Toon posts:

Kan netwerkkaart niet vinden + geen ip adres

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, ik heb hierrrrr een probleempje met mijn internetverbinding.

Ik heb een abo bij chello, ik heb sinds donderdag een nieuw pc in huis met windows XP (Dell). XP had automatisch verbinding met het net gemaakt en dat ging goed tot zaterdagmiddag. Opeens geen internet/mail meer.

Chello gebeld en die zeiden dat ik geen netwerkkaart/ip-adres heb, kan dat? er zit toch standaard een netwerkkaart in compus van Dell?

weet iemand hoe ik mijn netwerkkaart in XP kan vinden? en mijn IP adres?

alvast bedankt!

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
kijk eerst eens of de kabel er goed in zit,en een ip krijg je van chello.

je zegt dat je verbinding hebt gehad,dan zit er ook een kaart in :/

[ Voor 34% gewijzigd door ascona op 18-08-2004 14:57 ]

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-04 14:29
In de nieuwste Dell's mag je vanuit gaan dat er een netwerk kaart inzit al is het meestal onboard

Ga eens naar Dos (Start -> uitvoeren -> cmd) en typ "ipconfig /all"
wat krijg je daaruit?

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

Verwijderd

Topicstarter
ok gister chello weer gebeld en geprobeerd om het probleem op te lossen, als ik naar mijn netwerk (my network places) ga, dat ie helemaal leeg is, als ik in system kijk zie ik wel mijn netwerkkaart tussen alle andere apparaten, windows geeft aan dat ie het goed doet.

dat heb ik dus weggegooid, en opnieuw ijn pc opgestaart. Driver geinstaleerd en nog steeds is my network places leeg, ik krijg nu nog meer problemen en foutmeldingen door deze grap (o.a. een zandloper bij start die niet weggaat 8)7 ), is het verstandig om de boel te formateren?

na een week ga ik dus mischien formateren, voor mij, nooit meer een Dell :(

help me! 8)7 ;( ;( ;(

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 09:41:
omdat jij niet weet hoe je het moet instellen, wil je nooit meer een Dell :D
Dell is voor dat soort mensen juist geschikt, alle drivers staan netjes bij elkaar als je nieuwe moet hebben. Echter in jouw geval moet je het gewoon goed instellen zoals in de Chello handleiding staat.

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:19

KnOeFz

no comment...

Volgens mij kent Chello ip's toe op basis van mac adres van de netwerkkaart. Dat betekend dat je in je nieuwe pc de netwerkkaart moet zetten welke je bij je chello installatie gehad hebt en daarmee contact moet maken met je kabelmodem.

edit:
Maar ik neem aan dat je dat van de Chello helpdesk ook wel te horen hebt gekregen toen je vertelde dat je een nieuwe pc hebt.

[ Voor 29% gewijzigd door KnOeFz op 19-08-2004 10:08 ]

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

KnOeFz schreef op 19 augustus 2004 @ 10:05:
Volgens mij kent Chello ip's toe op basis van mac adres van de netwerkkaart. Dat betekend dat je in je nieuwe pc de netwerkkaart welke je bij je chello installatie gehad hebt moet zetten en daarmee contact moet maken met je kabelmodem.
chello geeft tegenwoordig geen NIC's meer ;)
als je een nieuwe/andere NIC gebruikt moet je naar http://provisioning.upc.nl (of http://172.29.11.36/ ) gaan.

• KnOeFz
  • Laatst online: 08:19

KnOeFz

no comment...

Ah, dat wist ik niet (@home user) ;)
Maar als ze nog steeds ip op mac uitdelen blijft het mogelijk dat daar je probleem ligt.

[ Voor 114% gewijzigd door KnOeFz op 19-08-2004 10:15 . Reden: typo ]

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

KnOeFz schreef op 19 augustus 2004 @ 10:11:
Ah, dat wist ik niet (@home user) ;)
maakt ook niet uit natuurlijk, maar ik dacht eik dat de topicstarter dat in de FAQ had gezien, want daar staat het precies zo in.

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-02 19:31
waarom gooi je je netwerk kaart weg als het toch goed werkt volgens windows?!?!

wat dacht je van: firewall "per ongeluk" aangezet ? of allerlei andere dingen? lompe virussen? wormen? op je computer ...... ?

en wat heeft dell er mee te maken dat je internet eruit vliegt? Lijkt mij toch echt nog steeds een probleem bij de user te zijn dan bij de fabrikant ...

maar goed, als jij denkt dat formatteren helpt ... dikke kans dat het in no time weer zo is (lees tweakers.net maar eens.. laatst een artikel over het infecteren van een vanilla-installed-pc: gemiddeld 20 minuten voor de eerste spyware en andere shit erop staat en zo je computer ontregeld) ...

en wat heb je zoal geprobeerd? Wat AdrianP riep? start -> uitvoeren -> cmd -> ipconfig /all ?
om te zien of je uberhaupt wat instellingen had?

dat je netwerk neighbourhood leeg is, wat heeft dat met Chello te maken? Of heb je nog een thuis-netwerk met meerdere computers? In dat geval, hang je vast ook achter een firewall en heeft Chello niks te maken met wel of geen ip adres geven aan jou... want dat heeft je firewall al dan (of router of whatever)...

dan is misschien je firewall/router kapot ....

heb je niet "een handige neef" (hehe, oeh) in de buurt die de boel kan nakijken voor je? Of stop er zelf wat tijd in?!

[edit]
of ik moet sneller tiepen :P hehe... maar goed, wat andere mensen aangeven over mac-adres/dhcp instellingen kan ook natuurlijk ......

eerste stuk van m'n verhaal laat ik overeind: wtf heeft Dell te maken met een lege "netwerk omgeving" ? ... als je zelf zomaar hardware-drivers gaat weg gooien en windows wil dan niet goed booten... heeft Dell daar dan ook nog steeds mee te maken? Te kort door de bocht ...

