Ik zit nu in een conflict met mijn hosting provider. Deze wilt 16 euro (ex btw) rekenen voor mijn domeinnaam, en vervolgens daar nog eens bovenop 11.50 voor m'n doorverwijzing naar een IP (wat standaard zo hoort dacht ik zo). Is dat normaal? Volgens mij moet dat toch gewoon normaal zijn met die 16 euro?
Of het normaal is, naar mijn idee niet maar een hoster mag dat prima zo regelen. Mits het natuurlijk duidelijk vermeld staat.
edit:
Je mag ook prima een paperclip aanbieden voor 100 euro, is ook niet normaal maar als iemand akkoord gaat met die prijs, prima
Je mag ook prima een paperclip aanbieden voor 100 euro, is ook niet normaal maar als iemand akkoord gaat met die prijs, prima
[ Voor 37% gewijzigd door IceStorm op 18-08-2004 15:56 ]
Verwijderd
Zo te horen is die 16 euro alleen voor de registratie van je domeinnaam.
Sommige hosters vragen ook nog eens een bedrag per DNS-handeling.
Sommige hosters vragen ook nog eens een bedrag per DNS-handeling.
Nee, tuurlijk niet.
Eerst moet te domein worden geregistreerd en daarna vraag jij aan hun een pakket aan die ervoor zorgt dat hun hem doorsturen naar jouw IPadres
Eerst moet te domein worden geregistreerd en daarna vraag jij aan hun een pakket aan die ervoor zorgt dat hun hem doorsturen naar jouw IPadres
Sommige providers doen dit idd. Ik denk dat je nog maar eens goed moet kijken of het klopt, maar ik kan er een paar die dit berekenen.
You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.
Verwijderd
LaDot (om even een gruwel te noemen) vraagt geloof ik een fiks bedrag per DNS wijziging, waarvoor je ook nog eens elke keer een formulier moet uitprinten, invullen en opsturen.
Bij mijn huidige hoster is een mailtje voldoende om bijv. een MX record te wijzigen. Gratis. Kwestie van selecteren.
Bij mijn huidige hoster is een mailtje voldoende om bijv. een MX record te wijzigen. Gratis. Kwestie van selecteren.
Bij sommige hosters kun je gratis en online zelf je dns records wijzigen. En dan goedkoper dan wat jij schrijft.
Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.
Het antwoord van mijn geliefde hostingbedrijf:
wat een fucking clowns!Dacht je dat een dns gratis was? Alleen de zon werkt gratis. Verder kost ALLES geld in deze wereld.
bij nxs kun je dat tenminste gratis, online, realtime wijzigen
Niet echt een professionele reactie... maar hun houding is wel begrijpelijk.apNia schreef op 18 augustus 2004 @ 16:12:
[...]
wat een fucking clowns!
Als jij bij hun ook een host-account afneemt, krijgen ze gewoon maandelijks 'abonnementsgeld' van je en dan doen ze niet zo moeilijk. Als jij lekker zelf je server gaat draaien, kan ik me best voorstellen dat je geld moet betalen voor die doorverwijzing.
Als ik een hostingbedrijf had zou ik het ook zo doen.
Punctuality is the politeness of kings
Verwijderd
Hahahaha, HET moment om op te zeggen en weg te wezen dus. Amateurs!apNia schreef op 18 augustus 2004 @ 16:12:
[...]
wat een fucking clowns!
Zon internet kost ook geld,apNia schreef op 18 augustus 2004 @ 16:12:
[...]
wat een fucking clowns!
En volgens mij betaal ik via me belasting ook voor de zon......waarom anders zoveel........
Never underestimate the power of stupid people in large groups.
heb je dat zelf ongeveer zo getyped, of is dit echt letterlijk zo gecopypasted uit hun mail??apNia schreef op 18 augustus 2004 @ 16:12:
[...]
wat een fucking clowns!
in het laatste geval vind ik 't klinken alsof er een stel pubers een "ow-zo-cool"-hostingbedrijf op heeft gezet. Professioneel klinkt dat fragment in ieder geval allerminst, zulke reacties stuur je niet naar je klanten.
