Wat is het verschil in netwerken bij Speedlinq?

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:41

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Hallo,

Ik overweeg een adsl abonnement bij Speedlinq te nemen. Nou zag ik op hun website dat je ook nog moet kiezen tussen bepaalde netwerken, namelijk BaByXL/Tiscali, BBned en KPN ADSL.

Weet iemand wat het verschil is tussen deze netwerken, welke zou ik moeten kiezen? Overigens heb ik nu adsl bij tiscali.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Devet
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-11-2020
Het verschil is de prijs en de beschikbaarheid. Als je nu tiscali hebt is Babyxl voor jou dus mogelijk en kan je een goedkoper abo krijgen.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:41

St@m

@ Your Service

Topicstarter
hmm.. zeker weer eens ingelogd op een andere pc en per ongeluk niet uitgelogd.. deze topic is niet van mij..

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Devet schreef op 18 augustus 2004 @ 16:51:
Het verschil is de prijs en de beschikbaarheid. Als je nu tiscali hebt is Babyxl voor jou dus mogelijk en kan je een goedkoper abo krijgen.
Uhm, hoezo dat? Tiscali (de ISP) levert zowel over eigen netwerk (tiscali-wholesale wat ook door andere ISP's gebruikt wordt, het voormalige babyXL netwerk) en over KPN-ADSL (voormalig bekend onder de naam mxstream).

Dekking is van groot naar klein: KPN-adsl --> BBned --> BabyXL (tiscali-wholesale).

Relatief krijg je via het netwerk van KPN-adsl minder voor meer euro's. BBned & BabyXL ontlopen elkaar vaak niet zo heel erg qua prijs. Alle netwerken komen uit bij Speedlinq en die handelen eigenlijk alles verder af. Aan een 'kale adsl lijn' heb je immers niets is eigenlijk gewoon een 'rietje' tussen jou en je ISP.

[ Voor 14% gewijzigd door bjck op 22-08-2004 15:34 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 21:14
St@m schreef op 22 augustus 2004 @ 15:26:
hmm.. zeker weer eens ingelogd op een andere pc en per ongeluk niet uitgelogd.. deze topic is niet van mij..
Das niet zo handig ;)
Zorg even dat je ALLE sessies uitlogt, voordat je verder gaat. Om verdere misverstanden te voorkomen.

Diegene die dit topic wel gestart heeft:

Elk netwerk heeft een eigen dekkingsgebied, lang niet alle netwerken zijn op elke locatie beschikbaar.
Daarnaast hebben ze waarschijnlijk andere prijzen en snelheden...

Ze zijn allemaal wel betrouwbaar, maar de specificaties en prijzen zijn dus anders.

Dit topic is gesloten.