[XP] Windows Logon veroorzaakt BSOD bij booten*

Pagina: 1
Acties:

• Niles
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-01 23:09
Een paar dagen geleden opende ik een foto op mijn pc via het bekende Windows Image viewer ding. Hierbij heb je zo'n knopje om de foto naar orginele grootte te 'vergroten', alleen was deze er volgens mij niet op berekend dat deze foto zo groot was. M'n pc sloeg vast, en ik dus rebootten, gebeurt wel eens d8 ik. Nadat de pc opnieuw is opgestart (net voorbij het windows laden) krijg ik een BSOD met hetvolgende:

STOP: C000021a {onherstelbare systeemfout}
Het systeemproces windows Logon is onverwachts afgesloten
Met de status: 0x00000080 (0x00000000 0x00000000)
Het systeem is afgesloten.

Dat terwijl ik mijn pc nog niet zolang geleden heb geformat en er geen overbodige rommel op stond. Hij was nog lekker fris :+ . Vervolgens ben ik hier op GoT in de search gaan zoeken en kwam ik bij dit topic uit waarin DJ_Flowerz precies hetzelfde probleem heeft. Eigenlijk is er geen antwoord in te vinden maar wel enkele links naar microsoft site ed. Ik daar gaan zoeken en via via kwam ik op een pagina waar commando's voor de herstelconsole kon vinden. Gisteren er al mee bezig geweest maar wist geen commando's, nu dus wel en aan de slag. Ik heb het MBR vernieuwd en een nieuwe boot sector gemaakt maar beide hielp niets. Overigens opstarten in veilige modus werkt ook niet, zelfde probleem. Nog wat verder aan de slag in de herstelconsole hielp niets. Er roept iemand wel iets in dat topic over een reinstall van alleen windows maar ik kan hier niets van terugvinden op de door hem gegeven link.

Via microsoft's search (exacte foutmelding als keyword [C000021a]) vondt ik precies mijn probleem. Ik onderzoeken, hadden ze het over een taalbalk die ik erggens anders neer moest zetten of uitzetten oid. Nou ik had nog nooit van die taalbalk gehoord en daarbij kan ik hem niet verzetten omdat ik windows zelf niet eens inkom, volkomen nutteloos dus. Een bios reset werkte ook niet (toch maar geprobeerd) en nu ben ik ten einde raad.

Ik snap niet waarom een pc die goed liep (geen virussen/spyware ed) en nog niet lang geleden geformatteerd was zomaar na een foto resizen zo scrambled kan zijn. Ik heb die avond ook niks bijzonders gedaan of geinstalleerd ofzo, gewoon beetje msn'en en dus met die foto's bezig. Een format is voor mij eigenlijk haast geen optie, dus zo'n antwoord heb ik liever niet. Please help me _/-\o_

Niles

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
titeledit om het ietsje duidelijker te maken :)

[XP] Start niet meer op -> [XP] Windows Logon veroorzaakt BSOD bij booten

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:04

DataGhost

iPL dev

misschien dat winlogon.exe oid corrupt is geraakt toen jij op reset drukte? vergelijk (hang je schijf in een andere comp) de logon-related dingen eens met die van een werkende pc, kopieer evt wat corrupt zou kunnen zijn (bytesize misschien)
(logon related dingen: gewoon even zoeken in je windows map naar bestanden met login of logon in de naam lijkt me)

Verwijderd

haal alles wat je belangrijk vind en wil bewaren ff van je hdd..brand die ff op een cd of zet ze op een andere hdd..vervolgens formateren en dan opnieuw windows installeren..vaak werkt dit..indien niet vrees ik een hardware-defect

• [Jules]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-05 13:43

[Jules]

Confusion in confusion

Heb ik ook een keer gehad bij de pc van m'n pa die er een streamload applicatie op had geinstalleerd...
Het probleem zat 'm toen in een foute versie van msvcrt.dll
Ik heb toen in de command console de msvcrt.dll vervangen door de versie die in de dll cache stond... en dat was alles...
Ik zal zo effe zoeken naar het msdn artikel over deze fout...

Dit artikel dus
Er staat wel geen XP bij maar in mijn geval was dit wel de oorzaak.

[ Voor 23% gewijzigd door [Jules] op 19-08-2004 07:44 ]

Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.

• Niles
[Jules] schreef op 19 augustus 2004 @ 07:40:
Heb ik ook een keer gehad bij de pc van m'n pa die er een streamload applicatie op had geinstalleerd...
Het probleem zat 'm toen in een foute versie van msvcrt.dll
Ik heb toen in de command console de msvcrt.dll vervangen door de versie die in de dll cache stond... en dat was alles...
Ik zal zo effe zoeken naar het msdn artikel over deze fout...

Dit artikel dus
Er staat wel geen XP bij maar in mijn geval was dit wel de oorzaak.
Ik heb zojuist een diskette gemaakt met daarop de files winlogon.exe en msvcrt.dll en deze gecopieerd naar de system32 map. Nu kom ik al iets verder, want ik krijg geen BSOD meer, maar ik zie alleen de muis, en een zwartscherm. Verder niets.

Iemand een idee? Ik ben dus al wel wat verder

• [Jules]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-05 13:43

[Jules]

Confusion in confusion

Krijg je nu in safe mode ook geen logon scherm?

Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.

• Niles
[Jules] schreef op 19 augustus 2004 @ 17:24:
Krijg je nu in safe mode ook geen logon scherm?
Dit had ik idd nog niet geprobeerd. Ik dus gedaan en idd daar komt hij al wat verder mee. Ik krijg daarin een schermpje om mezelf in te loggen en begint hij te laden. Na een tijdje laden (compleet zwart scherm met alleen muis+laadtekentje) krijg ik het bekende error windows-schermpje met daarop:

Kan de toepassing niet juist initialiseren (0xc0000006). Klik op OK om de toepassing te annuleren.

Nadat ik op OK heb geklikt is dat het einde. Het scherm blijft zwart en je ziet overal wel het "veilige modus" tekst in alle hoeken enzo maar verders niets, muis kun je wel bewegen.

Overigens als ik windows normaal start (niet in safe mode) krijg je na heel lang wachten een 'windows-xp'-blauwe achtergrond met daarop een schermpje dat ie mijn gebruikersgegevens gaat laden ofzoiets. En daarna hangt ie en gebeurt er verder niets...

Verwijderd

Sja, het resizen van je image is een Windows tool geweest, dus als daar een memory foutje inzit (verder schrijven dan je gealloceerde geheugen) dan kan het misgaan. Als het ergens je register verziekt en deze wordt nog even weggeschreven voor je reboot, dan is en blijft alles stuk :(

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:04

DataGhost

iPL dev

doe wat ik zei, probeer het van een andere computer te halen ;) het lijkt mij namelijk dat je sp1 of sp2 hebt, en op de windows installatie cd staat ofc geen sp1/2 he... dan zet je een verkeerde versie erop en dat zou wel eens niet willen werken
Pagina: 1