Zo gauw mogelijk je contract opzeggen en weg wezen daar! Zo ga je niet met je klanten om.
[ Voor 8% gewijzigd door jwbagger op 18-08-2004 16:17 ]
Maar je moet wel rekening met het aantal bytes van een entry houden. Elke byte kost geldapNia schreef op 18 augustus 2004 @ 16:12:
[...]
wat een fucking clowns!
Beetje onzin natuurlijk, dns entries zijn imho gratis.
|>
Dat bedrijf komt me bekend voor, vooral toen die grapjassen na
de ip doorverwijzing nog is een keer dat bedrag berekende
voor een MX (mail) record ip door verwijzing. (Deze werd dus niet
in 1 keer doorverwezen).
Dag dag amateurs, bij Widexs is het allemaal inclusief.
de ip doorverwijzing nog is een keer dat bedrag berekende
voor een MX (mail) record ip door verwijzing. (Deze werd dus niet
in 1 keer doorverwezen).
Dag dag amateurs, bij Widexs is het allemaal inclusief.
[ Voor 22% gewijzigd door avon op 18-08-2004 16:19 ]
Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!
Ook een professionele reactie inderdaadapNia schreef op 18 augustus 2004 @ 16:12:
wat een fucking clowns!
Maar waarschijnlijk had je dit gewoon vooraf in de tarieflijst / algemene voorwaarden van je hostingbedrijf kunnen vinden.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Gewoon overstappen. Mail een fatsoenlijke provider met je domeinnaam en dat je over wil stappen enzo en dan zouden zij dat prima moeten kunnen regelen. (Mijn ervaringen met NXS zijn ook prima, DNS hosting inbegrepen welke online realtime aan te passen is)
Verwijderd
Nouja, het is natuurlijk een handeling en daar kan een provider geld voor vragen. Vooral als je je klanten niet de mogelijkheid biedt zelf DNS aanpassingen te doen. Echter wens ik niet te betalen voor dit soort simpele dingen, en dus ga je op zoek naar een provider waar dit gratis is. Dat had TS ook moeten doen.
ik zou niet gratis zeggen, maar bij de prijs inbegrepenSimon schreef op 18 augustus 2004 @ 16:16:
Beetje onzin natuurlijk, dns entries zijn imho gratis.
Dat je moet betalen voor je verwijzing is nog tot daar aan toe maar zo'n reactie zou ik simpelweg niet pikken. Mijn advies, ga op zoek naar een ander bedrijf en zet de naam daar neer. Betaal je inderdaad 1 jaar dubbel maar ben je wel van het gezeur afapNia schreef op 18 augustus 2004 @ 16:12:
wat een fucking clowns!
nee letterlijke copy/paste.jwbagger schreef op 18 augustus 2004 @ 16:16:
[...]
heb je dat zelf ongeveer zo getyped, of is dit echt letterlijk zo gecopypasted uit hun mail??
in het laatste geval vind ik 't klinken alsof er een stel pubers een "ow-zo-cool"-hostingbedrijf op heeft gezet. Professioneel klinkt dat fragment in ieder geval allerminst, zulke reacties stuur je niet naar je klanten.
Zo gauw mogelijk je contract opzeggen en weg wezen daar! Zo ga je niet met je klanten om.
Ik mailde ze het o.a. volgende:
En vervolgens kreeg ik dit MEESTERWERKJE terug:Bovendien kan ik het nergens vinden bij de domeinprijzen op de site, en gezien veel providers dit ook gratis doen ging ik er van uit dat dit er bij zat. Maar hier heb ik misschien overheen gekeken. Kan u dat aanwijzen?
Prachtig staaltje werk! Echt ik ben ZO gelukkig met die lui!Het staat niet op de website. Maar er staat ook nergens dat we het gratis doen.
__
edit:
ik heb ze gewoon maar gevraagd om in Godsnaam te geven hoe wat en waar het naar toe moet, ik ben het spuugzat. Ben al 3 maanden met ze aan het dansen over wat ik wil, en krijg altijd dit soort kutreacties van ze.IceStorm schreef op 18 augustus 2004 @ 16:21:
[...]
