[mozilla] 'caret' in forms onzichtbaar

Pagina: 1
Acties:

• Explore
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-04-2011

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
In een CMS wat ik gemaakt heb, is de caret (vroeger noemde we dat ding een cursor: waar je mee typt) onzichtbaar. Ik heb geprobeerd dit los van 't CMS te herproduceren, maar dat lukt niet. Google en search hier levert ook niks hierover op.

Dus was ik wil weten is of iemand dit probleem herkent en er een oplossing voor heeft.

Het is mij niet duidelijk of het probleem vanuit de stylesheets wordt veroorzaakt, of door de dhtml (show/hide form layer), of wat dan ook...

Edit: als ik in Firefox 't stylesheet uitschakel en switch naar de Basic Theme dan zie ik wel een caret in m'n forms. Ik durf hieruit te concluderen dat 't probleem veroorzaakt wordt door iets in m'n stylesheet...

[ Voor 20% gewijzigd door Explore op 18-08-2004 16:51 ]

[ specs ] [ Tweaker gallery ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

* gorgi_19 gooit het topic naar Webdesign & Graphics

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

21 dingen:

1. Hoe moeten wij iets gaan vertellen over iets wat jij hebt gemaakt, zonder 1 letter code?
2. Aangezien er client-side wat mis gaat, hoort deze beter in [WG]

:)

[ Voor 6% gewijzigd door BtM909 op 18-08-2004 16:50 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Explore

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
Nja, ik vroeg ook eigenlijk of iemand dit probleem herkent....

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Ow ja, net even vergeten te vertellen.. :) In Webdesign & Graphics kunnen ze er op deze manier ook weinig mee. :) Vul je topicstart anders even aan met wat extra info / voorbeeldcode, of een linkje van een testpagina waar we eea kunnen zien :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik heb geprobeerd dit los van 't CMS te herproduceren, maar dat lukt niet.
Dan ligt het toch echt aan de code die je gebruikt (al dan niet achter de schermen van je CMS).

Ja, ik herken het probleem. Bij mij was een variabele per ongeluk globaal.
Vertel mij eens wat je aan bovenstaande zin hebt ;)

[ Voor 11% gewijzigd door BtM909 op 18-08-2004 16:54 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Nou dat lijkt me toch sterk, daar de caret niet iets is wat je zelf kunt stylen. Het enige waarmee je het kan beinvloeden is focus en blur functies, maar als je kunt typen in het formulier dan behoor je ook de caret te zien.

Wellicht dat je bij een onkeyup een blur zet, dat zou nog kunnen..

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:28

crisp

Devver

Pixelated

volgens mij heb ik daar wel eens reports over gezien in bugzilla

Intentionally left blank

• Explore

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
Ik had gehoopt het zonder code-voorbeelden of een testpagina af te kunnen omdat 't een vrij specifiek iets is. En als iemand hetzelfde probleem herkent en er een oplossing voor gevonden heeft, dan kan die persoon mij wellicht helpen.

Ik kan me herinneren dat ten tijden van versie 1 van mozilla op linux hetzelfde probleem aanwezig was in de forms op dit forum. Ik heb net even gekeken, maar dat is nu niet meer.

Eens kijken of ik in bugzilla iets kan vinden dan. Ik ben daar wel dingen tegengekomen over een positie-bug van de caret die te maken heeft met unicode, maar dat is dus wat anders.

Edit: oplossing... Probleem lijkt 'm te zitten in 't volgende stukje CSS:

code:
1
2
3
div#list {
    overflow : auto;
}

'list' is een element waarin een lijst staat... duh. Dat is niet eens het form, dus waarom die dingen betrekking op elkaar hebben, ontgaat me even. De overflow:auto verwijderen levert een onacceptabel resultaat, maargoed, dat los ik zelf dan wel weer op.

Hoe dan ook, lijkt me toch een bug in mozilla.

Edit2: inderdaad, zie: http://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=167801

[ Voor 34% gewijzigd door Explore op 18-08-2004 17:53 ]

Pagina: 1