Toon posts:

pc valt uit tijdens spel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
ik speel regelmatig games, : Medal of honor allied assault, Battlefield vietnam enz
maar telkens als ik na een tijdje gwoon in het spel zit dus ik loop met wapen rond.. dan valt ineens de pc uit... geen waarschuwing of weetikveel.. nee direct uit..
ik heb pas mijn geheugen uitgebreid met 256 mb (nu dus 512) en de Harddisk daar heb ik er nog 1 bij laten zetten van 80 gb... heeft hij dan teweinig voeding? (ik weet niet of het hieraan ligt..)

mvg, mark van der leeden

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:27

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Het zou heel goed kunnen dat je voeding is,

even wachten ik zoek het juiste topic even.

Stel je vraag in het volgende topic Welke voeding heb ik nodig? Deel 6

Vermeld wel wat meer over je systeem, meer dan in je topicstart.

ps.
Welkom op GOT, geen groeten terug (zie faq)

[ Voor 58% gewijzigd door Tukk op 18-08-2004 20:12 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• mexwall
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 12:11
Als je je volledige specs van je systeem geeft, dan kunnen we misschien verder helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Amd athlon XP 2400 + (kloksnelheid 2.0 ghz)
2 hd's van 20 en 80 gb
2x 256 mb ram geheuge (volgens mij aparte banken)
Nvidia GeForce Ti 4200 with agp8x
via AC97'enhanced audio controller
cdromspeler 52x max
een diskette drive
ASrock motherboard K7VM2

uhh volgens mij is dit zonbeetje alles

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2004 20:09 ]

• mexwall
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 12:11
Ik mis nog het wattage van de voeding.

Is het moment dat de pc uitvalt elke keer verschillend.

Ondanks dat je video kaart passief gekoeld is moet de warmte nog wel weg kunnen(uit de kast) anders hoopt het zich op en wordt de kaart te heet.

[ Voor 74% gewijzigd door mexwall op 18-08-2004 20:14 ]

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11 20:02

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Echt uit of een reboot?

Want dan heb je optie, herstarten na foutmelding aan staan

Rechtermuisknop "deze computer",Eigenschappen, het tabblad geavanceerd (linker tabblad), bij "Opstart en Herstel instellingen" (de onderste) klik je op "instellingen" , dan kijk je bij "systeemfouten" (de onderste), en vink je "automatisch opstarten" uit.

als je Windows xP hebt.

Want misschien het belangrijkste, je OS , staat er niet bij..

[ Voor 16% gewijzigd door weeraanmelden op 18-08-2004 20:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
mexwall schreef op 18 augustus 2004 @ 20:11:
Ik mis nog het wattage van de voeding.
waar kan ik dit vinden? :$ en ik heb windows XP en het was geen reboot maar gwoon hij sloeg af... de lampjes van de kast bleven nog gewoon branden :S ik moest eerst de stekker eruithalen.. erin doen..en dan weer aan.. en toen maar weer de pc aan

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2004 20:15 ]

• Anthor
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
- laat maar -
spuit 11

[ Voor 97% gewijzigd door Anthor op 18-08-2004 20:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand waar ik het watage van mijn voeding kan vinden? dan kijk ik ffe..

• Ajunne
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 11:38

Ajunne

Uitje

Als de voeding niet rip is lijkt me dit meer een hitte-probleem. Met de temperaturen van vorige week (30+ graden) viel mijn bak ook ineens uit toen ik BFV speelde. Eerste keer dat dat gebeurde trouwens. Probeer eens met de kast open te spelen, en als dat niet helpt een tafel-ventilator je kast in laten blazen. Werkt het dan nog niet dan zal er wel iets kapot zijn. Werkt het dan wel, dan kun je misschien best eens uitkijken naar nieuwe koeling voor je cpu en/of videokaart

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik zal het eens proberen (als het werkt... pfuuuh :p)

Verwijderd

ik zou ff kijken of je cpu niet te warm wordt.
Ik heb hetzelfde probleem met mijn AMD 2700 hij wordt gewoon te warm terwijl er een dikke zallman koeler op zit.

Het hangt van je moederbord af maar meestal kun je een programma downloaden dat de temperatuur bijhoudt onder windows. als hij te heet wordt is dat waarschijnlijk het probleem.

Ik heb maar een waterkoeling gekocht. hij viel gewoon uit zelf wanneer ik de deuren van mijn kast verwijderd heb

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
als je windows 2000 of windows XP draait kan je iig dat automatisch rebooten bij fouten uitzetten, want dan zie je niet wat er aan de hand is. (properties van deze computer-->geavanceerd-->opstart en herstel--> vinkje bij automatisch opnieuw opstarten)
Dit werkt dan natuurlijk alleen als je pc reboot. Als ie echt uitgaat dan denk ik idd ook dat het je voeding of je gpu/cpu is die te warm word.

installeer eens een programma als mother board monitor, en kijk is hoe warm alles word

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik heb ook een zo'n probleem gehad met m'n AMD 2000+ ( overgeclockd )
Tijdens sommige games of hoge CPU belasting rebooten hij zomaar..
Ik had er een dikke Zalman Coller op..

Bij mij lag het aan de hitte.. ( 65 graden ) Dus heb ik er een 120mm casefan in gedaan... en em niet meer overgeclocked..