Dat je moet betalen voor je verwijzing is nog tot daar aan toe maar zo'n reactie zou ik simpelweg niet pikken. Mijn advies, ga op zoek naar een ander bedrijf en zet de naam daar neer. Betaal je inderdaad 1 jaar dubbel maar ben je wel van het gezeur af.
[ Voor 24% gewijzigd door apNia op 18-08-2004 16:23 ]
Omfg.. dns/url forwarding hoort gewoon gratis te zijn. Staat er misschien iets over in de algemene voorwaarden?apNia schreef op 18 augustus 2004 @ 16:12:
[...]
wat een fucking clowns!
[spam]ik weet nog wel een hoster die het gratis doet, zie m'n huisje of mail me[/spam]
[ Voor 14% gewijzigd door Mior op 18-08-2004 16:31 ]
Voor de hoster kost het waarschijnlijk geen f*ck, daar doelde ik opErkens schreef op 18 augustus 2004 @ 16:20:
[...]
ik zou niet gratis zeggen, maar bij de prijs inbegrepen
|>
Dat mag gewoon simpelweg niet. Het is niet raar om te denken dat bij het registreren van een domeinnaam de naam ook nog ergens naar mag verwijzen. Als je hoster daar iets voor rekent zullen ze dat wel duidelijk moeten maken.Het staat niet op de website. Maar er staat ook nergens dat we het gratis doen.
Vraag een verhuizing voor je domein aan bij een andere hoster die niet dit soort belachelijke praktijken hanteerd. Doe dit gewoon buiten je huidige host om, die hebben er namelijk officieel niets mee te maken, en als ze moeilijk doen, dan heb je alle recht ze aan te klagen, wat dan natuurlijk ook van harte aangeraden wordt... Ow jah, geef even aan dat je de bewuste mailconversatie even doorgestuurd hebt naar kassa/ombudsman en als dat soort zaken, want dat waar ze mee bezig zijn is natuurlijk niet lekker...
Ja dat ga ik ook daadwerkelijk doen. Ik vind het ook belachelijk dat ze me iets in rekening brengen wat niet op de site staat.Kippenijzer schreef op 18 augustus 2004 @ 16:28:
Vraag een verhuizing voor je domein aan bij een andere hoster die niet dit soort belachelijke praktijken hanteerd. Doe dit gewoon buiten je huidige host om, die hebben er namelijk officieel niets mee te maken, en als ze moeilijk doen, dan heb je alle recht ze aan te klagen, wat dan natuurlijk ook van harte aangeraden wordt... Ow jah, geef even aan dat je de bewuste mailconversatie even doorgestuurd hebt naar kassa/ombudsman en als dat soort zaken, want dat waar ze mee bezig zijn is natuurlijk niet lekker...
Ik gaf aan als tip dat dat handig was op de site te zetten omdat mensen als ik anders misleid worden, krijg ik dit terug:
Ik kreeg gewoon een verkeerde factuur van iets wat ik helemaal niet wou, en heb ze dat gemaild of ze me een juiste konden sturen en heb daar geen antwoord op gehad. Gaan ze mij het nu in de schoenen schuiven dat het dan 2 maanden duurt!De dns is aangepast. Over enkele dagen ontvang je de factuur. Bedankt voor de tip, maar wij zetten het niet voor niets er niet op. Dan even een tip voor jou: Betaal je factuur gewoon binnen 8 dagen en niet na 2 maanden...
Met vriendelijke groet,
ASHosting
Het is in princiepe logisch dat het wat kost. Die 16 euro zijn hun ook kwijt aan de sidn voor de registratie. Ze moeten natuurlijk ergens geld aan verdienen.Simon schreef op 18 augustus 2004 @ 16:25:
[...]
Voor de hoster kost het waarschijnlijk geen f*ck, daar doelde ik opEn voor de klant, dan inbegrepen
Een dns record kost zelf natuurlijk niks, maar het onderhouden van een dns server kost natuurlijk wel geld. Maar als ik zo te woord gestaan zou worden zou ik meteen naar een andere hoster gaan. Dan ben je die 16 euro maar kwijt. Maar die 11 euro zou ik nooit betalen zeker niet omdat het nergens op de site staat.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Ongeloofelijk geweldige profi bedrijf.
