[Kapot?] Radeon 9500 (SMD's)

Pagina: 1
Acties:

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
Lieve medetwiekers O+

Ik weet zelf niet zo goed wat ik in de titel moest zetten maar here goes :)

Een maand of 2 geleden had ik mn artic vga silencer binnen gekregen voor mijn Radeon 9500 @ 9700. Deze heb ik er vrolijk opgemonteerd maar ik had vantevoren wel lopen priegelen om de huidige stock-koeler er af te krijgen.
Toen ik alles gemonteerd had kreeg ik tijdens de Boot al fucked up beeld echt volledig onleesbaar, tekens door elkaar, rare kleuren..... d00d dus :P
Ouwe koeler er weer opgezet maar zelfde verhaal. Ben zo 3 dagen bezig geweest.

Ondertussen heb ik een 6800GT in mn kast hangen maar mijn R9700 ligt er nogsteeds bij in de hoop dat ik in een loze bui nog iets kon ontdekken.

Nu ben ik oppervlakte van de kaart gaan bekijken en ik keek eventjes vlakbij het punt waar (aande achterkant) de koeling zichzelf 'vast prikt'

Afbeeldingslocatie: http://www.rammeloo.net/kaart1.jpg

Voila, de achterkant linksonderste bevestigingspunt van de koeler heb ik wat lopen klooien met een tangetje (niet wetende hoe de koeler er vnaf moest, prutser dak ben :P )

Even inzoomen:

Afbeeldingslocatie: http://www.rammeloo.net/kaart2.jpg

Check boven dat zwarte (kapotgemaakte) gedrocht. Horen daar 3 condensators te zitten? (of hoe die krengen heten :P)
Ik heb al gezocht op internet maar kon geen lay-out vinden.

Heeft iemand een BBA Radeon 9500/9700 die dit wilt checken voor mij? :)
en waar zou ik eventueel die dingen kunnen kopen?

Fire it up!

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Ik zie daar wel een plek waar een weerstand misschien is afgevallen. Als je goed kijkt heb je in het middelste plaatje horizontaal van rechts naar links eerst een geel blokje, daarna een zwart, en daarna een lege plek waar zo'n blokje normaal zit.

MechWarrior || Monsters Game

• Gehaktbal
ja dat zag ik dus :)
Tis alleen voor mij nodig om te weten of daar echt een weerstandje hoort te zitten.. want
er zijn zouden namelijk ook meer punten op de PCB zijn waar ze eventueel zoiets op zouden kunnen zetten (2 soldeerpuntjes met een wit vakje er omheen)

Ik heb eigenlijk iemand nodig die dit kan verifieren met een 9500NP of 9700NP/Pro
En waar zou ik zoiets kunnen kopen en hoe weet ik welke ik moet hebben? (ik neem aan dat daar ook nog verschil in zit :) )

• Gehaktbal
Als ik trouwens goed kijk naar de kaart/plaatje dan valt mij wel iets op:

Afbeeldingslocatie: http://www.rammeloo.net/kaart2s.JPG

Dat bij het 'ontbrekende' SMD iets zou moeten zitten om de gele lijn (rood) door te laten lopen naar het putje. (ik ben geen electromonteur maart tziet er wel logisch uit dat er een verbinding moet zijn?)

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:56
gehaktbal, het kan zijn dat die verbbindeng in de kaar zelf zit (een kaart bestaat meestal uit meerdere lagen, dus die kan in een van de tussen liggende lagen zitten)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Gehaktbal
dat zou inderdaad ook zo kunnen zijn ja. mjah ik vond et best wel een moment van intelligentie voor mezelf :P
Is er onderhand niemand met een R9500 die voor mij wilt kijken? :)

Verwijderd

Gehaktbal schreef op 19 augustus 2004 @ 19:07:
dat zou inderdaad ook zo kunnen zijn ja. mjah ik vond et best wel een moment van intelligentie voor mezelf :P
Is er onderhand niemand met een R9500 die voor mij wilt kijken? :)
Ik heb een 9500 maar ik kan op het moment neit kijken (dik zalman blok erop...en ik moet weg :'( ) sorry.

Verwijderd

http://www.ixbt.com/video...an-r9700pro-scan-back.jpg

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2004 17:55 ]

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:32
Maar daarmee kan je nog niet zien welk SMD component er op moet komen. Je weet niet wat het is (resistor, capacitor elco etc.) en je weet de waarde niet.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Gehaktbal
is daar geen universele waarde voor die voor de R9500/9700 geldt?
Dat ik het misschien op kan vragen bij ATi of Sapphire?
Ik zie bijvoorbeeld op de rest van m'n kaart wel dat soort dingetjes zitten met 220 erop...

Of is er een snellere manier om daar achter te komen??

btw, benx: Verboden :'(

• Gehaktbal
bescheiden kickje :)
Is er iemand die dit nog voor mij wilt controleren? :)

Verwijderd

bestel de kaart, kijk wat erop zit en breng vervolgens de kaart terug

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-08 17:45

StarWing

Huh ?!?

welk merk is dat ? Ik heb een R9500 Pro van hercules. Wil anders wel es ffe zien

Page intentionally left blank.

