Toon posts:

Foute pc

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pc is echt compleet fout en ik wil een zien of jullie hier ervaring mee hebben. De volgende text heb ik ook naar de zaak gestuurt en er is dus genoeg mis gegaan. Ze willen me nu een grote HD geven (gratis) en de rest fixen. Maar ja, dat stelletje prutsers:(, ik hoef de pc niet meer. Wat moet er volgens jullie gebeuren...

Ik heb op 03.10.2000 telefonisch een systeem bij u besteld. Hierbij is het een en ander mis gegaan. Uiteindelijk is dit zo erg gebleken dat ik mijn volledige systeem terug wil brengen en dat ik dan mijn geld terug krijg. Ik wil best een paar onderdelen houden als die erg veel problemen opleveren. Nu ben ik benieuwd of dit mogelijk.
Het volgende is mis gegaan:
Levering veel te laat> 2 weken te laat
Mijn moeder kwam mijn pc ophalen en toen was hij nog niet klaar (terwijl hij al een week lang klaar had moeten zijn). Mijn moeder heeft vervolgens de overige componenten (printer, monitor, enz.) meegenomen en de PC zelf zou later komen.
Vervolgens heb ik gebeld en er is mij twee keer beloofd dat hij klaar was en opgestuurd zou worden terwijl dat de derde keer pas echt gebeurde.

Ik heb vaker gebeld en er is meerdere keren (ten minste 7 keer) niet teruggebeld terwijl dat wel beloofd was.
Zo belde ik op een bepaalde dag om ongeveer 14 uur. Ik moest iemand bellen en die was bezig. Oké, hij zou wel terugbellen. Om 15 uur belde ik nog maar eens. Nog steeds bezig. Om 17.30 belde ik nog eens, en toen zei men dat het nu te laat was om iets te doen.

Vervolgens had ik geen speakers besteld en deze heb ik wel gekregen en ook betaald (dat wist ik niet meteen).
Vervolgens kreeg ik na lang wachten mijn computer opgestuurd.
Nu wilde de harde schijf niet booten. Hij was verkeerd aangesloten en verkeerd ingesteld in de bios. Na lang prutsen en een telefoontje kwam ik er uiteindelijk zelf uit. Ik moest de kabels veranderen en de cd-rom instellingen wijzigen.

Vervolgens kwam ik er achter dat de ram op PC100 stond ingesteld, terwijl ik PC133 had besteld. Bovendien wilde ik 1 chip van 128 mb en 1 van 64 mb. Ik kreeg dus drie van 64 mb.
Het bleek dat de ram gewoon pc100 was dus dat klopte ook niet. Daar heb ik intussen vervanging voor, maar deze ram werkt voor geen meter. Af en toe wil de computer niet booten dankzij de ram en hij loopt wel eens vast daardoor. Bovendien vindt de computer de ram niet altijd.

Ik wist niet zeker of de harde schijf nu wel snel (7200 rpm) was of niet. Ze verzekerde mij dat dit zo was. Het typenummer wat de bios geeft heb ik vervolgens nagetrokken op internet en dit bleek een 5400 rpm schijf te zijn. Klopt ook al niet.

Vervolgens viel het mij op dat mijn cpu wel erg warm werd (56 graden). Vooral omdat ik om een extra goede koeler had gevraagd. De koeler die er op zat is in werkelijkheid erg klein en kan toch echt niet een extra goede koeler genoemd worden. Ik heb vervolgens niet moeilijk gedaan (terwijl de technische dienst deze temperatuur normaal vond) en ik ben naar een lokale computerzaak gegaan. Deze vonden 56 graden wel erg warm en ik heb er voor maar 35,- een veel betere en grotere koeler gekocht. Dit was echter volgens de zaak een standaard koeler voor dit type cpu (duron 700mhz)
Toen ik vervolgens de oude koeler er af haalde zat er een stuk plastic tussen de heatsink en de cpu. Dit is waarschijnlijk een stuk plastic wat dient als bescherming van de thermische laag op de heatsink voor als hij niet gebruikt wordt. Deze had er dus af gemoeten en dat was niet gebeurd. Vandaar dat mijn cpu zo warm werd (en dat werd normaal gevonden). Ik heb toen de oude koeler er weer op gezet en dat scheelde 7 graden! Toen was de processor nog vrij warm, maar niet heel erg. Ik toen later toch maar de nieuwe grotere koeler (die ik eigenlijk besteld had) er op gezet en dit scheelde nog eens 5 graden.

