offtopic:
leuke sign
Of probeer winamp ofzo zover te krijgen dat ie alles wat afgespeeld word als eigen muziek beschouwt, en dus visualisatie op toepast.
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Dit is een opensource audio speler, daar moet je wat aan hebben, dit is alleen voor de muziek die de audio speler speelt denk ik, maar heb helpt je iig op weg.
http://www.pscode.com/vb/...?txtCodeId=54720&lngWId=1
Poging in redelijke Jip-en-Janneke-taal:
Je bepaalt van te voren hoeveel 'blokjes naast elkaar' je metertje moet hebben, en hoe vaak per seconde deze moet veranderen. Vervolgens bepaal je de middenfrequentie van elk blokje en bepaal je de resonantie van die frequentie op de reeks samples die even lang is als de tijd dat de blokjes 'ververst' moeten worden (dit doe je met de resonatoren methode, wederom google). Dit doe je dan voor elk blokje een aantal keren per seconde.
Klinkt dit allemaal wat vaag in je oren, ga dan eerst wat lezen over Fourier zodat je snapt wat zo'n metertje eigenlijk voorstelt en wat de achterliggende theorie is.
Met behulp van een simpele functie (ChannelGetLevel) kun je vrij eenvoudig een VU meter maken voor _al_ het geluid op je pc (dus ook van spellen, line-in of cd).
Ik heb deze library gebruikt voor de VU aansturing van mn ledbar, zie dit filmpje.
Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.
Lees hier maar eens om wat leuke voorbeeldjes te vinden van wat mogelijk is met Directsound; http://www.techmind.org/audio/
Verwijderd
Mooi effect, maar die andere met die vertraging is wel mooierLone Gunman schreef op 19 augustus 2004 @ 18:52:
Je zou gebruik kunnen maken van de BASS library ( http://www.un4seen.com ). Deze is gratis te gebruiken in niet commercieele projecten.
Met behulp van een simpele functie (ChannelGetLevel) kun je vrij eenvoudig een VU meter maken voor _al_ het geluid op je pc (dus ook van spellen, line-in of cd).
Ik heb deze library gebruikt voor de VU aansturing van mn ledbar, zie dit filmpje.
Die doet t bij mij niequesta schreef op 19 augustus 2004 @ 06:38:
[afbeelding]
Dit is een opensource audio speler, daar moet je wat aan hebben, dit is alleen voor de muziek die de audio speler speelt denk ik, maar heb helpt je iig op weg.
http://www.pscode.com/vb/...?txtCodeId=54720&lngWId=1
Bij t laden in VB krijg k de melding dat MSCOMCTL.OCX niet geladen kan worden en of die verder moet gaan met laden, zeg k ja dan wil t progje nie echt werken
Humankind… be both.
Heb ff bij volume regeling geklooid, en nu doet ie het wel
eens kijken of ik hier wat mee kan
[ Voor 15% gewijzigd door Spike_wolf op 19-08-2004 22:48 ]
Humankind… be both.
Het belangrijkste is dat je de source en goed bekijkt. Wil je echt alle output hebben of alleen van jou applicatie, in je start post stond alle, maar bedoel je dan alle output of alle van jou applicatie?Spike_wolf schreef op 19 augustus 2004 @ 22:40:
[...]
hehe, okay, progje wil nu wel werken... nou ja... niet helemaal, k kan CD's afspelen, maar die metertjes hierin doen nie veel.... of eigenlijk... helemaal niks
Heb ff bij volume regeling geklooid, en nu doet ie het wel
eens kijken of ik hier wat mee kan
ik bedoel echt alle output van de gehele PC.questa schreef op 19 augustus 2004 @ 23:09:
[...]
Het belangrijkste is dat je de source en goed bekijkt. Wil je echt alle output hebben of alleen van jou applicatie, in je start post stond alle, maar bedoel je dan alle output of alle van jou applicatie?
Dit krijg ik met dat progje hierboven ook voor elkaar, die vu metertjes kan ik laten reageren op de microfoon, of gewoon al t geluid van de pc, erg leuk om mee te splen
Humankind… be both.
Als het werkt, kan je het dan hier posten, ik ben nl geïnteresseerd en ken nit genoeg van programmeren om het zelf te doen. Als je het als freeware opvat natuurlijk.Spike_wolf schreef op 20 augustus 2004 @ 11:55:
[...]
ik bedoel echt alle output van de gehele PC.
Dit krijg ik met dat progje hierboven ook voor elkaar, die vu metertjes kan ik laten reageren op de microfoon, of gewoon al t geluid van de pc, erg leuk om mee te splenalleen nog kijken of k er verder wat mee kan
t mooiste is dus als ik er 1 balkje van zou kunnen maken...
Zelf ben ik ook geen proffecioneel programmeurnaftebakje schreef op 20 augustus 2004 @ 13:33:
[...]
Als het werkt, kan je het dan hier posten, ik ben nl geïnteresseerd en ken nit genoeg van programmeren om het zelf te doen. Als je het als freeware opvat natuurlijk.
T is bedoeld voor een progje voor mezelf, maar als t me lukt wil k hier best posten hoor
Humankind… be both.