Ik heb een probleem. Vorige week is mijn H&B JK 20 (Xclef HD500) gevallen met als gevolg ERROR 1 als foutmelding. Omdat de HD een zeer raar geluid maakte, ging ik er al vanuit dat deze kapot zou zijn. Even op internet ERROR 1 achterhaald en verdomd ERROR 1 geeft aan dat er geen harde schijf gevonden wordt. Zeer goed mogelijk in geval van een kapotte HD
Aangezien een aantal van jullie al een grotere HD in hun (20 GB) gadget gezet hebben, heb ik een 60 GB HD besteld en, om op save te spelen, een grotere broer van de kapotte harde schijf gekocht (MK6021GAS van Toshiba).
Gisteren heb ik deze HD ontvangen en gelijk in m'n gadget geplugged. Allereerst kon ik via USB de harde schijf niet vinden en verscheen bij het opstarten van de gadget zelf de ERROR 2; Stom van me als je je bedenkt dat je een nieuwe harde schijf eventjes moet formateren.
Met partition magic heb ik de harde schijf dus geformateerd naar FAT32. Ik heb de schijf niet opgedeeld en hij bestaat dus nu uit één primaire partitie. Onder Windows is de schijf nu zichtbaar zoals ik bij de vorige ook gewend was, maar bij het opstarten zonder USB kabel krijg ik nu ERROR 3 i.p.v. ERROR 2 en direct na deze melding schakelt de gadget zich uit. De software ziet de HD wel als zijnde een 60 Gb aldus het opstartscherm van firmware 1.099 dus lijkt de grootte van de schijf me geen probleem, zoals jullie al schreven. Ik heb al op diverse manieren geprobeerd de upgrades van de firmware in te laden maar helaas is die foutmelding me veel te snel af. Denk toch dat ik een harddisk probleem heb, ook al lijken Windows en partition magic geen probleem te hebben met deze harde schijf.
Zouden jullie me kunnen vertellen wat ERROR 3 inhoud en zo ja, hoe ik deze kan verhelpen. Misschien is het sowieso wel handig als 1 van de jongens die al eerder met het 60 Gb HD bijltje heeft gehakt me even vertelt hoe hij deze heeft geformateerd. (aantal partities, filesysteem, als primair of extended enz.)
Alvast bedankt,
Fred
Gisteren heb ik deze HD ontvangen en gelijk in m'n gadget geplugged. Allereerst kon ik via USB de harde schijf niet vinden en verscheen bij het opstarten van de gadget zelf de ERROR 2; Stom van me als je je bedenkt dat je een nieuwe harde schijf eventjes moet formateren.
Zouden jullie me kunnen vertellen wat ERROR 3 inhoud en zo ja, hoe ik deze kan verhelpen. Misschien is het sowieso wel handig als 1 van de jongens die al eerder met het 60 Gb HD bijltje heeft gehakt me even vertelt hoe hij deze heeft geformateerd. (aantal partities, filesysteem, als primair of extended enz.)
Alvast bedankt,
Fred