Toon posts:

Sony DSC-V1 of W1 ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen;

Ik ben van plan op korte termijn een nieuwe digitale fotocamera te kopen. Door een kortingsactie van Planet Internet heb ik de keuze uit een aantal Sony modellen. Vanuit deze reeks zit ik te twijfelen tussen de DSC-V1 of W1.

Na het doorlezen van een aantal reviews over de Sony DSC-V1 en de DSC-W1 ben ik de draad een beetje kwijt. De V1 biedt meer ietwat meer functies (betere witbalans) en kan uitbereid worden met accessoires van Sony. De W1 is een wat nieuwer model heeft een groter LCD en een langer batterylife.

Concreet gaat het me hierom;
* Welke van deze 2 modellen schiet de beste plaatjes ? (daar gaat het me immers om)

Iemand ervaring met deze modellen ?

- Alvast bedankt!

Verwijderd

De V1 is te verkiezen, is meer camera met 4xzoom en externe flitsmogelijkheid, de beeldkwaliteit wordt alom goed beoordeeld

Verwijderd

Daar kan ik mij bij aansluiten!
De V1 heeft meer mogelijkheden.
Maarrrr...
Ik heb 'm nu twee maanden in bezit en loop wel tegen z'n beperkingen aan.
Heb 'm gekocht vanwege z'n 'compacte' afmetingen.
Wou absoluut een camera die ik in m'n jaszak mee kan nemen en die de nodige handmatige instellingen heeft.
Andere keuzes waar ik zat aan te denken was: een Canon G3/5 ( duurder en groter)
Panasonic FZ 10 (idem eigenlijk)
En de Canon S1 IS (Ook weer net iets te groot en de scherpte van de plaatjes kon mij niet overtuigen).

Mijn 'problemen' met de V1 zijn: beperkte groothoek, 'Out of Focus' als je het niet verwacht (standje Manueel...), onlogisch menu (teveel knoppen drukken om een instelling te maken, (te) klein Lc-schermpje, standje automatisch is veelal bagger (al zal dat bij andere camera's niet anders zijn...), Auto-witbalans zuigt..., accuutje doet 't een uurtje (maar ja, een tweede bij de hand doet wonderen...), het is geen camera om snel even een serietje te schieten, rode ogen reductie, leuk dat 't erop zit werkt aleen niet...( niet zo verwonderlijk met de plaats van de flitser t.o.v. de lens).
Nou dat waren er een paar...
Nog steeds interesse in de V1? >:)
Begrijp me niet verkeerd, ondanks bovengenoemde heb ik (mede door het toch nog compacte formaat) aardig schik met deze camera, alleen loop ik toch tegen deze voorgaande problemen aan.
Weet niet wat je hoofdzakelijk wil met een camera maar mocht compactheid en euries geen probleem zijn, zou ik toch voor een andere camera gaan...
Succes en laat 's weten wat 't geworden is! ;)