[2003] 1 share met submap per gebruiker

Pagina: 1
Acties:

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik zou graag 1 gedeelde map maken waar alle active-directory gebruikers een eigen submap in hebben. Dit krijg ik echter niet voor elkaar.

Wat heb ik geprobeerd?

Ik heb een gedeelde map "documenten" gemaakt met als rechten (bij delen): Iedereen -> Lezen. Vervolgens heb ik per gebruiker een submap gemaakt. Om te vermijden dat men in elkaars map kan, heb ik bij Beveiliging -> Geavanceerd de "overneembare machtigingen" weggedaan. Vervolgens heb ik telkens de specifieke gebruiker en de administrator "volledig beheer" gegeven op die bepaalde submap.

Het resultaat is dat iedereen netjes toegang krijgt tot zijn eigen map en niet tot die van de anderen. Probleem: een gebruiker kan geen nieuw bestand aanmaken in zijn eigen map.

Dit heb ik enkel kunnen oplossen door in de map "documenten" bij "delen" iedereen ook toestemming te geven om te wijzigen. Echter, nu kan iemand zomaar de map van iemand anders verwijderen (maar heeft er nog steeds geen toegang tot).

Hoe kan ik één gedeelde map maken met voor iedereen een aparte map waar enkel die persoon en een administrator in kan (en bestanden kan toevoegen/verwijderen/wijzigen)?

Opgelet: de machtigingen van de submappen zijn niet de machtigingen bij delen, want deze mappen zijn niet nogmaals gedeeld. Het betreft hier de NTFS-machtigingen.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-05 11:16

mutsje

Certified Prutser

heb je share wel op full control gezet default staat dit op read only. Verder Creator owner zou full control moeten krijgen. List is genoeg op top level btw.

Verwijderd

Kijk eens op de volgende link, er staat ook veel informatie bij aangaande hoe je het best security kunt regelen (via Advanced Rights) voor userdata en userprofile folders:

http://www.microsoft.com/...es/management/user01.mspx

Tevens zou ik zeker voor folder redirection gaan. Hint: maak veel gebruik van GPO's die zijn zóóó gaaf!!!!

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2004 10:57 ]

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 20:33
WimB schreef op 18 augustus 2004 @ 19:50:
Ik zou graag 1 gedeelde map maken waar alle active-directory gebruikers een eigen submap in hebben. Dit krijg ik echter niet voor elkaar.

Wat heb ik geprobeerd?

Ik heb een gedeelde map "documenten" gemaakt met als rechten (bij delen): Iedereen -> Lezen.
Dat gaat niet, want dan kun je via die share alleen maar lezen.
Vervolgens heb ik per gebruiker een submap gemaakt. Om te vermijden dat men in elkaars map kan, heb ik bij Beveiliging -> Geavanceerd de "overneembare machtigingen" weggedaan. Vervolgens heb ik telkens de specifieke gebruiker en de administrator "volledig beheer" gegeven op die bepaalde submap.
Da's wel goed.
Het resultaat is dat iedereen netjes toegang krijgt tot zijn eigen map en niet tot die van de anderen. Probleem: een gebruiker kan geen nieuw bestand aanmaken in zijn eigen map.

Dit heb ik enkel kunnen oplossen door in de map "documenten" bij "delen" iedereen ook toestemming te geven om te wijzigen. Echter, nu kan iemand zomaar de map van iemand anders verwijderen (maar heeft er nog steeds geen toegang tot).
Je moet de rechten op de 'hoofdmap' op alleen lezen zetten.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.