[P4 2.8-e 1MB] Overclocking Failed, DDR mhz vaag???

Pagina: 1
Acties:

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:18

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Hej, ik zit ff met een probleem,

ik heb mijn CPU de P4 2.8e ghz 1MB Cache overgelocked in de bios met 5% Dat doet ie nog, maar als ik hem naar 10% zet, dan geeft ie aan: OverClocking Failed, press F1 to enter setup, or Del to restore bios settings.

Maar ook al clock ik hem niet over, m'n geheugen (2x 512 ddr 400 mhz) blijft maar op 320 mhz draaien :S:S Echt vreemd, ik heb ze ook al in andere banken gezet, helpt ook niets, ook heb ik de cpu al terug gezet, helpt ook niets, ze blijven maar op 320 mhz draaien, in de bios staat er dan zoiets als dit:

DDR Dual memory Frequency: 320 MHZ

Ik krijg dat dus niet op 400 mhz, en het draait nu dus langzamer dan het kan :S
Ook heb ik nog een vraag, hoe ik m'n Asus Radeon 9600XT kan overclocken, want die overclockutil van SmartDoctor van asus zelf, is echt bagger, je clock hem over, dat wil soms, (soms ook niet, loopt ie gewoon vast :S) maar zodra je pc opnieuw opstart, dan staat ie weer op normale mhz en fsb, echt shit :S
Kan iemand me dus ff helpen met die probleempje? thx alvast ;) :P

Professioneel Heftruck Syndroom

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Dit zijn echt search vragen ,maar ik zal proberen te helpen:
je geheugen gaat op een divider omdat je automatisch overclocken gebruikt, als je handmatig overclockt zal dit 'geheugen probleem' opgelost zijn.
Voor het overclocken van je videokaart kan je een programma zoals rivatuner, powerstrip en radclocker gebruiken. 'kleine stapjes' misschien dat hij daarom vastloopt.
Suc6 met overclocken! :)

Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)

offtopic:
er stond in je sig: P4 2.8e en dat is een processor met 800mhz fsb vandaar de verwarring :)

[ Voor 38% gewijzigd door Koekje op 19-08-2004 10:15 ]

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Manual overclock heb ik al gedaan, maar dan kan ik of alleen het geheugen op 400 mhz zetten, of de cpu anders ofzo (ik update het zo wel) alleen als ik mem dan op 400 mhz zet, dan geeft ie weer aan overclocking failed, WAT NOU DAN :S:S Overclocking? Het geheugen hoort gewoon op 400 mhz te staan, dus is het helemaal geen overclocking :S vaaaaaaag

Verwijderd

NeFoRcE schreef op 18 augustus 2004 @ 18:52:
Manual overclock heb ik al gedaan, maar dan kan ik of alleen het geheugen op 400 mhz zetten, of de cpu anders ofzo (ik update het zo wel) alleen als ik mem dan op 400 mhz zet, dan geeft ie weer aan overclocking failed, WAT NOU DAN :S:S Overclocking? Het geheugen hoort gewoon op 400 mhz te staan, dus is het helemaal geen overclocking :S vaaaaaaag
ben geen intel kenner maar ondersteund je CPU wel 800FSB? misschien heeft het moederbord het over je CPU ipv je geheugen.

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-02 16:14
Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 20:27:
[...]

ben geen intel kenner maar ondersteund je CPU wel 800FSB? misschien heeft het moederbord het over je CPU ipv je geheugen.
Alle prescots zijn 800fsb geloof ik?
Correct me if i'm wrong?

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
El Snorro schreef op 18 augustus 2004 @ 20:28:
[...]

Alle prescots zijn 800fsb geloof ik?
Correct me if i'm wrong?
Nee dat is niet zo.. zoals de 2400 - 1 mb.. Die is 533 Mhz FSB en zelfs geen HT, maar wél prescott! Erg verwarrend idd.. ;)

• Burner13
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10-2024
Race Eend schreef op 18 augustus 2004 @ 20:29:
[...]