Nu ben ik er zeer recent nog achter gekomen dat mijn videokaart (die ik zelf er bij had geleverd, die had ik nog) anders was ingesteld. De jumpersettings zijn namelijk aangepast. Daarbij zijn er twee jumpers verdwenen. Om mijn videokaart in de goede modus in te stellen heb ik dus noch twee jumpers nodig en die zaten er oorspronkelijk bij en alles stond goed ingesteld (toen ik hem inleverde).

Bovendien heb ik van velen gehoord dan een 300 watt voeding voor een systeem als dit wel nodig is en ik heb een 250 watt voeding gekregen. Dit heb ik echter niet duidelijk vermeld dus dit is gedeeltelijk mijn schuld. Maar ik had gedacht dat het wel goed zou komen.

De monitor die ik heb ontvangen is wel het goede type, maar hij werkt niet goed. Er zitten strepen op het scherm die door magnetische apparaten veroorzaakt kunnen worden. Het weghalen van alle mogelijke storende apparaten en het demagnetiseren van het scherm helpt echter niet. Egale vlakken in windows zien er erg vreemd uit.

Nu heb ik uiteindelijk minstens 40 uur meer aan mijn pc besteed dan in het geval dat het systeem in orde was geweest. Bovendien is er 3 keer naar mijn adres gevraagd en 8 keer naar mijn telefoonnummer, dat is ook wel weer irritant. Daarbij de nodige telefoongesprekken die mij weer genoeg geld hebben gekost. Ik vind de hele situatie ook nog al vervelend, daarom hoop ik dat we tot een goede oplossing kunnen komen.

Deze lui hebben het dus aardig verprutst. Wat zouden jullie doen:?

Verwijderd

iig niet hier posten dat je je cpu overclocked heb :)
(in je .sig)

Verwijderd

en de conclusie van het verhaal is bouw je pc altijd zelf zoals een echte tweaker hoort te doen :)

Verwijderd

terug geven, nix houden en de slechtste review aller tijden schrijven in de shop survey, welk bedrijf was dit?

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-05 21:52
duron700@1000@1,85V, a7v, 192mbPC133, viper v770 32mbTNT2 + koelertje, trust 19", seagate 20gig 7200rpm, Aopen HQ-45=mooi
het was toch pc100 ram geheugen? :) :)

Verwijderd

heb nog nooit gezeik met mijn pc gehad omdat ik hem altijd zelf bouw

Verwijderd

SHIIITTTTT man ik heb nu echt zwaar medelijden met je. ben je lid van de consumentenbond? Zou ik meteen worden. Ik zou inderdaad dat apparaat terugbrengen, vooral vlak voor sluitingstijd en dan weigeren om weg te gaan voordat dit geregeld is. Heb ik ook een keer gedaan met mobieltje, werkte perfect :).Ook lekker hard praten (niet agressief) zodat alle klanten het horen, wil wel eens helpen. En dan elke dag terugkomen.

Maar echt terugbrengen, want dit verneukt al je voorplezier!!! |:(
Laat ff weten hoe t afloopt .

• printerman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:58
deleon heeft gelijk, omdat winkeliers of winkelpersoneel deze site ook bezoeken. Ik ga er vanuit dat je de pc nog niet hebt overgeclocked vanwege de problemen. In principe moet een winkelier een keer de kans krijgen om alles alsnog in orde te maken, want fouten komen nu eenmaal voor. Hiervoor kun je het beste op papier zetten wat jij denkt dat er gedaan moet worden om alles te krijgen zoals je besteld hebt en er een datum op zetten wanneer de winkelier uiterlijk dit voor elkaar moet hebben (een termijn van twee tot vier weken is gebruikelijk). Als de winkelier hieraan voldoet, ben je klaar en zo niet dan kun je korting bedingen of ontbinding van de koopovereenkomst verlangen. Deze brief stuur je aangetekend naar de winkel, zodat ze niet kunnen zeggen dat hij nooit gearriveerd is. Zet er ook in dat er zo spoedig mogelijk met jou contact opgenomen wordt om af te spreken hoe de winkelier alles gaat oplossen. Voor meer informatie zou ik de Consumentenbond of de HCC raadplegen als je lid bent van een van die verenigingen of contact opnemen met je rechtsbijstandverzekering als je die hebt.

