Toon posts:

Schijfruimteprobleem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem: Heb mijn HD opgesplitst in C, D en E, Fabrieksinstelling, totaal 160 Gb groot. Werk met WinXpHome.
Doordat ik nogal wat ruimte beschikbaar heb, heb ik een aantal videofilms van mijn filmcamera naar de computer gekopieerd, bewerkt met MovieMaker en Avi's van gemaakt.
Vreet ruimte, alles gebeurde op de C-schijf, toen ik in ruimtegebrek kwam op C, heb ik het één en ander "geknipt' naar de D-schijf.
Ook nog weer het één en ander weer teruggeknipt (knippen en plakken), omdat ik weer ruimtegebrek op de D kreeg.
Niet verwonderlijk, want hij geeft de ruimte niet vrij van de 'geknipte' bestanden.
Ook niet na defragmentatie, opstarten van de computer. Ik heb wel enige kennis van computers, maar dit snap ik echt niet.
Dit is dus mijn probleem, vraagje, hoe krijg ik de vrije ruimte terug?
Indien meer info nodig, zeg het maar.

Verwijderd

heb je schijfcontrole al eens gedraaid met alle opties ? en schijfopruiming ?

Edit: gebruik je fat32 of ntfs als bestandssysteem ?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2004 21:55 ]

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-03 12:37
Draai je ook iets al Norton Antivirus ? Die heeft de nare gewoonte files een X aantal dagen te bewaren in een alternatieve trashcan.

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

sorted.bits schreef op 18 augustus 2004 @ 21:56:
Draai je ook iets al Norton Antivirus ? Die heeft de nare gewoonte files een X aantal dagen te bewaren in een alternatieve trashcan.
Doet normaal alleen de pro versie...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad Norton draaien.
Verder heb ik de schijfcontrole nog niet uitgevoerd, omdat ik dacht, dat dat zinloos zou zijn, maar ik ga dat idd. even uitproberen.
Bedankt voor de 2 snelle reakties.
Trouwens, het gaat met beide schijven, (C en D) om NTFS.
Het resultaat laat ik horen.

• sorted.bits
Charlie23 schreef op 18 augustus 2004 @ 21:57:
[...]

Doet normaal alleen de pro versie...
Euhm, ik heb een normale versie van NAV 2003 draaien en die doet dat ook standaard, weet niet zeker of dat de pro versie is eigenlijk.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:28

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Heb je je prullenbak geleegd? ;)

Rail Away!

• sorted.bits
Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 21:58:
Ik heb inderdaad Norton draaien.
Verder heb ik de schijfcontrole nog niet uitgevoerd, omdat ik dacht, dat dat zinloos zou zijn, maar ik ga dat idd. even uitproberen.
Bedankt voor de 2 snelle reakties.
Trouwen, het gaat met beide schijven, (C en D) om NTFS.
Het resultaat laat ik horen.
Rechtermuisknop op je trashcan op je desktop en dan voor "Empty Norton Protected Files" en "Empty Trashcan".

Of natuurlijk de nederlandse equivalent daarvan ;).

Verwijderd

nou ik heb NAV 2004 Pro en heb die norton prullebak meteen op alle schijven uitgeschakeld omdat ik me er qua schijfruimte gigantisch aan irriteer (en wat is het doel van 2 prullebakken :S).

• sorted.bits
Inderdaad, dat doe ik ook altijd, voordeel is dat als je iets "Permanent" weggooit in Windows (SHIFT+DELETE), dat het dan alsnog in die trashcan terecht komt. (Ivm virussen enzo).

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-03 16:13
Maar als ik het goed begrijp en je startpost lees, dan heb je niks verwijderd, maar alleen het een en ander verplaatst, dus volgens mij is de trashcan hier helemaal niet aan de orde maar is er een ander probleem

Verwijderd

check is hoe groot je temp mappies zijn...

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:38

bonzz.netninja

Niente baffi

gebruik anders spacemonger om te kijken wat zoveel ruimte eet. Spacemonger is een visuele weergave van bestanden en mappen van je pc....
http://www.werkema.com/software/spacemonger.html

[ Voor 15% gewijzigd door bonzz.netninja op 18-08-2004 22:21 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

Heb je ook de systeemherstelbestanden gewist?
Op de tweede pagina van schijfopruiming: de onderste optie.

Verwijderd

Topicstarter
Wat een reakties: PERFEKT.
Ik heb nu de schijfcontrole ingeschakel, waarna ik de computer opnieuw op moest starten, omdat er bestanden in gebruik zijn, ECHTER, volgens mij blijft de schijfcontrole 'hangen' op 89 %, stap 4 van 5.
Ik heb de computer uitgedaan, daarna weer opgestart, gaat ie weer schijfcontrole doen en staat op dit moment op 89 %, wederom, ik zal hem nu laten lopen in de hoop, dat ie op enig moment weer verder gaat.
Ik had idd niet de Norton prullebak geleegd, helemaal niet aan gedacht, zal ik, als ie opgestart is, ook doen.
Systeemherstelbestanden heb ik NIET gewist.
Ik wachte even af, staat nog op 89 %.
Kan ik de schijfcontrole ook onderdrukken door b.v. shift in te drukken tijdens het opstarten of trekt schijfcontrole zich daar niks van aan?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

als je op spatie drukt dan skipt hij de schijfcontrole (geeft hij ook aan :))

Verwijderd

Topicstarter
Ook weer niet aan gedacht, maar ik heb het geprobeerd, maar reageert nergens op, komt dat misschien, dat ie m'n draadloos keyboard nog niet heeft opgepikt op dat moment?
Gaat dus gewoon weer schijfcontrole doen.

• sorted.bits
Dit kan wel even duren hoor, stap 4 van 5, meestal doet hij niet zoveel stappen, dus misschien is hij nu fouten aan het corrigeren oid.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb idd te weinig geduld gehad want nu is ie bezig met stap 5 van 5.
Bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Een eerste reaktie: Schijfcontrole heeft GEEN ruimte opgeleverd.
Ik heb de NortonProtectedRecycleBin leeggegooid, computer opgestart en nu heb ik de ruimte wel weer terug.
OPGELOST DUS.
Ik snap alleen niet, dat ik met het verplaatsen van grote bestanden van D naar C zoveel ruimte ben kwijtgeraakt, zoals genoemd uitgevoerd met KNIPPEN en PLAKKEN.
Zoeken we nog een keer uit.
Is op dit moment niet zo belangrijk, ik ben blij dat de schijfruimte weer terug is, dank zij JULLIE snelle reakties, jofel gewoon.
Ik had namelijk nooit aan die NORTON PROTECTED RECYCLE BIN gedacht.
Achteraf misschien een beetje stom, maar weer wat geleerd. :)

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-03 16:13
Mooi dat het opgelost is. Mochten we ooit tot de oorzaak van het probleem komen, dan melden we het vast en zeker hier en kunnen we er vast anderen mee helpen.

Verwijderd

Als je die NORTON PROTECTED RECYCLE BIN irritant vind zet hem dan even uit, gewoon in de opties van norton kun je dat ding uitzetten :Y)
Pagina: 1