[T+A speakers] Maar wat zijn ze waard?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.776 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Ik ben nu inmiddels klaar met de losse componenten zoals: versterker, tuner, cd-speler en dvd-speler. Allemaal van Pioneer in zwarte uitvoering op de LG dvd-speler na.

Ik heb alleen nog nooit een ''échte'' goede speakerset gehad, dus ben ik daar al een tijdje naar aan het zoeken. Toen trof ik bij een klasgenoot 2 oudere T+A zuiltjes aan. Er zat een zwarte 8'' woofer in die zacht aanvoelde, ook was de box voorzien van een dome tweeter, BR buis en een midrange speaker. Verder zag je aan de boxen niet dat ze al redelijk oud waren, er zitten nog geen énkele krassen op en ook de drivers zijn nog in perfecte staat. Overgins zijn de boxen zwart.

De zuiltjes staan aangesloten op een (eind jaren '80) Onkio versterker, toen die tijd een hele goede denk ik. Ik heb er al een paar cd'tjes op beluisterd en het klinkt écht goed! SUPERRRRstrak en GLAShelder!!

Maar het enige nadeel is dat ik binnenkort een bod moet doen op de speakers omdat de eigenaar naar wat kleinere luidsprekers zoekt, maar wat zijn die speakers waard? Wat kan ik minimaal aanbieden? En wat maximaal?

Alvast bedankt.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 19:37

JT

VETAK y0

Zonder type kunnen we niks zeggen :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
Ik weeet het, ik zal morgen eens even een paar foto's schieten en het type vermelden. Ik opende het topic nu maar vast zodat ik er in ieder geval achter kan komen hoe T+A voor jullie bekent staat, kan je het bijvoorbeeld met B&W vergelijken? Of meer met Translator?

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

T+A maakt gewoonweg goede spullen. Kijk maar eens op http://www.taelektroakustik.de
Tegenwoordig ben je voor een zuiltje van T+A minimaal zo'n 1.600 - 2.000 euro de set kwijt gok ik. De duurste van het moment is zo'n 13.000 de set geloof ik. Nieuwprijzen uiteraard.

[ Voor 24% gewijzigd door zimbab op 18-08-2004 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
Ik gok dat deze set uit eind jaren '90 komt. Hier trouwens een foto van mijn huidige setup:

Afbeeldingslocatie: http://img5.exs.cx/img5/7315/Zuil2.jpg

Hier heb ik er dan 2 van, ik heb ze eergisteren voor €50 per stuk gekocht (2e hands), maar ik wil deze meer voor feestjes gebruiken, ze knallen namelijk enorm! (10'' woofer) maar de tweeter is geen dome, en aangezien dat een vereiste is om een zuivere weergave te behalen wil ik gewoon iets meer ''high-end''.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111211

Barry_Loef schreef op 18 augustus 2004 @ 19:47:
Ik gok dat deze set uit eind jaren '90 komt. Hier trouwens een foto van mijn huidige setup:

[afbeelding]

Hier heb ik er dan 2 van, ik heb ze eergisteren voor €50 per stuk gekocht (2e hands), maar ik wil deze meer voor feestjes gebruiken, ze knallen namelijk enorm! (10'' woofer) maar de tweeter is geen dome, en aangezien dat een vereiste is om een zuivere weergave te behalen wil ik gewoon iets meer ''high-end''.
€50,- per stuk?? |:(
Is dat niet een beetje "veel" voor die boxen?
Ik ken ze niet, maar ik had het er niet voor betaald... :X :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50944

Ah je baalt van de tweeter?:
Barry_Loef schreef op 18 augustus 2004 @ 19:51:
Goh! Ziet er niet verkeerd uit. Ik heb 2 van die losse tweeters, klinkt erg zuiver moet ik zeggen.
Zet je die er toch in? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
Op de foto zien ze er niet uit, maar ze zijn nog praktisch nieuw. Hij is simpel gebouwd maar klinkt voortreffelijk, en misschien zijn ze inderdaad het geld niet waard, maar ik ga met veel ''n00b's'' om die al beginnen te kwijlen wanneer ze de set voor €200 mogen meenemen. Dus verkopen kan altijd nog, maar waneer ik er een dome tweeter in stop met een bijpassend 2e order filter/Lpad en een berg demping/bracing voor het spaanplaat heb ik weer een keurige set zuilen waar geen Eltax setje aan kan tippen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
Anoniem: 50944 schreef op 18 augustus 2004 @ 20:12:
Ah je baalt van de tweeter?:

[...]
Zet je die er toch in? :Y)
Jammergenoeg sluiten deze niet aan op de midrange, ik zou hem er dus alleen paralel bij kunnen zetten en crossen op 5KHz.

Wie kan raden welke apparatuur er links op de foto te zien is krijgt 2 nieuwe kwalitatieve interlinks toegestuurd :+ .

[ Voor 20% gewijzigd door Barry op 18-08-2004 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-04 21:47
T+A staat dacht ik voor Theorie und Anwendung. Ik heb ergens rond 1994 2 zuiltjes van ze gekocht voor Fl1000,- per stuk. Type Criterion T70. Je ziet er maar 2 speakers in zitten maar horizontaal zit nog een derde speaker in de kast.
Het geluid is fantastisch.
In Duitsland worden ze nog regelmatig op EBay aangeboden (handig voor een prijsvergelijking.

[ Voor 3% gewijzigd door Bart-01 op 18-08-2004 20:38 . Reden: typo ]

Do as I say, don't do as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtrme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-05 11:52
ligt het aan mij of staat er pioneer op die box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

xtrme schreef op 18 augustus 2004 @ 20:35:
ligt het aan mij of staat er pioneer op die box
}:O
Dat zijn ook z'n huidige boxen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-01 22:49

ACID-dude

Make More Music!

Barry_Loef schreef op 18 augustus 2004 @ 20:18:
[...]

Wie kan raden welke apparatuur er links op de foto te zien is krijgt 2 nieuwe kwalitatieve interlinks toegestuurd :+ .
Ff kijken hoor.
Ik kom zover:
Pioneer A209R versterker
Pioneer PD107 cdspelert
Die derde moet ik nog ff goed nadenken....
Pioneer F104 tuner toevallig?

;)

Krijg ik ze? Krijg ik ze? })

[ Voor 12% gewijzigd door ACID-dude op 18-08-2004 21:00 ]

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

• Barry
Nee :P

Maar je zat er niet zo gek ver naast, probeer het nog eens in de volgorde van boven naar beneden.

Barry_Loef schreef op 19 augustus 2004 @ 12:05:
Nee :P

Maar je zat er niet zo gek ver naast, probeer het nog eens in de volgorde van boven naar beneden.
Marantz ampje zit er toch ook bij? :9

• Barry
Sinds ik de Pioneer versterker boven de Marantz prefereer niet meer hoor ;) , ik vindt het vermogen van de Marantz net ietsjes te krap om films te kijken, voor muziek voldoet het primá! Maar échter gaat mijn Pioneer een stuk harder.

• Offtrack
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:32

Offtrack

Ondertitel

Ik ga voor:
Pioneer PD107 CD
Pioneer F104 Tuner
Pioneer A209R Receiver

[ Voor 22% gewijzigd door Offtrack op 19-08-2004 13:00 ]

• Barry
Iemand anders een poging? :P

Anoniem: 50944

Ehm ik probeer een slotje, issie goed?

Dit topic gaat nu echt nergens meer over, je gaat toch geen raadspelletjes in je techtopic doen?? :/

Bedenk wat jij ze waard vindt en koop ze, je weet wat je koopt, je hebt er inmiddels al een tijd naar kunnen luisteren.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.