Verwijderd

Op woensdag 27 december 2000 16:03 schreef Tu-Tone het volgende:

[..]
het was toch pc100 ram geheugen? :) :)
Als je goed leest zie je dat hij daar nw voor heeft gehad *D

Verwijderd

In ruilen die handel.
Vriend van me heeft ooit problemen gehad met een of andere pc, monitor bleef maar trillen met matrox g400 die d'r in zat. Heeft ie tijdelijk leensysje gekregen (compraq celly 500 maargoed) en uiteindelijk geld teruggekregen en hij mocht zelfs dat leensysteempje houden :).
Ik hoop voor je dat je ook zoveel geluk hebt maar ben bang van niet aangezien dti gwoon service van pc zaak was (najah neit alleen..waren meer zaken betrokken maar dat ff terzijde)

Dit kan natuurlijk gewoon niet. Anders dreig je gewoon een brief te schrijven naar ook dat nog oid dat kunnen ze zich dus echt niet permiteren. btw hoe heet die zaak??

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 21:19
inderdaad niet zo slim om hier te posten met een signature waar in staat dat je duron 700 op 1000MHz loopt. Als die gasten dat lezen kunnen je wel fluiten naar je centjes

>:) en haal die potloodstreepjes weg >:)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Lijkt nergens op. Ik heb dit verhaal doorgespeeld aan een kennis van ons, die werkt bij de consumentenbond.

Jij staat volledig in je recht om de hele zaak terug te brengen, en volledig geld terug krijgt, want dit kunnen ze gewoon niet maken.

Als het waar is wat in je bericht staat, dan zijn het gewoon amateuristische prutsers die beter kunnen gaan golfen ofzo, want ze weten er dus blijkbaar geen ene zak vanaf.

Dus, terug die PC, en geld terug vragen. als ze dat niet doen, dan kun je grotere stappen ondernemen, zoals idd de consumentenbond inschakelen, breekijzer, en zelfs een rechtszaak mocht dat nodig zijn voordat je je geld terug krijgt.

Succes ermee

Johny

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:18

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Hoe heet die zaak???? >:)

Daarom kun je ook beter je spullen kopen bij 1 van de betere zaakjes.
Zelf bouwen is ook veel beter zo zie je maar weer.... :P

Whatever.

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 09:43
Ik had vandaag ook een kut dag.... DVD Speler liep vanaf begin kut... dus ik PC mee naart me werk, waar ook DVD vanddan kwam, andere DVD speler er in. Ja film begint 100x sneller met afspelen... KUUUUUUUTTTT. fatale uitzondering.. ik rebooten.... fatale uitzondering..... oude DVD er weer in.... en naar huis.... ME opnieuw installeren... tijdens install fatale uitzondering.. GVD!!! Ik geheugen in andere bak gepropt..... Booten... Fatale uitzondering..... SHIT geheugen en DVD naar de Fuck.... Kunnen we weer RMA aanvragen bij de leverancier.....

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-05 21:52
Op woensdag 27 december 2000 17:03 schreef Interceptor het volgende:

[..]
Als je goed leest zie je dat hij daar nw voor heeft gehad *D
ja, dat komt.. ik ben nogal dyslectisch (<-- dyslectisch en toch het woord goed spellen... knap hè? :) :) )

Verwijderd

Topicstarter
Het zuigt inderdaad behoorlijk, maar die :( lui willen hem nog steeds niet terugnemen. De naam van de zaak noem ik nog niet, pas als ik mijn geld tewug heb. En ik laat zeker weten hoe het afloopt. Ik kan alleen niet zo vaak posten omdat mijn computer het niet doet:'(

Verwijderd

Topicstarter
'keb ook al wat dingen uitgezocht voor mijn volgende systeem. Nog tips voor het bouwen (dit doe ik nu voor het eerst).
Dit komt er in iedergeval in:
Asus a7v
duron700 of meer
plexwriter (kwenognie welke)
Antec servercase (830 geloof ik)
256mb ram

Verwijderd

Zeg tegen tegen de mensen van de pc-shop dat je ze een redelijke termijn heb gegeven om de zaak in orde te brengen en dat zij zich niet aan hun verplichtenen hebben gehouden die bij een verkoop overeenkomst horen. Zij zijn nl. verplicht een goedwerkend product te leveren. Laat weten dat de zaak in behandeling is bij de consumentenbond en bel even een rechts winkel en zeg tegen de verkopers dat je juridisch adviseur heeft gezecht dat jij in je recht staat en dat je er anders werk van gaat maken. Succes!!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dat zal ik dan even proberen. Maar ik wacht wel even (om te zien) tot zij bellen (dat heb ik afgesproken) en dan zeg ik vriendelijk dat ze de pot op kunnen!

