Een paar dagen geleden opende ik een foto op mijn pc via het bekende Windows Image viewer ding. Hierbij heb je zo'n knopje om de foto naar orginele grootte te 'vergroten', alleen was deze er volgens mij niet op berekend dat deze foto zo groot was. M'n pc sloeg vast, en ik dus rebootten, gebeurt wel eens d8 ik. Nadat de pc opnieuw is opgestart (net voorbij het windows laden) krijg ik een BSOD met hetvolgende:
STOP: C000021a {onherstelbare systeemfout}
Het systeemproces windows Logon is onverwachts afgesloten
Met de status: 0x00000080 (0x00000000 0x00000000)
Het systeem is afgesloten.
Dat terwijl ik mijn pc nog niet zolang geleden heb geformat en er geen overbodige rommel op stond. Hij was nog lekker fris
. Vervolgens ben ik hier op GoT in de search gaan zoeken en kwam ik bij dit topic uit waarin DJ_Flowerz precies hetzelfde probleem heeft. Eigenlijk is er geen antwoord in te vinden maar wel enkele links naar microsoft site ed. Ik daar gaan zoeken en via via kwam ik op een pagina waar commando's voor de herstelconsole kon vinden. Gisteren er al mee bezig geweest maar wist geen commando's, nu dus wel en aan de slag. Ik heb het MBR vernieuwd en een nieuwe boot sector gemaakt maar beide hielp niets. Overigens opstarten in veilige modus werkt ook niet, zelfde probleem. Nog wat verder aan de slag in de herstelconsole hielp niets. Er roept iemand wel iets in dat topic over een reinstall van alleen windows maar ik kan hier niets van terugvinden op de door hem gegeven link.
Via microsoft's search (exacte foutmelding als keyword [C000021a]) vondt ik precies mijn probleem. Ik onderzoeken, hadden ze het over een taalbalk die ik erggens anders neer moest zetten of uitzetten oid. Nou ik had nog nooit van die taalbalk gehoord en daarbij kan ik hem niet verzetten omdat ik windows zelf niet eens inkom, volkomen nutteloos dus. Een bios reset werkte ook niet (toch maar geprobeerd) en nu ben ik ten einde raad.
Ik snap niet waarom een pc die goed liep (geen virussen/spyware ed) en nog niet lang geleden geformatteerd was zomaar na een foto resizen zo scrambled kan zijn. Ik heb die avond ook niks bijzonders gedaan of geinstalleerd ofzo, gewoon beetje msn'en en dus met die foto's bezig. Een format is voor mij eigenlijk haast geen optie, dus zo'n antwoord heb ik liever niet. Please help me
Niles
STOP: C000021a {onherstelbare systeemfout}
Het systeemproces windows Logon is onverwachts afgesloten
Met de status: 0x00000080 (0x00000000 0x00000000)
Het systeem is afgesloten.
Dat terwijl ik mijn pc nog niet zolang geleden heb geformat en er geen overbodige rommel op stond. Hij was nog lekker fris
Via microsoft's search (exacte foutmelding als keyword [C000021a]) vondt ik precies mijn probleem. Ik onderzoeken, hadden ze het over een taalbalk die ik erggens anders neer moest zetten of uitzetten oid. Nou ik had nog nooit van die taalbalk gehoord en daarbij kan ik hem niet verzetten omdat ik windows zelf niet eens inkom, volkomen nutteloos dus. Een bios reset werkte ook niet (toch maar geprobeerd) en nu ben ik ten einde raad.
Ik snap niet waarom een pc die goed liep (geen virussen/spyware ed) en nog niet lang geleden geformatteerd was zomaar na een foto resizen zo scrambled kan zijn. Ik heb die avond ook niks bijzonders gedaan of geinstalleerd ofzo, gewoon beetje msn'en en dus met die foto's bezig. Een format is voor mij eigenlijk haast geen optie, dus zo'n antwoord heb ik liever niet. Please help me
Niles