Domeinnaam transfereren in de praktijk

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
Ik zou graag een domeinnaam willen transfereren van de ene hoster naar een andere (en in mijn ogen natuurlijk de betere ;) ).

Deze transfer kan je natuurlijk gewoon aanvragen bij de nieuwe host. Maar nu vroeg ik mij af op welke problemen je hierbij kan stuiten :?

Zou het bijvoorbeeld kunnen dat de originele hoster je domeinnaam niet wil overmaken aangezien je deze voor een jaar bij hem geregistreerd hebt??

Zijn er personen met goede raad of die dit misschien al eens eerder gedaan hebben?

• gridfox
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09-2023
Gewoon een verhuisopdracht bij de nieuwe provider indienen. Volgens de regelementen van de SIDN mag een domeinverhuizing niet tegengehouden worden door de 'oude' hoster (mocht daar aanleiding toe zijn). Wel even de zaken netje afgerond achterlaten, dan is er geen probleem.

[ Voor 20% gewijzigd door gridfox op 18-08-2004 16:30 ]

Hey, it compiles . . . . Ship it !

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:08

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Domeinnamen verhuizen heeft je oude hoster 0,0 mee te maken dus het kan daar eigenlijk niet fout gaan.

Je domeinnaam wordt namelijk ondergebracht bij de nieuwe partij, de oude partij hoef je alleen maar op de hoogte te stellen dat de naam verhuist wordt, die kan daar voor de rest niks aan doen.

Dus aankloppen bij nieuwe hoster, papiertjes invullen en de rest gaat vanzelf (duurt 2 dagen vanaf het moment dat de papieren binnen zijn + evt tijd die je DNS nodig heeft om zijn cache te verversen).

[ Voor 26% gewijzigd door IceStorm op 18-08-2004 16:24 ]

• Ajunne
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Ajunne

Uitje

Let wel op dat je bij sommige hosters hier een echte papieren aanvraag voor moet indienen, gewoon om te bewijzen dat jij het wel bent. Het moet echter mogelijk zijn, en ik ben hier niet zeker van, maar volgens mij is het ook gratis (schiet me niet dood).

• IceStorm

IceStorm

Ajunne schreef op 18 augustus 2004 @ 20:51:
Let wel op dat je bij sommige hosters hier een echte papieren aanvraag voor moet indienen, gewoon om te bewijzen dat jij het wel bent. Het moet echter mogelijk zijn, en ik ben hier niet zeker van, maar volgens mij is het ook gratis (schiet me niet dood).
Voor .nl domeinen is een 'papieren aanvraag' inderdaad verplicht (je geeft je nieuwe hoster een papier waarin staat dat je het eens bent met de verhuizing en een formulier dat aangeeft dat jij verantwoordelijk bent voor de domeinnaam, vaak met een kopie van ID/KvK-uittreksel erbij). Voor .com is dit niet nodig.

Verhuizen is overigens voor de nieuwe hoster niet gratis. Sommige rekenen daar apart geld voor, andere niet, gewoon even goed kijken.

• Polderdijk
  • Laatst online: 20-02 19:10
Zoals hierboven al lichtjes werdt aangegeven is idd de oude hosting VERPLICHT om mee te werken met de verhuizing naar de nieuwe hoster.

Bij .nl domeinen dient men een verhuisformulier in te sturen naar je nieuwe hosting en als deze een beetje vlot is, dan is hij de volgende morgen bij de DNS update die start om 07:00 uur jouw domein actief bij je nieuwe host.

Je moet uiteraard wel ff je oude hosting op de hoogte brengen van de verhuizing. De oude hoster is verplicht om je website nog online te laten totdat hij overal op internet de nieuwe DNS is recht gezet!

Bij niet .nl domeinen werkt het meestal met een e-mail. Je nieuwe host vraagt een domein transfer aan en wordt gekeken naar de huidige WHOIS informatie. De registar en de domeinhouder wordt een mailtje gestuurd met daarin een link waar bijde op moeten klikken en accoord moet gaan. Meestal zit daar nog een week wachttijd op zodat bijde partijen accoord of niet accoord kan gaan. Als bijde partijen accoord zijn gegaan en de wachttijd is verstreken dan wordt hij verhuisd naar de nieuwe hoster!

Conclusie, .nl verhuizing is een stuk eenvoudiger en is bijna nooit problemen mee. Bij niet .nl domeinen kan het nog wel eens fout gaan helaas!

