Toon posts:

[XP] Recovery XP Home

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel een pc van HP met daarop geinstaleerd de versie XP Home NL van MS, ik wil nu een upgrade aan mn pc gaan uitvoeren en dat is een HD erbij plaatsen.

Het porbleem is ik heb geen XP cd/Recovery cd maar heb wel een geldige licentie.

Wat zijn de oplossingen die ik zou kunnen uitvoeren buiten het opnieuw aanschaffen van een XP Home pakket.

Volgens de helpdesk van HP is het niet mogelijk de Recovery cd te gebruiken bij een pc die niet langer in de orginele staat verkeerd en zodoende fout/niet meer werkt.
En wanneer deze wel zou werken ben je als nog alle data op je HD kwijt.

Ik wil namelijk de nieuwe HD7200rpm als master zetten en deze5400rpm als slave zetten.

Is het mogelijk zelf een image te maken met iets van Ghost?

edit: heb nu een verborge partitie op HD staan waarop de Recovery staat.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2004 16:34 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

De HD (of de partitie) clonen (ghosten) kan uiteraard altijd.

Een probeem wordt het echter pas als je de image die op de HD (de originele schijf) wilt terugzetten, dan heb je wel de recovery CD nodig).

ARME AOW’er

Verwijderd

als je gewoon een geldige licentie hebt kun je toch gewoon een windows cd downloaden of kopieren? wel even je setupp.ini aanpassen, ik neem aan dat je een oem versie hebt.

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:00
Gewoon ghosten die hap, je moet er alleen wel voor zorgen dat je partitie indelingen en aanduidingen hetzelfde zijn op je eerste schijf. Kijk, dat C: ineens groter is zal niet uit maken maar C: moet C: blijven, en D:, E: en whatever ook..

En als het goed is heb je bij je HP computer ook een DVD gekregen (bij de recentere machines) met daarop de recovery spullen..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 16:47:
als je gewoon een geldige licentie hebt kun je toch gewoon een windows cd downloaden of kopieren? wel even je setupp.ini aanpassen, ik neem aan dat je een oem versie hebt.
Klopt heb een OEM versie maar geen cd, dus dit is een mogelijkheid :?.

Geen DVD meegeleverd pc uit eind 2001.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een idee of je met je nr zeg maar van XP Home ook bij XP pro kunt gebruiken :?.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

wat denk je zelf?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• The Flow
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2024

The Flow

I am the greatest

nee dat is volgens mij geen optie..
Maar je kan gewoon een install disk van home van iemand lenen ofzo, die instaleren en dan jou serial gebruiken. Dan wordt ie gewoon op jou serial geregistreerd.

Let wel op, je kan een beperkt aantal keer windows instaleren op dezelfde serial, ik had laatst dat ik aan het maximum aantal keer instaleren gekomen was. Dat is erg klote...

God is in de war, hij denkt dat hij The Flow is...

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het zelf wist vroeg ik het niet he ;).
The FLow schreef op 19 augustus 2004 @ 17:17:
nee dat is volgens mij geen optie..
Maar je kan gewoon een install disk van home van iemand lenen ofzo, die instaleren en dan jou serial gebruiken. Dan wordt ie gewoon op jou serial geregistreerd.

Let wel op, je kan een beperkt aantal keer windows instaleren op dezelfde serial, ik had laatst dat ik aan het maximum aantal keer instaleren gekomen was. Dat is erg klote...
Ik snap niet goed wat je hier mee bedoelt te zeggen want ik heb XP dus nog nooit geinstalleerd, bij aankoop stond het al geinstalleerd ;).

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2004 21:18 ]

• Chrissels
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-04-2022
The FLow schreef op 19 augustus 2004 @ 17:17:
[...]
Welnee, als 'ie niet wil activeren, dan bel je Microsoft. Is gratis en binnen een kwartiertje heb je de boel ook geactiveerd.
Pagina: 1