Nee dat is niet zo.. zoals de 2400 - 1 mb.. Die is 533 Mhz FSB en zelfs geen HT, maar wél prescott! Erg verwarrend idd.. ;)
en die heb ik! :)

Geld voor goede koeling heb ik (nog) niet maar over een tijdje hoop ik met een leuke wc-setup te zitten. stock cooling @ 2,8 ghz @ default voltrage

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Ja, deze cpu (nu zet ik dr ff in wat dr op de doos staat):

Pentium 4 Processor
Supporting Hyper-Threading Technology
2.80E ghz

800-MHz
Systembus

1-MB L2
Advanced Transfer Cache

Intel Designed Thermal Solution.

Dus wel 800 mhz fsb (ofniet???)

Wat ook vreemd is, is ik heb gister m'n cpu teruggeclocked naar 0% (dus nu staat ie weer gewoon op 2.8 ghz)

Maar als ik hem nu weer wil clocken naar 2.94 (5%, wat eerder wel wou) Dan loopt ie weer vast, en geeft ie weer aan van Overclocking failed.... best vaag :S

• Race Eend
NeFoRcE schreef op 19 augustus 2004 @ 10:52:
Ja, deze cpu (nu zet ik dr ff in wat dr op de doos staat):

Pentium 4 Processor
Supporting Hyper-Threading Technology
2.80E ghz

800-MHz
Systembus

1-MB L2
Advanced Transfer Cache

Intel Designed Thermal Solution.

Dus wel 800 mhz fsb (ofniet???)

Wat ook vreemd is, is ik heb gister m'n cpu teruggeclocked naar 0% (dus nu staat ie weer gewoon op 2.8 ghz)

Maar als ik hem nu weer wil clocken naar 2.94 (5%, wat eerder wel wou) Dan loopt ie weer vast, en geeft ie weer aan van Overclocking failed.... best vaag :S
Ja je hebt een 800 Mhz FSB prescott, met HT.

Wat zijn je temps en je voltages uit je bios? Daar kan het ook nog wel eens aan liggen. Gebruik overigens géén AI overklokking. Maar ga gewoon zelf langzaam instellen. Dus in kleine stapjes overklokken, neem even de FAQ van dit DOC forum door en ga dan op je gemak zelf proberen te overklokken. Dat AI (5-10% etc) overklokken is helemaal nix :(

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Kan ik wel us gaan proberen ja :) iig bedankt voor jullie mederwerking (slijm slijm :P)

• Akino
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-12-2025

Akino

Dr. Opteron

Ik heb er net ook zo eentje op m'n bord geprikt,doet nu 3,5 Ghz

M'n nieuwe,recht uit de verpakking,1 Gb corsair DDR 500 Twinx geheugen(2x512) was enkel zo corrupt als ik weet niet wat.Flip,crash,errror......
M'n oud setje DDR 500 Twinx 512Mb is goed,daar was ik snel achter.

En DDR 400 in dual channel,loopt nou eenmaal nu meestal maar 200Mhz.
Omdat bijde modules identiek en even snel moeten zijn,een wat mindere module,en hoppa....no go

Wil je OCen moet je gewoon snel geheugen hebben,maar dat wil niet zeggen,zoals ik net heb uitgevonden.Moet maar ff setje van die dingen over hebben.
DDR 500,wat niet wil draaien op 250 FSB ;( ......stonden ze ff raar te kijken in de winkel.
Wat zegt u,250Mhz FSB??????Nortwood,ja tot eergister.en dat loopt stabiel???
Echt wel,tot dat ik die 1Gb van jullie erin of erbij propte.
Draait die prescot ook op 250,ik weer Jhaha....

Als ik m'n bios op manual zet,kan ik aardig wat inkloppen,en als er iets niet klopt qua bussnelheid met je geheugen schakelt ie toch automatisch terug.
Is je DDR 400 wel DDR 400???

