NEC 1300A wist geen Rewritable cd's

Pagina: 1
Acties:

• MNECMotU
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-03-2015
Hallo allemaal,

Ik ben hard bezig geweest met de search, maar helaas niet gevonden wat ik zocht, dus dan maar zo...

Een vriend van me heeft een pc met daarin een NEC 1300A brander en heeft daar een hoop problemen mee. Die problemen heeft hij overigens al een jaar ofzo.

Als je er een normale (goed werkende) cd-rw in doet, dan kun je deze wel lezen, maar in nero 5 / nero 6 niet wissen. Ik krijg dan de volgende foutmelding:
Dit medium is niet rewritable en kan dus niet gewist worden.

Dus ik de brander in mijn pc gebouwd (waar overigens ook een nec1300a in zit en goed werkt). Probeer een cd-rw te wissen en precies dezelfde foutmelding.
Ligt dus echt aan de brander dus.
Ook is er het probleem dat een lege cd-rw niet herkend wordt door de brander en er valt dan dus niets te branden.

Geprobeerd een dvd-rw te wissen... dat ging gelijk goed.

Nog een keer geprobeerd de cd-rw te wissen. Toen ontstond er activiteit... bezig... bezig.... ---> power calibratiefout.
Dat lijkt me een slechte melding, wat vaak betekent dat de brander zo'n beetje aan z'n eind is... raar, want het ding is ong. een jaar oud en heeft nog geen 50 cd'tjes gebrand.

We hebben al een hele tijd geleden de brander voorzien van de laatste firmware, dat maakte toen niets uit.

Wat kan dit zijn... softwarematig lijkt me niet, want zowel in mijn als zijn pc doet het ding raar.

Please helping us!

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Wat voor merk cd-rw gebruik je? Als het el cheapo merk is probeer dan een Philips of TDK's. Dat zijn goeie kwaliteit cds (ja ik weet het er zijn meer goeie merken), als het daarmee ook niet lukt misschien eens mailen met de NEC helpdesk.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

maakt niet uit wat voor merk cdrw, als je m in de ene recorder van hetzelfde type wel kunt wissen en in het andere niet, wat is er dan aan de hand ?!

• MNECMotU
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-03-2015
Eeeh, ok... het was dus een Philips cd-rw en ik heb 'm in andere branders getest, zelfs met MIJN nec 1300a en daar doet 'ie het gewoon...
Dus hier ligt het niet aan :9

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Lijkt me dat je drive gewoon kapot is. Een mailtje hier naartoe: datastorage.support@uk.neceur.com zou je wel wat wijzer van moeten worden.

Mailadres is de Engelse support afdeling voor optical drives.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.