Toon posts:

Welke Casefans?

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus een stillere pc en ga m,n huidige (merkloze) Case Fans vervangen.

Wat rond gevraagd in m,n kennisen kring die zeggen dat Papst fans erg stil schijnen te zijn.
Nu lees ik op het forum dat die 12dB versie dat dus helemaal niet is en een ratelend geluid maakt.

Aangezien ik in nog geen enkel topic een duidelijk antwoord op m,n vraag kon vinden open ik dus maar een nieuw topic met de vraag: Welke Case fans zijn stil in verhouding met het aantal CFM.
:)

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Beetje een search vraag..

Maar goed, ik zou niet voor papst gaan, erg duur.
NoiseBlocker 11db Fans zijn erg goed, meer luchtverplaatsing en nog stiller dan papst. Verder kosten ze nog minder ook >:)

http://www.perfect-systems.nl/ verkoopt ze oa

[ Voor 12% gewijzigd door Race Eend op 18-08-2004 20:00 ]

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 19:55:
Wat rond gevraagd in m,n kennisen kring die zeggen dat Papst fans erg stil schijnen te zijn.
Nu lees ik op het forum dat die 12dB versie dat dus helemaal niet is en een ratelend geluid maakt.
Papst fans zijn inderdaad één van de silste casefans die er zijn. Echter zitten er ook falers tussen, die misschien in dat topic ten sprake zijn gekomen (welk topic?).

Met de search (die nu weer redelijk werkt) valt er toch wat redelijk te vinden lijkt mij.

• pyro83
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-01 15:51
Ik zou hier eens kijken:

[rml][ ervaringen] casefan's[/rml] :)

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
ik kan uit ervaring zeggen dat de papst sleeve bearing 92 mm (weet zo even 123 het type nummer niet) erg stil zijn, duidelijk stiller dan de boxed cpu fan en het fannetje van de vidkaart

• Henry86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-02 09:31
Die 12dB fan van Papst hangt in mijn kast en is absoluut niet te horen. Gewoonweg onhoorbaar tussen alle andere geluiden van je pc door.

Je moet er wel minstens twee stuks van gebruiken, want ze verplaatsen erg weinig lucht.

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-11-2025
heb ook 2 van die 80mm 12db papst, maar ik ga ze binnenkort denk ik vervangen door een paar 120mm fans en die regelbaar dmv baybus ofzo. Zijn wel stil, maar in de zomer wordt mijn AMD64 toch wel erg warm (60 graden).

Digital Media Junkie

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-02 21:40

Nik

offtopic:
Er zijn toch ook papst fans die zelf de snelheid regelen door middel van een sensor? Kun je dat ook nog zelf instellen of niet? Want of je die fan nu voor een videokaart of een HDD gebruikt, zit wel verschil in. Iemand een idee hoe dat werkt? Sorry dat ik het hier post, maar om er een topic voor te openen, vind ik overdreven, en het gaat hier over papst, dus ik pak meteen mijn kans.

Verwijderd

[rml][ ervaringen] casefan's[/rml]
http://gizzo.8m.com/fans GiZzO's Fan Database Page
http://home.hccnet.nl/.../fans80-120.htm - Casefans 8, 9 en 12 cm
http://home.hccnet.nl/.../fans50-60.htm - Casefans 4, 5 en 6 cm
Comparatif 18 ventilateurs 80mm
Comparatif 27 ventilateurs 120 mm
Comparatif de 14 ventilateurs 92 mm
Comparatif 15 ventilateurs lumineux
Silenthardware.de: 57 Lüfter im Soundcheck
ComputerBase: 32 Lüftern unter die Flügel geschaut

En houdt rekening met een goede airflow, aangezien die mooie stille fans vaak een belabberde flowrate hebben (voorbeeld: de 12dB Papst).
Er zijn toch ook papst fans die zelf de snelheid regelen door middel van een sensor? Kun je dat ook nog zelf instellen of niet? Want of je die fan nu voor een videokaart of een HDD gebruikt, zit wel verschil in. Iemand een idee hoe dat werkt? Sorry dat ik het hier post, maar om er een topic voor te openen, vind ik overdreven, en het gaat hier over papst, dus ik pak meteen mijn kans.
De Papst Veriafans (modellen met V in het modelnummer) hebben een NTC. Als je daar een potmeter in serie/parallel mee zet gaat kunt je hem ook zachter/harder laten lopen als je wilt - alternatief kun je zo'n thermo gestuurde fan ook op je fancontroller aansluiten ipv direct op de +12V.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2004 04:20 ]

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

proller schreef op 19 augustus 2004 @ 00:30:
offtopic:
Je hebt Papst fans met een eigen tempsensor, die hebben een V in de naam. NGMV bijv.

🖥️ | 🚗

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-01 19:33

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Papst is stil,.. maar wel duur.... neem gewoon een Arctic Cooling casefan... deze heeft een tempsensor en op standaard snelheid maakt hij maar 10dBa geluid...

en een fractie van de prijs van een Papst.

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Zie de post van euss: met wat simpel zoekwerk (via de Google-link in MED ;) ) had je een aantal prima topics kunnen vinden over stille casefans. Vooral sleeve-bearing Papsten en bepaalde Panaflo-modellen zijn stil :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.