Mengpaneeltje voor huis/tuin/keuken

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Hi,

Ik heb nu een zeer simpel mengpaneeltje (4* Cinch in en 2* Cinch uit, bass/treble en master volume regeling en 2 VU metertjes voor L/R).
Nu vind ik hem een beetje weinig en ben op zoek naar iets anders.
Bij conrad zag ik de volgende:
Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.nl/pix/300/G1/300324G1.JPG

Deze heeft;

2* Mic in (XLR
6* Cinch in
4* Cinch out
Voor elk input kanaal is de Gain/High/Low/Balance instelbaar.

De uitgangen zijn verdeeld in A1 A2 B en C.
Voor elke IN kanaal kun je selecteren of hij op kanaal A,B of C moet komen.
De output zijn instelbaar vwb de masteruitgang.
Het apparaatje kost iets van 550 ofzo ...
Dat is wel het maximale wat ik wil besteden aan zo iets (max. 600).
Het gaat mij voornamelijk voor op de PC kamer op zo de MD/CD/Video/TV/PC etc aan te sturen c.q. te mixen , en uiteraard dus om een aantal signalen door elkaar te gooien voor amateur opnames.

Is iemand toevallig met dit type bekend, en doe ik er een beetje goed aan?
Het hoeft absoluut niet proffi te zijn allemaal en is gewoon voor thuisgebruik.
Weet iemand nog een soortgelijk model met soortgelijke funtie's maar met ietsjes meer OUT poorten?

ThX
Koffie

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Kijk eens 2e hands, kan je zoveel meer krijgen voor hetzelfde bedrag. Bij www.heuff.nl bijvoorbeeld.

Jag

• digifiel
  • Laatst online: 26-01 14:15
of bij www.licht.nl en dan ff door klikken naar vraag en aanbod :)

ik ben niet gek ik ben een bakfiets :)

Verwijderd

Als je 550 gulden wilt uitgeven, zou ik voor de numark DM2000x gaan. Dit is een meer een DJ-mixer, terwij jij meer iets in de PA/broadcast richting zoekt, maargoed, die dingen vallen toch zwaar buiten je budget...

De 2000x heeft 5*line, 1*mic, 3*phono over 3 faders, met twee uitgangen. Per kanaal 3 bands-EQ, die tot -36dB gaat (=diep). En natuurlijk de gebruikelijke cue, spplit-cue etc...

De kwaliteit is iig een stuk beter dan die conrad spullen....

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Iedereen bedankt voor de reactie's.

Ben eigenlijk totaal een newbie op dit gebied, en ik hoef voor mij niet zoveel per inkomend signaal in te stellen (bass/treble en evt balance is al voldoende).
Wat ik dus eigenlijk wil is een mengtafel met een flink aantal Cinch in (zoals deze van hierboven dus, deze heeft er 6) en een fix aantal uit.
Deze heeft er dus 4, maar liever zou ik er 5 of 6 hebben.
Verder wil ik dus alle signalen op 1 of meerdere uitpoorten gooien, waarbij ik diverse IN signalen door elkaar mix.
Bovenstaand aparaat (van mjin 1e posting) voldoet dus uitstekend, echter zou ik liever nog 1 of 2 extra uitpoorten hebben (desnoods kan ik er nog 1 of splitten als daar kabeltjes voor zijn).

Het gaat mij voornamelijk om het doorlussen van bepaalde signalen naar andere apparaten toe, zodat ik bijvoorbeeld mijn MD naar de VCR kan doorlussen (en vice versa) of een mix van MD,CD en de SB van de PC met z'n allen naar de VCR voor een beetje huis/tuin/keuken video editting.
En uiteraard it alles zonder dat ik voor elk wissewasje de hele opstelling mag aan vebrouwen om ergens achterin een kabel erin te vrotten.

GRtZ
Koffie
p.s.: Weet iemand wat dat 'clipping' is ?

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

als je er teveel signaal in de mixer stuurt gaat deze "clippen" geluid gaat vervormen
kortom de mixer kan het signaal niet goed verwerken.
Je hoord het meteen....

Dit betekend dat je je inputsignaal moet verzwakken

Verwijderd

Idd, voor jouw idee is een DJ-mixer niet geschikt. Dan is jouw keuze beter, omdat dit toch meer weg heeft van een PA/Stucio mixer. Het is dan wel conrad-kwaliteit, maargoed. Je zult er niet al teveel problemen mee hebben denk ik.

Geloof me, je wilt per kanaal _zeker_ een 2 bands EQ hebben, liefst 3 bands. Dit kan je opnames zoveel verbeteren.

• digifiel
wat dacht je van de behringer 1604 heb je 4 mono en 4 stereo en 1 of 2 subgroepen ik dacht dat dat ding rond de 550 gulden lag.

http://www.behringer.de/eng/products/eurorack/mx1604a.htm

Verwijderd

Die behrigner is ook wel interessant! Als die idd 550 gulden kost, zou ik die zeker nemen! Meer features, en het is geen conrad!