Verwijderd

Het enige wat goed werkt: duidelijke (reageer)termijnen hanteren. En je brieven aangetekend MET ontvangstbevestiging sturen.
Verder: DUIDELIJK, puntsgewijs (=onderdeelsgewijs) omschrijven WAT is besteld, WAT is geleverd, WAT er wel/niet goed is gegaan, WAT er is gedaan om dat probleem op te lossen (b.v. geheugen).

Over die termijnen: duidelijk stellen dat VOOR die en die datum een voorstel moet komen WAT ze er aan gaan doen (dit voorstel puntgewijs per onderdeel op laten stellen met de oplossing), en daarbij voor de oplossing weer een uiterste datum laten aangeven waarbinnen het gebeuren zal.

P.S. welke sukkel |:( koopt een TRUST monitor :r wees blij dat je nog beeld heb! >:)>:)>:)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb anders van veel mensen nog gehoord (niet op tweakers.net overigens) dat deze monitor goed was. In iedergeval gaat ie toch terug, en dan een lg915ft ervoor in de plaats. Maar wat moet je allemaal hebben en doen om je systeem in elkaar te zetten. Ik wil dat het nu goed gaat.

Verwijderd

Er zijn genoeg winkels die je naaien. http://tweakers.net/shopsurvey.dsp?LeverancierID=421

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:16

uibeltje

Idiotheque

al antwoord gehad?

Ik zou iig die zooi terugbrengen zoals voorgangers al hebben gesteld. Prutsers daaro zeg :(

suc6 ermee, en keep us informed :)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-04 00:19

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op maandag 01 januari 2001 19:47 schreef newby het volgende:
Nog tips voor het bouwen. Dit komt er in iedergeval in:

plexwriter (kwenognie welke)
Plextor 12x10x32A Burnproof :9

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn systeem incl. scanner en printer graag onder de 5000 piek houden. Bovendien hoeft een brander voor mij niet echt snel te zijn. Zo lang hij maar goed is...:)

Verwijderd

Topicstarter
Maar waar moet ja allemaal aan denken om een nieuw systeem te bouwen, behalve alle onderdelen en kabels kopen... en daarmee bedoel ik ook echt alles:Y)

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Vroeg me af hoe dit verhaal nu af gelopen is, wil het wel eens weten.. Gooi hem daar om ff omhoog...

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

een kast zit al kabels in

een dvd rom speler of "ouderwetse" cd rom speler

een 'A-drive'

een moederbord koop in iedereen geval een A-merk (MSI, ASUS, ABIT)

een grafiche kaart, tegenwoordig GeForce2 is betaalbaar...

een geluidskaart (whatever als het maar lekker geluid geeft) soundblaster is wel aan te raden

boxen spreekt voor zich dan

een monitor(heb je al?), muis, toetsenbord

een harde schijf, maxtor, ibm, seagate, quantum of western digital (beetje op volgorde van kwaliteit)

een GOEIE cooling als je een celeron, duron of tb hebt(kun je lekker overclocken >:)

e.v. een netwerkkaart(modem of lanpartys ;))

en het aansluiten is ook kinderwerk kabeltjes spreken ook voor zich

Verwijderd

sorry had je post bovenaan niet gezien...

maar je moet als eerste kijken naar je moederbord. Daar kun je kijken wat voor geheugen erop moet welke snelheid voor je hd's die aankan(nu allemaal ata100)

geheugen is dus erg belangrijk dat het goed werkt.

daarna is de videokaart ook altijd heel verstandig om te kijken of het goed samenwerkt met je mobo. GeForce werkt meestal altijd wel samen met de meeste duron, athlon, celeron en pent. systemen...

en voor de rest maakt t eigenlijk weinig uit.. Je kunt natuurlijk altijd wat last krijgen met kaarten die irq fouten geven maar dat is altijd ff romelen en als het echt niet gaat dan is dat jammer...

Verwijderd

Never problemen gehadt als ik een systeem in elkaar zet, totdat mijn pa een Amerk pc kocht :r wat een klote bak een fout melding na de ander.
Pagina: 1