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

• IceStorm

IceStorm

Polderdijk schreef op 19 augustus 2004 @ 09:47:
Bij .nl domeinen dient men een verhuisformulier in te sturen naar je nieuwe hosting en als deze een beetje vlot is, dan is hij de volgende morgen bij de DNS update die start om 07:00 uur jouw domein actief bij je nieuwe host.
Duurt helaas 1 dag langer. SIDN hanteert bij verhuizingen 1 werkdag als 'acceptatiedag' (ben even kwijt of dat hun precieze term is :P). Dus als jij je nieuwe hoster op maandag jou papieren heeft is de verhuizing 'pas' op woensdag ca 7:00 rond.
Je moet uiteraard wel ff je oude hosting op de hoogte brengen van de verhuizing. De oude hoster is verplicht om je website nog online te laten totdat hij overal op internet de nieuwe DNS is recht gezet!
Dat is waar, uit mijn hoofd moet je oude hoster dit nog twee weken lang doen.

Maar bij een .nl verhuizing kan inderdaad weinig misgaan. Het enige lastige is als de domeinnaam niet op je eigen naam staat.

[ Voor 9% gewijzigd door IceStorm op 19-08-2004 10:16 ]

• Antiloop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-02 07:30
IceStorm schreef op 19 augustus 2004 @ 09:26:
[...]

Voor .nl domeinen is een 'papieren aanvraag' inderdaad verplicht (je geeft je nieuwe hoster een papier waarin staat dat je het eens bent met de verhuizing en een formulier dat aangeeft dat jij verantwoordelijk bent voor de domeinnaam, vaak met een kopie van ID/KvK-uittreksel erbij). Voor .com is dit niet nodig.

Verhuizen is overigens voor de nieuwe hoster niet gratis. Sommige rekenen daar apart geld voor, andere niet, gewoon even goed kijken.
verhuizen is zeker niet gratis voor de nieuwe hoster, deze moet hier gewoon voor betalen

uiteindelijk is de vraag of ze het doorberekenen (en in deze tijd denk ik dat iedereen dat wel doet)

maar verhuizen is geen probleem, jij bent als het goed is degene die als administratief contact staat en dus tijdelijke huur-eigenaar

Asusforum.NL Asus WL-500g - Chupa Forum @ http://wl500g.info/ WL-700g

• IceStorm

IceStorm

Antiloop schreef op 19 augustus 2004 @ 10:25:
verhuizen is zeker niet gratis voor de nieuwe hoster, deze moet hier gewoon voor betalen
Mwa, net zo veel als voor een nieuwe domeinnaam ;)

• Polderdijk
IceStorm schreef op 19 augustus 2004 @ 11:10:
[...]

Mwa, net zo veel als voor een nieuwe domeinnaam ;)
Dit is waar:
2.2.1 tarief kosten voor registraties € 0,50 per transactie
2.2.2 tarief voor mutaties € 0,50 per transactie
2.2.3 tarief abonnement 1e domeinnamen € 0,90 per kwartaal
2.2.4 tarief abonnement 2e e.v. domeinnamen € 0,90 per kwartaal
==============
3.6 Tarief voor mutaties
Onder het tarief voor mutaties vallen de volgende wijzigingen:
* de verhuizing van een domeinnaam naar een andere deelnemer;
* de wijziging (van de naam van de) domeinnaamhouder.
Een wijziging in adresgegevens is gratis.
Bron: SIDN.nl

Verwijderd

Ervarinkje voor je:
Ik heb een .com domein dat oorspronkelijk via Tiscali Business gestart is, en dat domein heb ik willen overzetten naar al d-creations, die ook al onze andere dmoeinforward en mijn privé domeinen en webspace verzorgen. Alles op één plek dus. Handig.

De verhuizing was in November. Ik wacht nog steeds tot het hgaat lukken dat .com domein van Tiscali naar d-creations om te zetten. Blijkbaar gaat er aan de achterkant iets fout en niemand weet waar het aan ligt. Nou heb ik dat .com domein niet heel hard nodig (ik heb het vervangen door hetzelfde domein met .nl erachter en alle klanten ingelicht) maar echt profi vind ik het niet gaan.
Volgens D-Creations is dit geen bijzondere situatie met .com domeinen verhuizen, volgens Tiscali ligt het aan iedereen behalve Tiscali, Network Solutions reageert niet op mails (behalve dan dat in hun voorwaarden staat dat je de tering kan krijgen als je ze aanklaagt) enzovoorts.

Ik hoop dat het niet om een .com ging? ;)

• Polderdijk
.Com is idd hardnekkig en irritant om te verhuizen, daar ben ik het helemaal mee eens. Zeker met grote bedrijven als Network Solutions moet je gewoon zo veel mogelijk proberen te mijden. Tot nu toe vond ik het makkelijkste om een .com domein te verhuizen welke bij joker.com was geregistreerd.

Pagina: 1