Sapphire 9800 Pro werkt niet met CAT-drivers hoger dan 4.5

Pagina: 1
Acties:

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-12-2025
Dag,

Voor wie mijn vorige post heeft gelezen (in mobo's), mijn bios is inmiddels geflashed.
Da's dus opgelost. Echter het probleem waar het eigenlijk om ging, was dat
de Catalyst drivers niet werken boven een versie hoger dan 4.5. Ik had
gehoopt dit op te lossen met het flashen van het bios, maar hetzelfde
probleem blijft.

ik heb dus een Sapphire 9800 pro. Als de computer opstart, dan zie ik eerst
het windows opstartscherm. Maar daarna wordt het scherm zwart en zie ik
bovenin 2 kleine rode stippen. Dan krijg ik in het midden witte lijnen en
dan start ie weer opnieuw op.

Met 4.5 drivers doet ie dat niet en start ie gewoon op.

(her)kent iemand hier dit probleem en heeft iemand een antwoord?

Alvast heel erg bedankt...

Groet Jasper

edit: dit was trouwens volgens windows het probleem:
Error message: STOP 0x000000EA THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER
Van toepassing op
This article was previously published under Q293078
SYMPTOMS
You may receive one of the following Stop error messages:

STOP 0x000000EA THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER

STOP: 0x100000EA THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER_M
CAUSE
This issue may occur if the display driver is caught in an infinite loop while it waits for the video hardware to become idle. This issue typically indicates a problem with the video hardware or that the display driver cannot program the hardware correctly.
RESOLUTION
To resolve this issue, obtain and install the most current driver for your video adapter, or replace your video card.
WORKAROUND
To work around this issue, follow these steps:
Click Start, click Control Panel, and then double-click Display.
On the Settings tab, click Advanced, and then click the Troubleshoot tab.
Move the Hardware Acceleration slider to None, and then clear the Enable Write Combining check box.
Click OK, and then click OK.

Note This procedure prevents the display driver from programming the hardware incorrectly, but you may lose some display functionality and performance. Although you can increase the hardware acceleration settings higher than None to regain functionality and performance, these settings increase the chance that the issue will occur again. For maximum stability, leave hardware acceleration off.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2004 17:39 ]

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

er waren laatst ook een paar topics over mensen met problemen met catalyst drivers nieuwer dan 4.5..

Ik kan ze nu zo gauw niet vinden.

Probeer fast write uit te zetten en AGP op 4x

[ Voor 16% gewijzigd door Hann1BaL op 18-08-2004 16:55 ]

• Westmania
Ik heb fastwrite uitgezet en agp op 4X maar dat maakte geen verschil...

Iemand die dit probleem heeft meegemaakt en opgelost?

Groet Jasper

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:06

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb je de oude catalyst drivers eerst verwijderd met DriverCleaner :? Staat in de FAQ als ik me niet vergis :)

Overigens is groeten niet nodig op GoT: we doen elkaar continue de groeten, en schelet weer ruimte op de servert :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Westmania
Jep drivercleaner gebruikt etcetera. Probleem blijft.

Verwijderd

knip!

Ik draai versie 4.6 van de catalyst drivers op een Sapphire Atlantis Radeon 9800Pro 128MB kaartje.
Het ligt dus niet aan het bordje, alhoewel ik wel gepiel heb gehad destijds bij installatie omdat de nieuwste drivers toen niet wilde werken. Na enige gefreubel met verschillende versies is 4.6 werkend gebleken, dus het moet ook bij jou kunnen. Kan het zijn dat je videocodecs hebt geinstalleerd die dwars liggen? Dat was bij mij het probleem, een ranzige codec blokkerde een stukje van de videodriver van het geforce kaartje dat er in zat toen ik hem kocht. Toen ikd e ATI kaart binnen had en installeerde bleef daar een probleem mee ontstaan: er werd iets niet of juist wel overschreven. Alle codec weggemikt die niet bij Windows zaten en het prbleem was over. Nu staan al die codecs er weer op en werken ze gewoon, maar ik vermoed dat ik al weer weet waarom het updaten van m'n videodriver een paar maandjes terug zo slecht verliep.

[ Voor 125% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2004 18:14 ]

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Geen idee heb dezelfde kaart en nog nooit problemen gehad met de catalyst drivers. Heb nu net 4.8 erop zitten en ook die werkt weer perfect.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Verwijderd

Ik heb ook geen problemen met mijn 9800 met 4.8 CAT. Draai hem op een MSI KT4AV mobo en het enige waar ik altijd om moet denken is dat ik AGP terug zet naar 4x want standaard staat ie altijd na installeren van nieuwe driver op 8x.
Dat geeft altijd het probleem dat in een game na +/- 5 minuten me pc vastloopt.
Ik heb er ook verschillende codec's opstaan maar dan wel de goede pakketten en geen wazige want dat geeft alleen maar problemen ( in verleden daardoor ook problems gehad ) Ik speel veel Moha en flightsim en tot volle tevredenheid.

Vraag:
Heb je een clean install al eens geprobeerd van windhoos?
Heb je hiervoor misschien een geforce kaart erin gehad?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2004 20:51 ]

• Westmania
Ik heb er geen andere kaart in gehad. Een clean install wil ik het liefst vermijden.

Ik blijf het raar vinden dat ie wel draait met 4.5, maar niet hoger...

Iemand nog een goede suggestie of oplossing?

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-07 16:33
Probeer eens de Omega drivers: www.omegadrivers.net.

Mijn PowerColor Radeon 9600 Pro "EZ" werkt alleen met de (oude) drivers op de bijgeleverde cd of met de omega drivers, geen enkele gedownloade ATi driver werkt. Ik heb dan wel geen bluescreen maar de driver initialiseert niet goed oid.

• Westmania
Ik heb maar een cleane install gedaan en nu werken de drivers wel... hmpf, weer zoveel te installeren.

Anyway thanks. Hij kan dicht.
Pagina: 1