Doe ons een plezier en knal even de naam er in. Dat wij in elk geval niet er in trappen..zucht zaken doen noemt men dat
Doe ons een plezier en knal even de naam er in. Dat wij in elk geval niet er in trappen..zucht zaken doen noemt men dat
You can't control the wind, but you can adjust your sails.
ik zit volgens mij (!) contractueel vast... moest het geloof ik 2 maanden van tevoren aankaarten als ik naar een andere provider wourwb schreef op 18 augustus 2004 @ 16:36:
[...]
Het is in princiepe logisch dat het wat kost. Die 16 euro zijn hun ook kwijt aan de sidn voor de registratie. Ze moeten natuurlijk ergens geld aan verdienen.
Een dns record kost zelf natuurlijk niks, maar het onderhouden van een dns server kost natuurlijk wel geld. Maar als ik zo te woord gestaan zou worden zou ik meteen naar een andere hoster gaan. Dan ben je die 16 euro maar kwijt. Maar die 11 euro zou ik nooit betalen zeker niet omdat het nergens op de site staat.
AShosting dus. Echt nog nooit zaken gedaan met zo'n stel clowns...blogbuster schreef op 18 augustus 2004 @ 16:36:
Ongeloofelijk geweldige profi bedrijf.
[ Voor 20% gewijzigd door apNia op 18-08-2004 16:38 ]
nette mail van jouw kantapNia schreef op 18 augustus 2004 @ 16:21:
[...]
nee letterlijke copy/paste.
Ik mailde ze het o.a. volgende:
Bovendien kan ik het nergens vinden bij de domeinprijzen op de site, en gezien veel providers dit ook gratis doen ging ik er van uit dat dit er bij zat. Maar hier heb ik misschien overheen gekeken. Kan u dat aanwijzen?
belachelijk antwoord van hun kant. Dat is toch te gek voor woorden zegEn vervolgens kreeg ik dit MEESTERWERKJE terug:
Het staat niet op de website. Maar er staat ook nergens dat we het gratis doen.
Ik neem aan dat je bij 't afsluiten van je contract de algemene voorwaarden hebt gekregen, of dat je deze van de site kan plukken..... ga eens kijken wat daar in staat, en in hoeverre je daarmee in je recht zou kunnen staan.
Als ik 't goed 'aanvoel' gaat het om een klein bedrijfje dat door 1 of 2 opgeschoten gasten wordt gerund (bij grote bedrijven is zo'n onprofessioneel soort mail niet te verwachten). Als ik jou was zou ik 't maar eens hard gaan spelen en dreigen met allerlei consumentenorganisaties. Waarschijnlijk doen ze 't meteen in hun broek, omdat ze wel degelijk weten dat dit geen eerlijk zaken doen is. Kortom, dan krijg jij voor dat geld wél wat je wilt, en peer je em zo snel mogelijk als het contract je toestaat.
eigenlijk ben ik wel érg benieuwd over welk bedrijf we 't hebben.... maar 'k neem aan dat je die naam hier niet zomaar neer kan/mag zetten... (onder 't mom van "negatieve reclame" ofzo, maar ik zou dat in dit geval eerder "een goede waarschuwing" noemen)Prachtig staaltje werk! Echt ik ben ZO gelukkig met die lui!
__
edit:
[...]
ik heb ze gewoon maar gevraagd om in Godsnaam te geven hoe wat en waar het naar toe moet, ik ben het spuugzat. Ben al 3 maanden met ze aan het dansen over wat ik wil, en krijg altijd dit soort kutreacties van ze.
