[Debian v3.0 r2 Stable] imap, outlook express & squirrelmail

Pagina: 1
Acties:

• DPLuS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb sinds kort de STABLE Squirrelmail op mijn Debian systeempje geïnstalleerd.
Nu zit ik eigenlijk met het volgende probleem:

Squirrelmail maakt een paar imap-mapjes aan, te weten:

code:
1
2
3
-rw-------    1 patrick  patrick       503 Aug 18 13:13 INBOX.Drafts
-rw-------    1 patrick  patrick       503 Aug 18 13:13 INBOX.Sent
-rw-------    1 patrick  patrick       544 Aug 18 13:44 INBOX.Trash

Nu gebruik ik op mijn werk de IMAP-functionaliteit van Outlook Express om de mailtjes te bekijken/versturen etc...

Maar het probleem is dat ik mijn Outlook Express niet kan laten abonneren op de mapjes die Squirrelmail aangemaakt heeft (Hij pikt die punt in de bestandsnaam niet).
Dus als ik een mailtje verstuur in Outlook Express, wil ik graag dat het opgeslagen wordt op de IMAP server in de map INBOX.Sent.
Hier slaat Squirrelmail ze namelijk ook in op.

Outlook Express kan zelf wel een "Verzonden Items" mapje aanmaken, maar ik wil gewoon het INBOX.Sent gebruiken op de server.

Hoe ga ik dit voor elkaar krijgen?

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit lijkt mij een outlookprobleem :)
NOS > SA

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Grote kans dat je gewoon INBOX op kan geven als folder prefix en vervolgens naampjes kunt toewijzen aan Sent, Trash, etc.

Mocht dat niet lukken: dan pas je het gewoon aan in squirrelmail, die moet dat wel kunnen. Maak je er INBOX.Verzonden\ Items van.

• DPLuS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik zie dat ik het eea kan aanpassen met /etc/squirrelmail/conf.pl.
Zo kan ik namelijk ook andere bestandsnamen geven voor INBOX.Sent e.d.
Maar wat ik me nu afvraag: stel dat ik een "Sent\ Items" aanmaak, hoe kan ik Outlook Express dan vertellen dat 'ie verzonden items automatisch in Sent Items moet zetten?

Moet ik daar een aparte regel voor aanmaken? Of kan ik mijn imap-daemon op de een of andere manier vertellen dat dit een special folder is?