Verwijderd

maar mischien is het omdat uw kaart iets of wat gebogen is dat je strepen/wazig beeld hebt , dat had ik ook toen ik mijn cooler op vga met M1 bouten te hard had aangedraaid.

check hier mss

http://images.google.be/i...=UTF-8&q=radeon+9500+back

Afbeeldingslocatie: http://www.fcenter.ru/images/whatnew/2003/jan/07/back-b.jpg

ma ge kunt da ni goe zien ;(

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2004 13:30 ]

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:38
Op deze zie ik er wel een, kan iemand dat bevestigen?

Afbeeldingslocatie: http://www.composter.ru/composter_img/composter_articles/graphicsassel/pict/vcard/sapphire9500/9500back.jpg

Zoom zoom zoooom

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/famlagas/9500hulp.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Zeus op 31-08-2004 14:31 ]

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• Gehaktbal
dat is inderdaad het probleem, ik kan niet zo makkelijk zien welke of dat er uberhaupt een gezeten heeft. Er is nergens een specifieke foto van dat stukje.
Een 9500 Pro zal denk ik niet in overeenstemming zijn met een Radeon 9500np PCB = namelijk een 9700 PCB. Mijn acherkan tziet er iig zoals je ziet wel zo uit als op het plaatje hierboven.

Ik kan het niet goed zien, en misschien dat het een bepaald type is wat je van dichtbij kan ontdekken ofzo. Wat zijn eigenlijk de risico's van een verkeerde resistor plaatsen?
Boem? :P

Verwijderd

ja , negeer anders mijn plaatje |:( 8)7 , ikdenk wel dagget daar duidelijk op kunt zien.

Verwijderd

Ik heb even gekeken naar mijn door bliksem verziekte 9500 np. Er zit inderdaad nog een 2e zwart wratje :) Ik heb geen loop maar volgens mij is het een weerstand van het type wat er pal naast zit. dat bruine ding is een condensator iig.

Waarde geen idee, maar maak eens een 'draadbrug' wie weet. Die kaart doet het nu iig toch niet.

• Gehaktbal
geweldig!! dankjewel! Ik zat ook al te denken aandezelfde soort ja.
Ik ga maar eens aan het lassen dan. Je weet maar nooit :)

Maar een draadbug zou toch fataal kunnen zijn? Als er een resistor (weerstand) tussen zit lijkt het me dat hij de spanning moet verlagen.... en als ik die weglaat, dan krijg ik rare fratsen fzo :P

Ik ga iig een zwarte zoeken! (heb een kapotte 9500NP gekregen van een vriend maar met de I shaped memory PCB ... totaal anders dus)
Ik sloop daar wel een gelijkogig dingetje af, en dan op hoop van zegen :)

Bedankt vooralsnog!! :D

• Gehaktbal
Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 16:51:
ja , negeer anders mijn plaatje |:( 8)7 , ikdenk wel dagget daar duidelijk op kunt zien.
twas een reply op jouw plaatje :P :) :>

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
De kans bestaat dat je kaart al overleden is (als bijv een feedbackloopje doorbroken was, zou de spanning tot de max kunnen stijgen). Een draadbrug zou ook een te hoge spanning tot gevolg kunnen hebben. Het is echt beter om uit te zoeken wat de weerstandswaarde was. Desnoods desoldeer je eerst de weerstand die ernaast zit en meet je de waarde daarvan. (Als ze echt hetzelfde zijn)

Let op bij SMD solderen dat je dat met een kleine soldeerbout (soldeernaald) doet en doormeet of er geen kortsluiting is.
Als ik bedenk hoe je het voor elkaar hebt gekregen om hem eraf te slopen, hou ik mijn hart vast >:)

U vraagt, wij antwoorden.

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Dre

-

[ Voor 100% gewijzigd door Dre op 22-09-2013 19:05 ]

• Gehaktbal
ik heb dus voor de grap een bruggetje gemaakt tussen de 2 punten. En waarempel, mijn fokked op beeld is eeeh, anders fokked op geworden :P
Het is echt fucking irritant om die SMD derop te krijgen, mislukt elke keer met solderen.... Gelukkig is de kaart nogsteeds in dezelfde fucked up conditie als eerst, dus niets verandert :P

Het bruggetje is nu weer weg, ik ga vandaag nog maar een keer proberen :)

• Gehaktbal
WAAAAAAAAAAAAAAAH! GELUKT! :D

Heb een SMD er op weten te solderen (ik ben echt geen soldeer-meneer :P) Maar nu doet hij het weeer :D (ik had eerst een verkeerde, en toen gaf ie geen beeld: ik dacht F*ck, maar toen hek herkansing gedaan met een andere (echt milimeter werk :P) en nu... VOILA! :D
Ik = blij :)

(heb ik voor niets die 6800GT gekocht, ah well, kan ik deze weer aan mn broertje geven fzo :P )

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-08 08:01
Gehaktbal schreef op 01 september 2004 @ 16:25:

Heb een SMD er op weten te solderen (ik ben echt geen soldeer-meneer :P) Maar nu doet hij het weeer :D (ik had eerst een verkeerde, en toen gaf ie geen beeld: ik dacht F*ck, maar toen hek herkansing gedaan met een andere (echt milimeter werk :P) en nu... VOILA! :D

(heb ik voor niets die 6800GT gekocht, ah well, kan ik deze weer aan mn broertje geven fzo :P )
Als je wil kan je hem ook wel aan mij geven :P lol

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:22
Gehaktbal schreef op 01 september 2004 @ 16:25:

en nu niet weer een ander vago componentje eraf slopen met een Artic Silencer hè ;)

gefeliciteerd trouwens :Y)
Pagina: 1