Nee hoor, als jij bij een andere hoster een domeinverhuiscontract + registratiecontract teken heeft jouw oude hoster geen poot om op te staanapNia schreef op 18 augustus 2004 @ 16:37:
[...]
ik zit volgens mij (!) contractueel vast... moest het geloof ik 2 maanden van tevoren aankaarten als ik naar een andere provider wou
[ Voor 47% gewijzigd door Mior op 18-08-2004 16:39 ]
Zo normaal is het niet dat het gratis is. Er moet wel iemand achter z'n pc kruipen en e.e.a. wijzigen en dat kost nou eenmaal geld. Ik vind het nog niet eens zo duur. Ik ken bedrijven die vragen voor een dns wijziging jaarlijks geld vragen!
I'm not as think as you stoned I am
Hmm, daar ik zelf vaak domeinnamen registreer bij de SIDN kan ik je vertellen dat het voor een deelnemer "maar liefst" € 0,50 per domein kost.
Ik ben ook niet even netjes geweest in alle mails hoor moet ik bekennen. Maar dit is enkel en alleen omdat ik over de afgelopen 2 jaar telkens met dit soort mails te kampen heb gehad. En omdat ik ze nu 3 maanden duidelijk probeer te maken wat ik wil ben ik ook wel echt boos geworden in de mail op ze omdat ik gewoon alles in orde wil hebben. Maar het 'klant is koning' gebeuren komt ze vrij onbekend voor, laat staan zelfs enigzins begrip van mijn boosheid...
Hoeft niet per see hoor.. ik heb het geautomatiseerd waardoor ik er zelf niks aan hoef te doen. Makkelijk voor mij en voor de klant.WooK schreef op 18 augustus 2004 @ 16:39:
Zo normaal is het niet dat het gratis is. Er moet wel iemand achter z'n pc kruipen en e.e.a. wijzigen en dat kost nou eenmaal geld.
Uhm, doe het dan even goed.MaZo schreef op 18 augustus 2004 @ 16:39:
Hmm, daar ik zelf vaak domeinnamen registreer bij de SIDN kan ik je vertellen dat het voor een deelnemer "maar liefst" € 0,50 per domein kost.
Lidmaatschap deelnemer I SIDN kost € 600,- per jaar
Registratie .nl domein kost deelnemer € 0,50 per domein
Periodieke kosten domein zijn voor deelnemer € 0,90 per kwartaal.
Ok en om eerlijk te zijn gaat er nog 5% van af mits je SIDN machtigd
Maar hosters moeten ook eten (en met alleen registreren ben je er nog niet).
Beetje overbodig want het gaat hier om een .com adres (als ik het huisje van TS moet geloven
Het was meer een (sarcastische) indicatie, natuurlijk ben je er niet alleen met € 0,50 per domein. Bovendien is de registratie naar mijn weten iets van € 150 á € 175 per jaar.
Ja het gaat me ook niet zozeer verder om het bedrag, gaat me op de manier waarop ze me in de zeik proberen te nemen steeds. Al jarenlang van dit soort mailtjes van "ja denk nou eens even na" of "ja zoek het zelf eens even op". Je voelt je als klant echt in je zak gescheten door die lui. Prachtig nette mailtjes als je interesse hebt in hun hosting, maar zodra ze je binnen hebben krijg je dit soort geneuzel..
Hmm.. als het inderdaad om een .com domein gaat kan die hoster er nog wel eens gelijk in hebben dat TS er 2 maanden moet blijven.
Sommige registars 'locken' het domein voor 2 maanden namelijk.
Sommige registars 'locken' het domein voor 2 maanden namelijk.
€ 150 excl. btw per kwartaal jaMaZo schreef op 18 augustus 2004 @ 16:44:
Het was meer een (sarcastische) indicatie, natuurlijk ben je er niet alleen met € 0,50 per domein. Bovendien is de registratie naar mijn weten iets van € 150 á € 175 per jaar.
[ Voor 49% gewijzigd door Mior op 18-08-2004 16:47 ]
Nofi, maar waarom pik je dat? Er zijn in Nederland alleen al enkele duizende hosters die precies hetzelfde kunnen als wat je nu bij ze afneemt (ok, ik weet niet wat je er hebt lopen maar erg apart zal het niet zijnapNia schreef op 18 augustus 2004 @ 16:44:
Ja het gaat me ook niet zozeer verder om het bedrag, gaat me op de manier waarop ze me in de zeik proberen te nemen steeds. Al jarenlang van dit soort mailtjes van "ja denk nou eens even na" of "ja zoek het zelf eens even op". Je voelt je als klant echt in je zak gescheten door die lui. Prachtig nette mailtjes als je interesse hebt in hun hosting, maar zodra ze je binnen hebben krijg je dit soort geneuzel..
