Toon posts:

3Com 3CRWE154G72 installatie problemen nieuwe drivers WXP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Sinds vorig jaar heb ik een 3com OfficeConnect Wireless 11G PC Card (3CRWE154G72) met 3com Accesspoint welke ik met succes heb gebruikt met de standaard 3com drivers v1.1.0.0, juni 2003) van de CD-ROM onder Win XP prof op mijn laptop (Compaq Evo N1020V, Pentium IV, 2Ghz) Probleem met deze drivers is dat er geen WPA ondersteuning inzit. Ik had al eens nieuwe drivers gedownload van 3com.nl en geïnstalleerd, maar dit werkte helaas niet.

Nu heb ik van de week mijn hele laptop opnieuw gepreinstalled met Win XP prof inclusief alles MS service packs en updates. Laptop heeft ook nieuwste bios versie. Vervolgens de laatste drivers met WPA ondersteuning van 3com gedownload (3.0.7.2, juli 2004) en setup gedraaid. Na installatie zegt WinXP dat de device niet wil starten (lampjes blijven ook uit) en de kaart werkt dus niet. Ook een update van de oude driver met de nieuwe werkt niet. Uiteindelijk heb ik maar weer de CDROM met de oude drivers gebruikt en dit werkt zonder problemen.

Op Routershop.nl (http://www.routershop.nl/nl/dept_27.html) staat ook een melding hiervan. Ik heb 3Com gebeld, maar omdat de NIC niet meer onder garantie is geven ze geen gratis technische support meer. Wel konden ze zeggen dat ze geen meldingen hebben dat meer mensen dit probleem hebben.

Zijn er meer mensen met dit soort problemen met deze kaart en heeft er iemand nog een suggestie? Ik zou toch graag wel WPA support hebben.

Bedankt.

Hendrik

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:57

PowerSp00n

There is no spoon

Die Service Pack, is dat de nieuwe SP2?

Verwijderd

Topicstarter
Nope, Win XP SP1 (NL).. Zonder SP1 werkt het ook niet.

• duronbug
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05 17:02

duronbug

Step on it.....!

Ik had dat probleem eerst ook. Maar nadat ik de versie van juli heb geinstalleerd werkt de netwerkkaart wel goed. Daarvoor had ik er eentje van mei of juni. Deze heb ik nooit aan de praat gekregen.
Ik heb ook nog versie 2.1.13. Deze werkt ook met WPA. Mocht het je niet lukken dan kan ik je die wel mailen.

Verwijderd

Topicstarter
Hi Duronbug,

Bedankt voor je reactie. De 2.1.13 kan ik ook bij 3Com downloaden, maar helaas heeft die hetzelfde probleem.

Heb jij nog iets speciaals gedaan bij installatie van de juli files?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Hmmm.. ik heb deze AP ook, maar deze ondersteunt wel WPA? :?

Of kan je het niet selecteren in de software?

Wat ik wel weet is dat ik dit probleem ook gehad heb met de drivers, toen ik terugging naar de originele versie van de cdrom toen werkte het ook wel weer, maar ik kan me niet herinneren dat WAP niet ondersteund werdt. Kan me misschien niet opgevallen zijn, want toendertijd draaide ik nog WEP, omdat m'n IPAQ dat (nog) niet ondersteunde.

Heb je ook de laatste firmware op je AP gezet?

[ Voor 68% gewijzigd door Gunner op 18-08-2004 22:47 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Ja, laatste firmware AP.

De AP ondersteunt wel WPA, maar de 3Com driver niet. Overigens is gewoon het hele kaartje echt dood (geen lampjes), dus het ligt niet aan mijn AP.
Ik kan het niet uitstaan dat 3com geen goede drivers op zijn site zet. |:(

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-05 10:32
Ik had de startpost ook kunnen schrijven aangezien, ik exact dezelfde problemen heb met deze kaart. :(

Begrijp niet dat meer mensen klagen, waarschijnlijk omdat ze altijd bij de oude drivers blijven die alleen WEP ondersteunen...

Misschien dat het met een ander besturingssysteem wel werkt, maar je wilt natuurlijk, net als ik, XP blijven gebruiken.

• duronbug
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05 17:02

duronbug

Step on it.....!

Ik heb verder niets speciaals gedaan met de driver. Heb hem nu zowel op mijn laptop als op mijn desktop pc goed draaiend.
Probeer hem anders eens in een andere pc of laptop.
Pagina: 1