Hey tweakers,
ik heb een eigenaardig probleem.
Ondertussen ben ik al aardig wat Linux-en verder maar dit is wel erg irritant en hebik nog nooit meegemaakt .
Search op google hielp ook niet.
Het Probleem
Ik heb zojuist eensuc6volle installatie Mandrake 10 achter rug en heb hierbij volledig automagisch grub laten installeren . Ditheb ik gedaan op de MBR van schijf . Voordien deed ik dit ook altijd met LiLo . Zo heb ik thuis ook slackware naast XP draaien .
Nu echter doet Lilo irritant . Hij maakte bij installatie 3 maal Mandrake aan (o.a. 267.3 als bootoptie ?
) en detecteerde ook suc6vol windows XP.
Deze windows werkte tot kort voor installatie van linux naarbehoren . Echter , als ik met grub deze optie kies , blijft het geheel hangen . De partitie wil windows niet laden ? Hij blijft hangen met een knipperende cursor in de linker bovenhoek.
Ook op de normale F8 reageert hij niet.
De mandrake partitie kom ik zonder moeite in en ook mandrake draait als een zonnetje.
Kan het zijn dat LiLo mijn windows verkeert interpeteert ?
Zoja ... hoe los ik dit op ?
Bootdiskettes'maken heeft geen zin ,er zit geen floppydrive in de problemenbak.
De Windows XP cd is momenteel niet voorhanden.
Heeft iemand een suggestie ?
ik heb een eigenaardig probleem.
Ondertussen ben ik al aardig wat Linux-en verder maar dit is wel erg irritant en hebik nog nooit meegemaakt .
Search op google hielp ook niet.
Het Probleem
Ik heb zojuist eensuc6volle installatie Mandrake 10 achter rug en heb hierbij volledig automagisch grub laten installeren . Ditheb ik gedaan op de MBR van schijf . Voordien deed ik dit ook altijd met LiLo . Zo heb ik thuis ook slackware naast XP draaien .
Nu echter doet Lilo irritant . Hij maakte bij installatie 3 maal Mandrake aan (o.a. 267.3 als bootoptie ?
Deze windows werkte tot kort voor installatie van linux naarbehoren . Echter , als ik met grub deze optie kies , blijft het geheel hangen . De partitie wil windows niet laden ? Hij blijft hangen met een knipperende cursor in de linker bovenhoek.
Ook op de normale F8 reageert hij niet.
De mandrake partitie kom ik zonder moeite in en ook mandrake draait als een zonnetje.
Kan het zijn dat LiLo mijn windows verkeert interpeteert ?
Zoja ... hoe los ik dit op ?
Bootdiskettes'maken heeft geen zin ,er zit geen floppydrive in de problemenbak.
De Windows XP cd is momenteel niet voorhanden.
Heeft iemand een suggestie ?
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?