Nu.. 49 Graden iddl.. :*) en gfeen vastlopers of reboots.. ;)

Dus ik zou ff naar je temps kijken,

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 20:31:
Het hangt van je moederbord af maar meestal kun je een programma downloaden dat de temperatuur bijhoudt onder windows.
weet iemand waar ik dit programmaatje vind? dit is mischien wel handig ik schoef nu 1 zijkant van de kast.. (achter bij de ventilatortjes 2) komt wel dikke warme ... lucht uit

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2004 21:54 ]

Verwijderd

weet iemand waar ik dit vind? dit is mischien wel handig ik schoef nu 1 zijkant van de kast.. (achter bij de ventilatortjes 2) komt wel dikke warme ... lucht uit
Ik heb altijd gedacht dat de BIOS de meest betrouwbare temps. weergaf. Maar dat zal wel een tikkie van mij zijn ;)
Motherboard Monitor is idd wel de meest bekende. onder windows dan

offtopic:
dit is toch een hardware vraag :? Denk niet dat het aan het spel licht ;)

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2004 20:59 ]

• Ajunne
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 11:38

Ajunne

Uitje

Motherboard monitor

Als je een Asus mobo hebt zou ik je Asus Probe aanraden, die vind ik zelf een stuk makkelijker

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 20:47:
[...]

weet iemand waar ik dit vind? dit is mischien wel handig ik schoef nu 1 zijkant van de kast.. (achter bij de ventilatortjes 2) komt wel dikke warme ... lucht uit
kijk op de site van de moederbord fabrikant!! als je een beetje gerenomeerd merk hebt dan komt je er wel uit :z

• Anthor
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
kijk ook eens naar de fans en koelvinnen van je CPU en videokaart.
Ik heb toevallig ook een athlon 2400 en een ti4200 8x, en ik heb laatste een gruwelijke lading stof en vuil uit m'n koelers gehaald, waardoor mijn temps een stuk lager werden.

Het wattage van je voeding kan je meestal vinden op een stickertje als je de klep van je pc afhaalt (indien nodig via type-nummer en google)

Speedfan kan je ook gebruiken als monitor tooltje (hoewel dat bij mij niet 100% werkt)

Verwijderd

Topicstarter
mijn vader denkt de heletijd dat het aan de software ligt.. dus een virus.. terwijl ik 2 virus scanners over mijn 2 schijven heb gehaald.. maar niks gevonden :S
krijg me kast niet goed open maar ben nog bezig.. kijke of ik wat stof eruit kan hale

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2004 12:00 ]

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:27

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 12:00:
mijn vader denkt de heletijd dat het aan de software ligt.. dus een virus.. terwijl ik 2 virus scanners over mijn 2 schijven heb gehaald.. maar niks gevonden :S
krijg me kast niet goed open maar ben nog bezig.. kijke of ik wat stof eruit kan hale
Als de pc voor uren aanblijft als je niet een game speelt maar wel uitvalt
tijdens games durf ik met redelijke zekerheid te zeggen dat het geen virus is.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

Topicstarter
kan het ook zijn als de PC gwoon druk bezig is.. dus daarom miss te heet wordt, dus dan zegt de moederbord dit is teveel hij gaat nu uit.. laatst ook ik was een heel groot bestand aan het overzette naar andere schijf (2 gig ) en ik ging gwoon door met msn'en (5/6 venstertjes druk gesprek)... toen gebeurde het ook...

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 22:30

Zerora

Ik Henk 'm!

Haal er eens een harddisk uit en kijk of het probleem zich nog voordoet.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Verwijderd

hoi allemaal.Ik weet bijna wel zeker hoe het komt, ik ben zelf een gamer en nu net pas zeg een halve week geleden draait me pc weer helemaal top. Hij deed alles behalve als ik een game ging spelen ging ie uit.Heb toen alles gedaan/geprobeerd/onderzocht "trouwens best chil om een groot probleem te hebben (houd je bezig "

Ik heb om me heen veel..zeg maar,..Neurden.. maar goed die kwamen er niet uit(Waarschijnlijk omdat ze geen zin erin hadden.hehe .,,en Terecht)
Tot ik op een dag is ging kijken in me kast en wat denk de koeling op me cpu helemaal dicht met stof door deze stof werd me cpu bijna 70 graden.Ik heb toen alles schoongemaakt en wat denk je helemaal goed hij is nou 45 graden helemaal cool zeg maar.Ik kan weer gamen en me pc loopt weer moeilijk.

ik hoop dat je wat aan dit vage verhaal heb gehad mischien tot Laterzz
groeten vanuit hier was getekend ..........midget..........

• Japiooo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:19
Hoi, ik heb precies hetzelfde gehad. Gaat goed tijdens "normaal"gebruik, maar bij een game na een korte tijd, zeg 5 - 15 minuten, TOK pc uit. Niets te vinden in logfiles, gewoon uit. Opnieuw opstarten; geen probleem, liep in 1 keer door.
Na een tijdje gebeurde het ook als ik niet aan het gamen was; het werd dus erger.
Tot ineens het apparaat helemaal niet meer aan wilde..

Voeding stuk.

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook eens gehad. Bij mij was het een kapotte video kaart. Onder windows liep alles perfect, maar zodra ik een spel ging spelen (D3D of Open GL) ging het mis. Na het kopen en installeeren van een nieuwe videokaart was het probleem verdwenen
Pagina: 1