Idd
[ Voor 9% gewijzigd door IceStorm op 18-08-2004 16:47 ]
Ah dus toch per kwartaal, twijfelde al. 
Indien het idd om een .com domein gaat is het overbodig, al zullen de werkelijke kosten daarvan niet veel meer zijn.
Edit:
Kijkende naar het volgende is de professionaliteit bij voorbaat al ver te zoeken..
Indien het idd om een .com domein gaat is het overbodig, al zullen de werkelijke kosten daarvan niet veel meer zijn.
Edit:
Kijkende naar het volgende is de professionaliteit bij voorbaat al ver te zoeken..
Telefonisch zijn we alleen bereikbaar voor noodgevallen op 06-50233915.
[ Voor 37% gewijzigd door MaZo op 18-08-2004 16:54 ]
Verwijderd
ashosting lijkt weer onder 2Blue4U Internet B.V. te vallen.
Het zullen dus niet al te jongen mensen zijn willen ze een B.V. kunnen runnen. Geen pubers lijkt me zo. Als je een B.V. kan runnen moet je toch een startkapitaal van 15.000 euro hebben etc.
En die kosten van registratie en forward vallen mee. De domeinregistratie is niet gek duur, en de forwarden dat is slecht 1 euro per maand. Dus al met al zou ik daar niet ontevreden mee zijn.
Maar goed, je kan een contract ontbinden als je niet krijgt wat je wil hebben. Zoieso hun mailtjes zijn bepaald normaal in de hosting wereld. Al is de klant nog zo onbeleefd, ik zal altijd nette mailtjes blijven sturen!
Het zullen dus niet al te jongen mensen zijn willen ze een B.V. kunnen runnen. Geen pubers lijkt me zo. Als je een B.V. kan runnen moet je toch een startkapitaal van 15.000 euro hebben etc.
En die kosten van registratie en forward vallen mee. De domeinregistratie is niet gek duur, en de forwarden dat is slecht 1 euro per maand. Dus al met al zou ik daar niet ontevreden mee zijn.
Maar goed, je kan een contract ontbinden als je niet krijgt wat je wil hebben. Zoieso hun mailtjes zijn bepaald normaal in de hosting wereld. Al is de klant nog zo onbeleefd, ik zal altijd nette mailtjes blijven sturen!
Ik wou ook verhuizen, maar was blijkbaar te laat. Het moest iets van 2 maanden van tevoren aangekaart worden en ik kwam 1 maand van tevoren. En dat is natuurlijk HEEL LOGISCH, want gezien hun kosten gaan er ongeveer 12000 accountants -- die tevens speciaal zijn ingehuurd om mijn domeinnaam goed te keuren -- overheen voordat mijn verhuizing goedgekeurd wordt. Want een maand was immer niet voldoende...IceStorm schreef op 18 augustus 2004 @ 16:47:
Nofi, maar waarom pik je dat? Er zijn in Nederland alleen al enkele duizende hosters die precies hetzelfde kunnen als wat je nu bij ze afneemt (ok, ik weet niet wat je er hebt lopen maar erg apart zal het niet zijn). Ok het kost vast even tijd om over te stappen maar dan wordt je in het vervolg iig WEL gewoon geholpen (neem ik even aan).
Verwijderd
1 maand voor een registratie ? 15000 accountants ? ik snap je verhaal niet ...apNia schreef op 18 augustus 2004 @ 17:00:
[...]
Ik wou ook verhuizen, maar was blijkbaar te laat. Want een maand was immer niet voldoende...
Dat heet sarcasmeVerwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 17:04:
1 maand voor een registratie ? 15000 accountants ? ik snap je verhaal niet ...