[ Voor 11% gewijzigd door Akino op 20-08-2004 20:22 ]

Wat tweak ik...... http://www.amels-holland.com/range/amels-272/#1

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Akino schreef op 20 augustus 2004 @ 20:09:
Ik heb er net ook zo eentje op m'n bord geprikt,doet nu 3,5 Ghz

M'n nieuwe,recht uit de verpakking,1 Gb corsair DDR 500 Twinx geheugen(2x512) was enkel zo corrupt als ik weet niet wat.Flip,crash,errror......
M'n oud setje DDR 500 Twinx 512Mb is goed,daar was ik snel achter.

En DDR 400 in dual channel,loopt nou eenmaal nu meestal maar 200Mhz.
Omdat bijde modules identiek en even snel moeten zijn,een wat mindere module,en hoppa....no go

Wil je OCen moet je gewoon snel geheugen hebben,maar dat wil niet zeggen,zoals ik net heb uitgevonden.Moet maar ff setje van die dingen over hebben.
DDR 500,wat niet wil draaien op 250 FSB ;( ......stonden ze ff raar te kijken in de winkel.
Wat zegt u,250Mhz FSB??????Nortwood,ja tot eergister.en dat loopt stabiel???
Echt wel,tot dat ik die 1Gb van jullie erin of erbij propte.
Draait die prescot ook op 250,ik weer Jhaha....

Als ik m'n bios op manual zet,kan ik aardig wat inkloppen,en als er iets niet klopt qua bussnelheid met je geheugen schakelt ie toch automatisch terug.
Is je DDR 400 wel DDR 400???
Ja, als het goed is wel tenminste. Anders ben ik voor 90 euro opgelicht bij norrod. Op het geheugen zijn wel stickers geplakt van Pc 3200 ddr 400.
ik heb 2 identieke banken, en er is ook niet 1 kapot, ze moeten dus beide gewoon op 400 mhz draaien. wat ook vreemd is, is dat 320 mhz helemaal geen aantal is :S ik bedoel, het moet dan 333, 400, 450, 533 mhz zijn, maar 320 :S dat is echt geen computeraantal, nog nooit van gehoord iig. Dus dat is ook wel vaag.....
}) }) :9 })

• Race Eend
NeFoRcE schreef op 21 augustus 2004 @ 14:26:
[...]

Ja, als het goed is wel tenminste. Anders ben ik voor 90 euro opgelicht bij norrod. Op het geheugen zijn wel stickers geplakt van Pc 3200 ddr 400.
ik heb 2 identieke banken, en er is ook niet 1 kapot, ze moeten dus beide gewoon op 400 mhz draaien. wat ook vreemd is, is dat 320 mhz helemaal geen aantal is :S ik bedoel, het moet dan 333, 400, 450, 533 mhz zijn, maar 320 :S dat is echt geen computeraantal, nog nooit van gehoord iig. Dus dat is ook wel vaag.....
}) }) :9 })
320 Mhz klopt wel hoor. Heeft gewoon met de divider van je intel moederbord te maken. Amd = 333 Mhz.

Hij stelt een 5:4 Divider in. (5 is cpu en 4 is mem). Je moet dan zo rekenen.

400/ (5:4) = 320 Mhz. Klopt dus wél. Maar je moet gewoon 1:1 divider hebben, dat je geheugen ook op 200 Mhz loopt (ddr400). Mocht het geheugen dit niet doen, ook niet als je dit handmatig insteld, dan moet je terug gaan naar de shop :)

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Owkj, dat eerste volg ik nog

Maar ik heb 2x DDR 400mhz, wrm moet ut dan op 200 mhz draaien? dan kan ik net zogoed pc 2700 kopen :S

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:54
Omdat je geheugen dan synchroom loopt aan je fsb. Wat betere prestaties op levert.

