Toon posts:

unable to open an initial console

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb getracht kernel 2.6.3 te upgraden naar 2.6.8.1, het compilen van de kernel en modules ging goed. Ik heb toen arch/i386/boot/bzImage naar /boot/vmlinuz68 gekopieerd en System.map naar /boot/System.map86.
Als ik mijn Arch linux probeer te booten met de nieuwe kernel (2.6.8.1) lijkt alles goed te gaan, alles wordt netjes gemount, eth0 word netjes gestart. Alleen krijg ik aan het einde van de bootprocedure (voor zover ik kan bepalen wat het einde is) de foutmelding: "Warning: unable to open an initial console". Ik ben dus even gaan zoeken op google en kwam er al snel achter dat het aan mijn /etc/lilo.conf moet liggen (ten minste dat stond er), er staat dat ik mijn root partitie goed moet definieren bij /etc/lilo.conf. Ik weet 120% zeker dat ik dat gedaan heb aangezien er ook nog een bootoptie staat voor dezelfde Arch Linux alleen dan met een andere kernel en dat werkt gewoon perfect (daar staat de root partitie dus precies hetzelfde ;) ).

Hier is het relevante gedeelte van mijn /etc/lilo.conf
image=/arch/boot/vmlinuz68
label="Arch_linux68"
root=/dev/hda7
(dat gedeelte van /arch/boot/vmlinuz68 klopt aangezien mijn lilo in mandrake geinstaleerd staat)

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Heb je udev mee gecompileerd, en devfs er uit gegooid? Zie dan deze post van frim in het kernel 2..x draadje. Works for me!

edit:
Dus booten met een rescue CD en de genoemde devices in /dev aanmaken.

[ Voor 18% gewijzigd door ajvdvegt op 18-08-2004 14:54 ]

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• Kogelvis
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 14:59

Kogelvis

Nu ook met gitaar

klinkt inderdaad alsof je geen devfs hebt meegecompileerd heb die error een x aantal keer gezien toen ik net arch begon te gebruiken dan vergat ik dat ook regelmatig :D

<Jeroen> Wirf: vrouwen versieren kan je gewoon in het OSI model proppen hoor :P
I am dyslexic of Borg prepare to have your ass laminated
Real Programmers always confuse Christmas and Halloween because oct31 = dec25

Verwijderd

Topicstarter
ajvdvegt schreef op 18 augustus 2004 @ 14:52:
Heb je udev mee gecompileerd, en devfs er uit gegooid? Zie dan deze post van frim in het kernel 2..x draadje. Works for me!

edit:
Dus booten met een rescue CD en de genoemde devices in /dev aanmaken.
kerel bedankt, wel lol... toen ik eers je reactie las dacht ik dat ik juist devfs eruit moest gooien :S... haha ik ben dan ook nog prof newbie, ik ben er door nog meer lezen achter gekomen dat het juist wel moest :).. iig bedankt voor et naar de goede richting kicken ;) :)
(twerkt nu dus perfect met devfs)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2004 01:36 ]

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 01:35:
[...]kerel bedankt, wel lol... toen ik eers je reactie las dacht ik dat ik juist devfs eruit moest gooien :S.
Dat kan ook prima, maar dan moet je dus handmatig die paar device nodes aanmaken in /dev.
(twerkt nu dus perfect met devfs)
Da's 't alternatief, maar volgens sommigen zou hotplug dan niet helemaal lekker werken (omdat devfs en udev elkaar een beetje tegen werken). Ik heb helaas geen leuke USB-speeltjes om dat mee te testen.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ajvdvegt schreef op 19 augustus 2004 @ 10:38: [...] maar volgens sommigen zou hotplug dan niet helemaal lekker werken (omdat devfs en udev elkaar een beetje tegen werken). Ik heb helaas geen leuke USB-speeltjes om dat mee te testen.
Ikke wel :P
printers, scanner, cardreader, camera, muizen, pda.
Udev/hotplug is prima bruikbaar.
Alleen voor de Vmware netwerk nodes, voor een tweede parallelle poort moet ik zelf nog een device aanmaken, en voor mijn ppp-dingen.
Pagina: 1