Als het domein op je (eigen) naam staat ga je toch gewoon lekker naar een ander. Iedere andere (professionele) host wil je daarbij helpen zonder dat je voor iedere wijziging hoeft te betalen. 1 formuliertje invullen, handtekening en opsturen en je ben klaar.
[spamm]
Bij makeweb heb ik jarenlang (ik tel 3) gezeten, nooit problemen. Alles webbased doen, zoals het hoort.
[/spamm]
^^Ik geef dit als voorbeeld voor hoe het hoor.
succes
[spamm]
Bij makeweb heb ik jarenlang (ik tel 3) gezeten, nooit problemen. Alles webbased doen, zoals het hoort.
[/spamm]
^^Ik geef dit als voorbeeld voor hoe het hoor.
succes
<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>
Verwijderd
Het is niet meer dan normaal dat er diverse handleingen een bepaald bedrag bepaald moet worden, ook al is het zo makkelijk.
Je registreert een domeinnaam: zie je-> je registreert een domeinnaam, dus geen extra diensten.
Als een hoster alle extra's gratis zou doen dan kost het simpelweg veel geld. Mag jij even gaan berekenen hoeveel geld het kost voor een hosters als er 10.000 klanten zijn die hun DNS gewijzigd willen hebben. Het wijzigen kost tijd, ze moeten dingen noteren/loggen, wijzigingen doorvoeren, nachacken, etc. Al met al kost het wel tijd -> tijd kost geld.
Het is eerder je eigen fout dat je nu loopt te zeiken. Je had op de site moeten kijken en als je iets niet kan vinden moet je contact opnemen. Beetje erg naïef om te denken dat extra diensten gratis zijn omdat er bedrijven zijn die er niets voor rekenen.
Je registreert een domeinnaam: zie je-> je registreert een domeinnaam, dus geen extra diensten.
Als een hoster alle extra's gratis zou doen dan kost het simpelweg veel geld. Mag jij even gaan berekenen hoeveel geld het kost voor een hosters als er 10.000 klanten zijn die hun DNS gewijzigd willen hebben. Het wijzigen kost tijd, ze moeten dingen noteren/loggen, wijzigingen doorvoeren, nachacken, etc. Al met al kost het wel tijd -> tijd kost geld.
Het is eerder je eigen fout dat je nu loopt te zeiken. Je had op de site moeten kijken en als je iets niet kan vinden moet je contact opnemen. Beetje erg naïef om te denken dat extra diensten gratis zijn omdat er bedrijven zijn die er niets voor rekenen.
De topicstarter heeft nu 2/3 alternatieven voorgeschoteld gekregen (al dan niet subtiel), waar dns/url forwards gewoon gratis zijn.
Ik zou zeggen; betaal het bedrag wat je bij de oude hoster nog moet betalen, en ga er asap weg. Als ik jou was zou ik ook even een reactie invullen op www.webhosters.nl.
Ik zou zeggen; betaal het bedrag wat je bij de oude hoster nog moet betalen, en ga er asap weg. Als ik jou was zou ik ook even een reactie invullen op www.webhosters.nl.
Verwijderd
Als TS moeite heeft met het niet-gratis van forwarden etc, dan is ie bi makeweb ook niet aan het goede adreskieltju schreef op 18 augustus 2004 @ 17:14:
[spamm]
[/spamm]
De kosten voor een doorverwijzing zie je vaker, normaal parkeer je je domein alleen maar, wil je er iets mee doen dan kost dat meer omdat er meer werk aan is. Ik vind die kosten zelf heel normaal, het wordt soms wel eens gratis gedaan, maar verder heel normaal hoor 
* FastBunny mompelt iets over voor een dubbeltje op de 1e rang zitten
* FastBunny mompelt iets over voor een dubbeltje op de 1e rang zitten
[ Voor 11% gewijzigd door FastBunny op 18-08-2004 17:23 ]
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
FastBunny >> kweet het inmiddels dat daar extra voor betaalt. Maar dan 't is eigenlijk de hele manier van omgaan wat me aan AShosting irriteert, plus het niet duidelijk vermelden op de site oid, maar pas later vermelden via een mailconversatie.