• Race Eend
NeFoRcE schreef op 27 augustus 2004 @ 12:39:
Owkj, dat eerste volg ik nog

Maar ik heb 2x DDR 400mhz, wrm moet ut dan op 200 mhz draaien? dan kan ik net zogoed pc 2700 kopen :S
Uhm, hier snap jij het verhaal ff niet ;)

Met 200 mhz draaien wordt ddr400 bedoelt.

Je processor loopt op 200x4 = 800 Mhz FSB
Je geheugen loopt op 200x2 = 400 Mhz DDR

Standaard is je processor 14x200 = 2800 Mhz

Ga je overklokken. Dan gaat je processor bijvoorbeeld naar:
210x 14 = 2940 Mhz
Geheugen gaat dan ook van 200(x2) naar 210 Mhz (x2 = 420 Mhz DDR dus).

Ga je verder overklokken naar 220 Mhz FSB
220x 14 = 3080 Mhz
Geheugen: 220x2 = 440 Mhz.

Op een gegeven moment zal je je geheugen dus terug moeten klokken, omdat dit gemaakt is voor DDR400 en DDR440 te veel kan zijn. Daarom moet je ook nooit dat AI overklokken gebruiken, dit werkt gewoon niet goed (dat 5% 10% etc). Daarmee kan je deze dingen allemaal niet precies instellen.

Neem de faq van dit forum anders even goed door en ga dan rustig even in je bios kijken en in kleine stapjes overklokken :)

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Race Eend schreef op 27 augustus 2004 @ 13:40:
[...]

Uhm, hier snap jij het verhaal ff niet ;)

Met 200 mhz draaien wordt ddr400 bedoelt.

Je processor loopt op 200x4 = 800 Mhz FSB
Je geheugen loopt op 200x2 = 400 Mhz DDR

Standaard is je processor 14x200 = 2800 Mhz

Ga je overklokken. Dan gaat je processor bijvoorbeeld naar:
210x 14 = 2940 Mhz
Geheugen gaat dan ook van 200(x2) naar 210 Mhz (x2 = 420 Mhz DDR dus).

Ga je verder overklokken naar 220 Mhz FSB
220x 14 = 3080 Mhz
Geheugen: 220x2 = 440 Mhz.

Op een gegeven moment zal je je geheugen dus terug moeten klokken, omdat dit gemaakt is voor DDR400 en DDR440 te veel kan zijn. Daarom moet je ook nooit dat AI overklokken gebruiken, dit werkt gewoon niet goed (dat 5% 10% etc). Daarmee kan je deze dingen allemaal niet precies instellen.

Neem de faq van dit forum anders even goed door en ga dan rustig even in je bios kijken en in kleine stapjes overklokken :)
Kijk! Dit is tenminste een perfecte uitleg! Ik vat ut meteen! :)
Thx guys! :)

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Ik ben naar de bios geweest, en heb daar manual overclocking gekozen.
Ik heb dat ene op 200 laten staan, en mhz stond op auto, en dat heb ik naar 400 mhz gedaan. toen saved, reset, en hij ging gewoon door! Als het goed is staat m'n geheugen nu dus finaly op maximale snelheid? :) Kan ik dat trouwens ergens checken in windows? (xp pro sp2) ?

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:28

DaWaN

'r you wicked ??

NeFoRcE schreef op 27 augustus 2004 @ 14:08:
Ik ben naar de bios geweest, en heb daar manual overclocking gekozen.
Ik heb dat ene op 200 laten staan, en mhz stond op auto, en dat heb ik naar 400 mhz gedaan. toen saved, reset, en hij ging gewoon door! Als het goed is staat m'n geheugen nu dus finaly op maximale snelheid? :) Kan ik dat trouwens ergens checken in windows? (xp pro sp2) ?
Op www.cpuid.com kan je CPU-Z downloaden, daar kan je onder het tabje memory zien hoe snel je memory draait :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
DaWaN schreef op 27 augustus 2004 @ 14:13:
[...]

Op www.cpuid.com kan je CPU-Z downloaden, daar kan je onder het tabje memory zien hoe snel je memory draait :)
Thx, ff downen :D

Pagina: 1