Sony LISSA serie

Pagina: 1
Acties:
  • 395 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb een mooie aanbieding gezien voor de LISSA serie van sony (zie hier de xxx-LS1 apparatuur).

Ik ben benieuwd of iemand deze set heeft, of niet en in beiden gevallen waarom wel/niet ?

Ik vind de set er mooi uitzien, de connectiviteit met de PC is erg gemakkelijk voor de MD-recorder. Ik heb nog nergens iets gevonden over de PC-Link zelf... gaat dir over USB ? Ik wil namelijk weten of ik voor MP3 --> MD een optische verbinding nodig heb, of dat het via de PC-Link kan worden gedaan.

Detail: de MD-recorder ondersteund LP... dus 320 min op een 80 min MD... kan iemand me vertellen:
a) hoe is de geluidskwaliteit bij LP ?
b) Kan ik een LP MD ook op een oudere MD walkman afspelen ? Ik heb een AIWA HX55.

Deze aanbieding geld niet al te lang (1 week), dus graag zsm reacties, als je hier meer vanaf weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-09 09:58
Ik dacht dat de LISSA via een nieuw volledige digitale kabel liep en de zelfde kabel kan ook aan de pc gekopeld worden maar (ik weet het niet helemaal zeker) er was volgensmij wel een speciale connector nodig of een pc kaart die dit signaal begreep
staat dacht wel beschreven in het sony artikelen boekje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Man
  • Niet online
Ja, ik las net dat de iLink technologie die ze gebruiken gewoon FireWire is... Er is volgens het productenboek ook een PC-Link kit te krijgen voor connectie met de PC, ik neem aan dat dit ook een FireWire kaart is...

Maar ik weet niet of ik dan over die FireWire kabel een MP3/WMA/... naar een Minidisc kan kopieren (na omzetten naar ATRAC misschien)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom de Lissa serie?
Hij ziet er alleen mooi uit.
Ik zou gewoon losse componenten kopen met goeie boxen niet die sony pascal boxjes.

Voor het geld van de lissa serie heb je een beter klinkende stereo van een ander merk!

I-link is wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Man
  • Niet online
Ik ben geen fan van een gigantische toren van componenten. Vind het er gewoon niet mooi uitzien en niet echt praktisch.

Van de meeste micro/mini sets vind ik het geluid wat tegenvallen, al zijn het vaak mooie design behuizing, die efficient met ruimte omgaan.

Als jij een alternatief weet, voor hetzelfde geld: ik sta altijd open voor alternatieven. Mijn budget is 3 - 4 duizend gulden. Ik kan hiervoor nu dus de drie LISSA componenten + PC-Link kopen, of iets anders natuurlijk.

Maar ik ben nog steeds wel benieuwd of er hier mensen posten die zelf een of meerdere LISSA componenten hebben...

Donderdag / Vrijdag kies ik, aangezien ik voor het einde van het jaar voor een mooie prijs die LISSA componenten kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is hoe t klinkt niet vel belangrijker dan hoe t er uitziet?

Alternatief: Weinig, bijna geen enkele fabrikant maakt kleine componentjes, Marantz heeft er een voor 3000 gulden (versterker, tape, cd)
Mooie boxen erbij +- 2500,- Elac natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-09 09:58
Als ik jou was zou ik voor de LISSA gaan volledig digitaal connectie met elk component.

en een ieder die steeds maar weer komt vertellen dat Sony geen goed audio apparatuur maakt mag dat toch eens heel goed gaan toelichten. Gezien het feit dat Sony toch aan elke grote ontwikkeling heeft meegewerkt of zelfs heeft uitgevonden.
Denk maar aan de CD'of CD-recorders, DVD,
SACD, Minidisc, en dan begin ik maar niet over de proffesionele lijn van appartuur o.a Betacam en Betamax, DV, ik kan denk ik nog wel even doorgaan maar allemaal gerespecteerde producten die toch grotendeels bij Sony vandaan komen of door Sony zijn ontwikkeld

• B-Man
  • Niet online
Juist omdat het geheel digitaal is, koos ik deze set uit...

Maar ik weet dus nog steeds niet of ik mp3 >> MD kan opnemen over de iLink verbinding met een PC...

Ook heb ik wat foto's gezien van de Pascal speakerset van sony aangesloten op de LISSA serie... Dit zou met een iLink verbinding mogelijk zijn ?

Anywayz, als er nog iemand wat over LISSA te melden heeft graag... ik ga morgen nogmaals luisteren... ben er nog niet helemaal uit...

Ik kan nergens op het net (behalve op de sony site, duuuh) fatsoenlijke info vinden over de LISSA serie... Zo wil ik graag weten of er nog een dolby pro-logic of Dolby Digital Receiver/Tuner/Versterker op de markt wordt gebracht.

• B-Man
  • Niet online
Voor de mensen die iets meer over iLink & LISSA willen weten:
www.minidisc.org/What_Hi-fi_News.htm
Pagina: 1