ik ben eerder in dit topic flink tekeer gegaan dat ik 't geen stijl vond... maar na even nadenken: hosting is wel een product waarbij je vantevoren zelf bést weet wat je wilt. en als de precieze specificaties niet volledig online staan, kun je er gewoon een mailtje aan wagen, wat jij had moeten doen:
Het is wel aan de prijzige kant als je naar de concurrenten kijkt, maar dat terzijde. Met een simpel (vriendelijk) mailtje blijkt dat je gewoon de informatie krijgt, en dat niets verzwegen wordt. Er is dus geen sprake van misleiding of wat dan ook. Je had je gewoon beter moeten informeren.
Ik vraag me af of AShosting ook zo onbetrouwbaar is als je doet lijken, aangezien je zelf al in een post hebt gezegd dat je zelf ook grof taalgebruik hebt gebezigd in jouw mails. Dan nog is het niet professioneel om op zo'n toon te reageren, maar blijkbaar heb jij 't daar gewoon naar gemaakt...
just my 2 cents
een snel en vriendelijk antwoord van ze gekregen dus.Wat u wilt is mogelijk. Wij rekenen hier € 11.50 ex btw per jaar + domeinkosten voor. We kunnen uiteraard uw ipnr (kosteloos) aanpassen.
Met vriendelijke groet,
ASHosting
----- Original Message -----
To: <sales@ashosting.nl>
Sent: Wednesday, August 18, 2004 5:15 PM
Subject: Vragen aan de verkoopafdeling
>
> Reactie van de website:
> Goedendag,
>
> Ik wilde bij deze vrijblijvend informeren naar de kosten van een .com
domein. (..) Zijn de prijzen die op uw website staan alleen geldig in combinatie met een van uw hosting-pakketten? Of kan ik ook 'los' een domein bij u kopen? Aangezien ik thuis een webserver draai wilde ik de site graag thuis hosten.
> Is het mogelijk om het domein naar mijn IP-adres te laten wijzen,
> zodat ik
de website gewoon thuis kan hosten? En: is het IP adres eventueel later nog te veranderen (wanneer mijn provider zo vriendelijk is om zijn netwerk toevallig te reorganiseren bijvoorbeeld).
>
> Om mijn vragen kort samen te vatten: welke kosten zitten bij het
registreren van de domeinnaam met doorsturen naar mijn huis-IP (is alles dan al inbegrepen in die 16 euro?), en welke kosten komen kijken bij het wijzigen van het adres achteraf?
>
> Hartelijke groeten,
>
Het is wel aan de prijzige kant als je naar de concurrenten kijkt, maar dat terzijde. Met een simpel (vriendelijk) mailtje blijkt dat je gewoon de informatie krijgt, en dat niets verzwegen wordt. Er is dus geen sprake van misleiding of wat dan ook. Je had je gewoon beter moeten informeren.
Ik vraag me af of AShosting ook zo onbetrouwbaar is als je doet lijken, aangezien je zelf al in een post hebt gezegd dat je zelf ook grof taalgebruik hebt gebezigd in jouw mails. Dan nog is het niet professioneel om op zo'n toon te reageren, maar blijkbaar heb jij 't daar gewoon naar gemaakt...
just my 2 cents
Zoals ik al eerder vermeldde, ze zijn een stuk aardiger als je een potentiele klant bent. Bovendien ben ik van mening (!) dat zoiets sowieso op de site moet staan. Ik zal niet de eerste zijn die daar interesse in heeft. Maar ook nogmaals, het is eigenlijk meer hun manier van handelen die ik kloterig vind.
Ik had bovendien dus een vrouw van AShosting aan de lijn die ik heb uitgelegd wat ik wou, en die heeft vervolgens blijkbaar iets heel anders ingevuld en me een verkeerd bedrag gegeven. Dus echt duidelijk zijn ze niet...
Ik had bovendien dus een vrouw van AShosting aan de lijn die ik heb uitgelegd wat ik wou, en die heeft vervolgens blijkbaar iets heel anders ingevuld en me een verkeerd bedrag gegeven. Dus echt duidelijk zijn ze niet...
Pagina: 1