Toon posts:

Lan-Probleempje

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
He mensen, ik heb een probleempje met gamen over het netwerk thuis. Ik heb 2 computers, waarvan eentje met winxp en eentje met win98. Dit hoeft geen probleem te zijn want ik wil een rete oud spel spelen...

Het netwerk doet het gewoon, want ik kan met de bestanden van de andere computer klooien, terwijl ik op de ene zit... ik kan overal gewoon in enzo, maar dan... als ik het spel opstart en ik kies netwerk, duurt het een poosje als hij aan het checken is, en zegt hij dat er geen verbinding is... ze zitten allebei op COM2, en aan de firewall ligt het ook niet...

Wie helpt!!!! :? 8)7

Verwijderd

COM2 :?

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:19

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

• Welk spel :?
• Hoe is je netwerk opstelling :?
• (eventueel) Welke trouter heb je :?
• Alle protecollen geinstalled :?
• Enz. :?

En correct me if i'm wrong, maar is com2 niet voor randapperatuur ipv netwerk :?
En hoort dit niet thuis in Network Troubleshooting :?

[ Voor 42% gewijzigd door Notna op 18-08-2004 15:07 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:48

Meneer aard

Porsche rulez!

Lijkt me eerder een directe kabel verbinding, via een null modem.

@ ts geef es wat meer info graag :)

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Boushh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-12-2024

Boushh

of TFA

Een oud spel, grote kans dat het gebruik maakt van IPX (Novell). Volgens mij wordt dat niet meer standaard geinstalleerd onder XP.

Zou ook verklaren waarom het IP gedeelte wel normaal werkt..

Heb even geen XP bij de hand (wel 2000), vraag de properties van je netwerk verbinding op en kies voor 'Install', dan voor 'Protocol'. Onder 2000 is het een 'NWlink IPX/SPX/NetBIOS compatible Transport Protocol'.

Succes

Verwijderd

Topicstarter
Meneer aard schreef op 18 augustus 2004 @ 18:05:
[...]

Lijkt me eerder een directe kabel verbinding, via een null modem.

@ ts geef es wat meer info graag :)
het is idd een directe verbinding... de ene is een 3com fast etherlink xl 10/100Mb tx ethernet NIC (zegt mij helemaal niks!?) en de andere is een Linksys LNE100TX Fast Ethernet Adapter(LNE100TX v4).

zeg anders effe waar ik wellicht meer info kan vinden... :'(

Verwijderd

Ehm

Je weet helemaal niet wat er gebeurt heh?
Als je nou die post over meer info even leest, dan zie je dat er staat "welk spel"

want het klinkt alsof je iets van Diablo1 of een nog ouder spel probeert te spelen via een modem of null-modem verbinding, en dat heeft dus helemaal niets meer met "normale" ethernet netwerken te maken.

Een Tweaker kan trouwens zelf wel verzinnen waar hij de naam van het spel en de instellingen van dat spel vinden kan... ;)

• Jaywalker
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-11-2024
Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 18:19:
[...]

het is idd een directe verbinding... de ene is een 3com fast etherlink xl 10/100Mb tx ethernet NIC (zegt mij helemaal niks!?) en de andere is een Linksys LNE100TX Fast Ethernet Adapter(LNE100TX v4).

zeg anders effe waar ik wellicht meer info kan vinden... :'(
Jij ziet het licht echt niet branden he.... 8)7

Je geeft aan dat er gebruikt wordt gemaakt van Com2 (serieel) en later toch weer via 2 netwerkkaarten.

Dus je maakt gebruik van een crosscable en je hebt verbinding, waarschijnlijk moet je dus IPX/SPX nog installeren. Dit doe je bij de netwerkeigenschappen en dan voeg je dus een protocol toe.. That's it...

Koffie!!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 18:24:
Ehm

Je weet helemaal niet wat er gebeurt heh?
Als je nou die post over meer info even leest, dan zie je dat er staat "welk spel"

want het klinkt alsof je iets van Diablo1 of een nog ouder spel probeert te spelen via een modem of null-modem verbinding, en dat heeft dus helemaal niets meer met "normale" ethernet netwerken te maken.

Een Tweaker kan trouwens zelf wel verzinnen waar hij de naam van het spel en de instellingen van dat spel vinden kan... ;)
de naam en instellingen van het spel weet ik ook wel, maar meer info over de verbinding enzo niet...

het spel is dune 2000 en warcraft 2 battlenet edition ;)

Verwijderd

Topicstarter
idd, het zat hem in die protocollen... ik had dit nog nooit eerder gedaan, dus reken me daar niet op af, maar in ieder geval!!! Top werk gasten!!! hij doet het nu!!!

_/-\o_ :) :*) _/-\o_

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

We rekenen je er niet op af je volgende wel even alle FAQs goed doorleest he ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Toen je je aanmeldde kreeg je een scherm met registratievoorwaarden te zien. Daar ben je zo te zien te snel doorheen geklikt, want deze topic strookt op een flink aantal vlakken niet bepaald...

- post topics in het juiste subforum. Er is niet voor niets een gehele hoofdgroep 'Netwerken' - daar horen vragen als dit thuis, niet in Overige Hardware :o
- in je topicstart dien je op z'n minst de relevante specs (wat voor netwerk? welke spellen? wat voor netwerk eisen stellen die spellen? welk OS?) te plaatsen. Het moet geen raadselspelletje worden...
- als anderen je tips geven die je niet gelijk snapt, ga ajb eerst op zoek naar de dingen die je niet snapt ipv gelijk 'ik snap het niet' te antwoorden. Zo obscuur zijn de tips die je hier gekregen hebt helemaal niet.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.