Toon posts:

Bios Asus P4P800 E Deluxe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren mijn nieuwe moederbord binnen gekregen samen met mijn nieuwe processor, het betreft hier de ASUS P4P800 E DeLuxe, samen met de P4 3Ghz E 1MB Cache. Ik dacht dat dat wel ging werken, maar blijkbaar niet. Na wat zoeken op de site van ASUS, kwam ik erachter dat je voor deze processor de 1002 bios moet hebben of hoger, op mijn moederbord blijkt een 1001 te zitten. Beetje te haastig uitgezocht dus. Ik heb geen oude processor om de bios up te daten dus nu zit ik met een probleem.
Ik weet niet precies wat de beste oplossing is. Kan ik het beste een nieuwe bios bestellen bij asus (is dat wel mogelijk)? of kan je de bios niet opsturen zodat hun hem flashen. Of moet ik maar naar een lokale computer winkel gaan die hem met behulp van een oude processor kunnen updaten.

Ik hoor het wel of ik weer de enige ben die zo iets doms heeft gedaan. |:(

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Ga naar een kennis en prik dat ding ff over.. schiet beter op..
of programmeer jouw bios ff bij iemand anders met zon zelfde bordje.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:48

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Misschien heb je iemand in de buurt waarvan je een CPU kunt lenen? Mede-tweaker bijvoorbeeld, waar woon je ergens?

Anders moederbord weer terugsturen naar de winkel, moeten zij het bordje maar flashen. Heb je ook nog garantie voor als het mis gaat. :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dus dat ik niemand ken met zon moederbord of een pentium processor die hem even wil "uitlenen". Voor "normale" mensen is dit vrij eng. Maar ik ben nogsteeds druk aan het rondvragen.

Het bord heb ik 2e hands gekocht. Lekker goedkoop, maar ja niet zo slim achteraf.
Ik heb maar een mailtje gestuurt naar asus, eens kijken of ze zon dingetje willen opsturen en hoeveel ze daarvoor vragen.

Ik woon in Den Helder en het bord support vanaf P4 1.4 Ghz

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2004 18:03 ]

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Wat voor bioschip zit er in, model nummer enzo, is het bv een dip of plcc.
In geval van een dip, kan ik hem misschien flashen voor je.

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niet zoveel verstand van bios chips, na het stickertje verwijdert te hebben zie ik de de volgende informatie: PCM Flash, een hoop cijfertjes, en het zou dan om het model Pm49FL004 gaan, het enige wat ik daarover kan vinden staat hier: http://www.pmt.com.tw/products/fwh.cfm

ik begrijp dat een chip met deze vorm een PLCC is.

Ik kan nergens informatie krijgen over hoe het precies zit met welke bios in welk moederbord kan, Ik heb bijvoorbeeld ook nog wel een amd systeem met zon chip, maar ik neem niet aan dat dat gaat werken.

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-08 10:30
Je kan hem toch op een of andere manier forcen de BIOS te updaten?

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

OnTracK schreef op 18 augustus 2004 @ 20:47:
Je kan hem toch op een of andere manier forcen de BIOS te updaten?
En hoe wil je dat doen zonder (compatible) processor? :?

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-08 10:30
Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 23:03:
[...]

En hoe wil je dat doen zonder (compatible) processor? :?
Ik dacht dat je met een bepaalde toetsenbordcombinatie (Ctrl + Ins ofzo, zal wel niet deze combinatie zijn) Je bios updaten buiten alles omging, zonder beeld, dus ik dacht ook zonder processor.

Maar anders kan je toch ook wel even naar de lokale PC-zaak gaan en vragen of ze even een oudere processor er op willen zeten...

[ Voor 5% gewijzigd door OnTracK op 19-08-2004 13:59 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Een P4P800-E Deluxe moet sowieso out-of-the-box in zoverre support hebben voor een P4E, waardoor je de BIOS kan updaten.
Al vaak zat hier een systeem gebouwd met deze combinatie.

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Als het goed is, moet je in het begin op alt+F2 indrukken, dan kom je in alternatieve biosflash-mode.

Download dus je *.awd van de asus site en als het goed is, moet je hem nog re-namen naar een andere file-naam, maar dat zie je dan wel. (is een paar minuutjes werk)

Als hij nog niet werkt, dan weet ik geen andere optie dan een andere cpu van iemand te lenen en die flash uit te voeren.

Verwijderd

Je kunt het flashen ook vanaf de cd doen.

je zit dit in de manual staan, tenminste bij de P4c800.

Bij mij moest ik ook een nieuwere bios erop zetten, omdat ie maar tot 2800 Mhz ging.

Ik kon wel gewoon werken.

Nu heb ik de gewoone biossen voor mijn pc, en loopt ie soms nog eens vast bij bepaalde stress-tests.

sterkte.
Pagina: 1