(OK, niet dat ik van behringer vrolijk wordt, maar conrad is echt huilem met de helm op :P)

• digifiel
Jah en opzich is berhinger best Goed voor thuis en de hobby technicus en kleine radio stations. Ik heb ook naar de behringer gekeken voor thuis maar moet eerst nieuwe versterker en boxen hebben en ga dan gelijk voor een mackie of een kleine spirit

maar kijk of bel even op/met www.feedback.nl

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Hi,

Als ik die behringer zo zie, vindt ik hem een beetje vaag. Dat zal absoluut komen door mijn onkunde over dit onderwerp.
Maar als ik naar het plaatje kijk (ook de uitvergrote en de PDF);
Afbeeldingslocatie: http://www.behringer.de/images/products/MX1604A/MX1604A_medium.jpg

Weinig tulp connectoren, en sowieso wil ik geen mono, en 4 mic's is ook errug overdreven.
Ik kraak het product niet af, maar dit is niet echt wat ik zoek . . .

ThX anyway,
Koffie

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

dateq is zeer goed maar ook het heel duur. zo een crossfadertje trouwens niet handig zijn? alss ik zo ff snel kijk zit dat op geen van beide menpaneeltjes

Verwijderd

Ik weet niet waar ons bakkie (:P) een crossfader voor nodig heeft. Hij is niet echt van plan te gaan DJen, laat staan scratchen etc...

Ik snap best dat die behringer er misschien wat ingewikkeld uitziet, maar als je zo'n ding snapt, valt het allemaal best mee. Je hebt gelijk dat 4 mono misschien wat overdreven is, en 4 line daarentegen misschien wat weinig (of had hij meerdere lines over 4 faders???). Een oplosing is dan weer om twee mono-kanalen als 1 stereo te gebruiken, maar dat is ook zowat.

Je moet het zelf weten. Bedenk wel dat behringer qua kwaliteit _ver_ boven conrad ligt, en de support is ook een stuk beter.

Dateq is ook een optie, hoewel ik niet zeker weet hoeveel non-DJ mixers die gasten maken.

btw, als je ongeveer zegtr wat je niet snapt, wil ik het je graag uitleggen hoor

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:33
Ik hoor hier iedereen het over 'conrad kwaliteit' hebben, maar ik vind dat eigenlijk ook nog wel meevallen. Ik werk af en toe nog weleens mee aan feestjes of ik moet thuis ff wat geluid door elkaar mixen van- of naar de computer.
Ik heb van de zomer één van de goedkopere McCrypt mixers gehaald (4x line, 2x mic, met treble, bass en twee vu-meters met ledjes die zo schuin uit elkaar lopen).
Dat ding heb ik bij Conrad besteld en ik moet zeggen dat ik zelf er best tevreden mee ben. OK, het zal geen studio kwaliteit zijn en mijn audio installatie is ook nog niet echt wat je noemt audiofiel, maar het geluid is zeker niet uitgesproken slecht ofzo.

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• digifiel
Ik zou zeggen haal dan zon mccrypt ding of zon bagger monacor Mikzertje ofzo :)

of kijk ff bij www.licht.nl
en dan ff bij geluid en dj mixers kijken staan er ook wel leukes tussen

maar ik zou toch voor die behringer gaan :)
bij die behringer heb je waarschijnlijk ook 1 jaar of meer garantie :)

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Hi,

Het mengpaneetltje van behringer staat ook in de Conrad gids (althans de oude voorjaarsgids '99). Het is 'm niet exact en er staat een ander merk op, maar hij lijkt er errug op (MM 122 Multimixer nr: 310697-32, FL 370,-).
Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.nl/pix/310/G1/310697G1.JPG

Over de kwaliteit, het paneeltje wat ik nu heb, is absoluut geen Conrad kwaliteit, eerder eronder zou ik zeggen. Dus daar heb ik niet zulke problemen mee.
En tja .. de terminologie, ik denk dat mijn onkunde daarmee ook mijn eisenpakket beinvloed. Omdat ik dus nix ervanaf weet, en het dus ook niet weet maakt het me niet zoveel uit.

En dan dus wat ik niet snap;
Crossfaden, geen ID wat het is. Ik zou denken dat het is om 2 kanelen in elkaar over te laten lopen op 1 out kanaal ofzo :?

Wat ik ook niet snap, op die behringer zie ik allemaal vage connectoren staan (niet die 4 XLR mics, maar die andere).
Geen ID wat voor aansluiting het is, en dat is ook niet echt wat ik wil. Ik wil dus puur alleen maar tulp als in en out hebben.
En uiteraard persee stereo, mono is uit den boze.
En een 1- 2- of 3band EQ, geen ID wat ik kan instellen ermee ....
IMHO kan ik met die Conrad toch al genoeg per kanaal instellen (gain, bal enzo)...