[ Voor 16% gewijzigd door cavey op 19-08-2004 10:18 ]

• Hann1BaL
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

AdrianP schreef op 18 augustus 2004 @ 14:56:
In de nieuwste Dell's mag je vanuit gaan dat er een netwerk kaart inzit al is het meestal onboard

Ga eens naar Dos (Start -> uitvoeren -> cmd) en typ "ipconfig /all"
wat krijg je daaruit?
kan je het resultaat daarvan is posten, want waarschijnlijk kan je meteen uitsluiten dat Dell de boosdoener is. Klachten over de Dell hardware zijn meestal ontwetendheden van de gebruikers :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 09:41:
ok gister chello weer gebeld en geprobeerd om het probleem op te lossen, als ik naar mijn netwerk (my network places) ga, dat ie helemaal leeg is, als ik in system kijk zie ik wel mijn netwerkkaart tussen alle andere apparaten, windows geeft aan dat ie het goed doet.

dat heb ik dus weggegooid, en opnieuw ijn pc opgestaart. Driver geinstaleerd en nog steeds is my network places leeg, ik krijg nu nog meer problemen en foutmeldingen door deze grap (o.a. een zandloper bij start die niet weggaat 8)7 ), is het verstandig om de boel te formateren?

help me! 8)7 ;( ;( ;(
dat probleem heb ik ook op de bak van mijn ma/zusje, die zit vol virussen enzo, dus denk dat het iets van een virus of een worm is :|

maargoed, ik ga hem gewoon weer formatteren, boeie, gaat sneller dan al het andere :P

• Hann1BaL
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

btw, moet je standaard via je netwerklocaties jezelf verbinden met chello??? apart (vind ik)

(misschien een beetje offtopic, maar vind het vaag, netwerklocaties zijn toch voor LAN locaties, niet voor WAN?)

Verwijderd

Topicstarter
[quote]komakeef schreef op 19 augustus 2004 @ 10:17:
waarom gooi je je netwerk kaart weg als het toch goed werkt volgens windows?!?!

-Gast van chello zei dat ik dat moest doen, en dat ie na een opstart het goed zou doen.

wat dacht je van: firewall "per ongeluk" aangezet ? of allerlei andere dingen? lompe virussen? wormen? op je computer ...... ?

-Heb geen firewall, gebruik deze computer pas een week.. alleen maar 2 dagen internet gehad, het kan dus geen virus zijn.
en wat heeft dell er mee te maken dat je internet eruit vliegt? Lijkt mij toch echt nog steeds een probleem bij de user te zijn dan bij de fabrikant ...

maar goed, als jij denkt dat formatteren helpt ... dikke kans dat het in no time weer zo is (lees tweakers.net maar eens.. laatst een artikel over het infecteren van een vanilla-installed-pc: gemiddeld 20 minuten voor de eerste spyware en andere shit erop staat en zo je computer ontregeld) ...

en wat heb je zoal geprobeerd? Wat AdrianP riep? start -> uitvoeren -> cmd -> ipconfig /all ?
om te zien of je uberhaupt wat instellingen had?

-ja, had geen ip adres door een of ander iets (error) zal vanavond een screenshot maken...

dat je netwerk neighbourhood leeg is, wat heeft dat met Chello te maken? Of heb je nog een thuis-netwerk met meerdere computers? In dat geval, hang je vast ook achter een firewall en heeft Chello niks te maken met wel of geen ip adres geven aan jou... want dat heeft je firewall al dan (of router of whatever)...

-nope geen thuis netwerk,ook geen router

dan is misschien je firewall/router kapot ....

heb je niet "een handige neef" (hehe, oeh) in de buurt die de boel kan nakijken voor je? Of stop er zelf wat tijd in?!

nope, gister 4 uur ermee bezig geweest, geen resultaat, windows XP is alleen maar eropachteruit gegaan, krijg nu veel errors enz.

ik heb de eerste 2 dagen dus wel internet gehad, als ik naar de logs kijk staat er een error van tcp-ip of zoiets, toen deed ie t niet meer :r

windows werkt nu gewoon kut bij mij, formateren lijkt me de juiste optie, ben ik van al die errors af.

OSX rules! >:)

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-05 21:20
Systeemherstel!

Misschien dat je daar iets mee kunt redden?

Verwijderd

Topicstarter
Robthebest schreef op 19 augustus 2004 @ 11:51:
Systeemherstel!

Misschien dat je daar iets mee kunt redden?
kan :)

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? :9 :9

als ik xp wil formateren dan kan ik de install cd erin douwen en als het goed is gaat de rest vanzelf he? geen gezeik met format c, fdisk en partities tog? _/-\o_

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-05 21:20
Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 11:55:
[...]

kan :)

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? :9 :9

als ik xp wil formateren dan kan ik de install cd erin douwen en als het goed is gaat de rest vanzelf he? geen gezeik met format c, fdisk en partities tog? _/-\o_
Dat gaat dus niet zo, dit werkt alleen als je een image hebt gemaakt van je systeem.

Als je windows opnieuw gaat installeren raad ik je wel aan om je hd te formateren.
Dit voorkomt eventuele problemen na de installatie. Na installatie van windows XP ben je nog niet klaar, het installeren van de drivers en programma's is de volgende stap.
Ik weet niet hoe dit bij dell pc's gaat maar bij medion pc's is dit nog wel een zoekwerk.

* Robthebest geeft de voorkeur aan "zelf-bouw" pc's
Pagina: 1