[quote]
komakeef schreef op 19 augustus 2004 @ 10:17:
waarom gooi je je netwerk kaart weg als het toch goed werkt volgens windows?!?!
-Gast van chello zei dat ik dat moest doen, en dat ie na een opstart het goed zou doen.
wat dacht je van: firewall "per ongeluk" aangezet ? of allerlei andere dingen? lompe virussen? wormen? op je computer ...... ?
-Heb geen firewall, gebruik deze computer pas een week.. alleen maar 2 dagen internet gehad, het kan dus geen virus zijn.
en wat heeft dell er mee te maken dat je internet eruit vliegt? Lijkt mij toch echt nog steeds een probleem bij de user te zijn dan bij de fabrikant ...
maar goed, als jij denkt dat formatteren helpt ... dikke kans dat het in no time weer zo is (lees tweakers.net maar eens.. laatst een artikel over het infecteren van een vanilla-installed-pc: gemiddeld 20 minuten voor de eerste spyware en andere shit erop staat en zo je computer ontregeld) ...
en wat heb je zoal geprobeerd? Wat AdrianP riep? start -> uitvoeren -> cmd -> ipconfig /all ?
om te zien of je uberhaupt wat instellingen had?
-ja, had geen ip adres door een of ander iets (error) zal vanavond een screenshot maken...
dat je netwerk neighbourhood leeg is, wat heeft dat met Chello te maken? Of heb je nog een thuis-netwerk met meerdere computers? In dat geval, hang je vast ook achter een firewall en heeft Chello niks te maken met wel of geen ip adres geven aan jou... want dat heeft je firewall al dan (of router of whatever)...
-nope geen thuis netwerk,ook geen router
dan is misschien je firewall/router kapot ....
heb je niet "een handige neef" (hehe, oeh) in de buurt die de boel kan nakijken voor je? Of stop er zelf wat tijd in?!
nope, gister 4 uur ermee bezig geweest, geen resultaat, windows XP is alleen maar eropachteruit gegaan, krijg nu veel errors enz.
ik heb de eerste 2 dagen dus wel internet gehad, als ik naar de logs kijk staat er een error van tcp-ip of zoiets, toen deed ie t niet meer
windows werkt nu gewoon kut bij mij, formateren lijkt me de juiste optie, ben ik van al die errors af.
OSX rules!