ThX
Koffie
ps: ben vanaf vandaag op een plek waar ik geen inet/telefoonlijn heb, dus zal pas weer op 3-1-2001 replyen, dan trek ik hem wel weer omhoog.
* Koffie wenst iedereen een happy new year!!

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Iemand nog ideeen en/of opmerkingen ?

GRtZ
Koffie
(ff de topic weer omhoog halen)

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Voor stereo gebruik je twee keer mono.
En over die 4 "rare" connectoren, ik zie alleen maar XLR aansluitingen, anders weet ik niet wat je bedoelt.

Jag

Verwijderd

Koffie:

Je ziet XLR connectoren (4 stuks), en voo de rest gewoon jack plugjes. Twee stuks voor stereo dus.
Voor PA ideaal, maar voor jouw toepassing misschien niet echt.

Een crossfader is een shuif tussen twee kanalen, die dus die twee kanalen verbind. Zo hoef je niet de ene schuif omlaag, en de andere omhoog te doen. Niet echt nodig...

EQ is een afkorting voor EQualiser. Ik zal je de historie van dit woord besparen, maar het komt erop neer dat je het volume van een bepaald frequentiegebied kan verandferen. Van die Low/Mid/High knopjes dus. 2/3 bands zegt hoeveel van deze knopjes je hebt: 2 of 3 :P....

Maar las je puur tulp wilt, zou ik het mixertje wat in je eerste [ost staat nemen, of kijken of behringer niet een puur-tulp mixertje heeft...

• digifiel
dan zeg ik alvast dat behringer ook dj mixers heeft :) maar deze zijn qua prijsklasse aan de hoge kant,

Brrr eng dat ikzoveel over behringer kan vertellen.
Nouwja t is best leuk spul trouwens maar niks for on the road :) alles zit vast op 1 print dus 1 eq kapoet dure reparatie enzow :)

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
gewoon een yamaha o3d kopen :)

hele goede mixers, zijn ook niet zo heel erg duur geloof ik.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Hi,

ThX for helping out ;)
Ik wil idd puur tulp. Die XLR mics zijn niet zo erg, die kan ik wel gebruiken (hoewel ik 2 al een beetje veel vindt, dus laat staan 4).
En die rare connectoren, blijkbaar dus gewone jacks, is ook niet echt wat ik wil.
Dan zou ik alle cinch moeten omgooien naar jack.
Het nut van een EQ snap ik nu wel een klein beetje, alleen denk ik dat het voor mijn positie een overdaad per kanaal is, waar ik de sound alleen maar erger mij kan verklooien.

Als ik die uitleg van een crossfader lees, vind ik persoonlijk het schijven van 2 kanalen zelfs makkelijker dan zo'n crossfader.

Ik denk dat ik toch voor die eerste ga, maar ik weet nu ook een klein beetje meer waarom ik dus voor die eerste moet gaan.
Vindt het zeer intersesant gebied, dus ik ga strax lekker rommelen met schuifjes enzo ;)

ThX to everyne for helping!!!
GRtZ
Koffie

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Graag gedaan!

Een crossfader is voor jouw toepassing idd niet handig. Die dingen worden vooral gebruikt bij hat scratchen, omdat je zo heel snel tussen twee kanalen kan switchen.

Onderschat de waarde van een EQ per knaal niet. Het is nl heel vevelend als er op een kanaal een bastoontje overheerst, en dat je die dan niet kan wegdraaien. Maar de mixer die jij hebt uitgekozen heeft ook een EQ per kanaal zo te zien, dus dat is geen probleem.
Vindt het zeer intersesant gebied, dus ik ga strax lekker rommelen met schuifjes enzo
En voor dat je het weet heb je voor duizenden guldens aan apparatuur op je kamer staan, he Jag? :P

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
En voor dat je het weet heb je voor duizenden guldens aan apparatuur op je kamer staan
Als het net zo goed bevalt als comps wel ja ...

(shit, zit mijn indeling ff te bekijken van het nieuwe PC hok na mijn verhuizing ... Nieuw mengpaneeltje (en de huidige), TVtje, Sterotorentje, MiniDisc recorder, SBLive en een simpel 5.1 setje met SB (de yamaha), Matrox Marvel G200 VE, hopleijk als het ff kan de Matrox RT2000 ... hmmzzz denk dat ik toch een beetje die kant op aan het gaan ben).

ThX again ...
Anayway , ik denk dat het 1e paneeltje wel een leuk opstapje voor me is.
Tegen de tijd dat ik slimmer ben dan dat paneeltje, koop ik wel weer een nieuwe ...

Braaikamer - Smoke&BBQ

• digifiel
LoL die kant gaat t met dat audio gebeuren bij mij ook op :)
ben nu aan t kijken naar nieuwe speakers met versterkers en wil eigenlijk alleen maar eaw of turbo met carver of crest :)
enne dat wil ik voor t eind van t jaar hebbuh :) dus dat wordt vet sparen enzow :)

Pagina: 1